Jaarno kirjoitti:Se on hyvä että alkaa miettimään omilla aivoillakin eikä usko sokeasti kaikkea mitä esim. kristinusko sanoo.
Itsellä ei nyt vielä varsinaista käsitystä ole mihin uskon. Agnostikko ehkä lähimpänä.
joni kirjoitti:Kristinusko on siinä aika saa**nan tyhmä, että jos oot sellanen armoton kiihko uskovainen, on elämästä nauttiminen aikas vaikeaa... Ja niinkuin Jaarno sanoi, paljon järkevämpää on käyttää omia aivoja kuin elää vain pelkän typerän kirjan mukaan . Lisäksi, onko totta että Kristinuskon mukaan emme saisi kuunella rock ja metalli musiikkia koska se on saat**an keino käännyttää meidät pahoiksi, ja lisäksi emme saisi katsoa Harry Pottereita?
riippukeinu kirjoitti:Olenko ainoa, jonka mielestä Kreikan mytologian jumalat ovat kaikista mielenkiintoisimpia jumalia? Eivät täydellisiä vaan inhimillisempiä, tekivät virheitä yms. (Näin ainakin hämärästi joltakin historiankurssilta muistan.)
Vaikken usko sen enempää Zeukseen ja kumppaneihin kuin kristinuskon Jumalaankaan, pohdiskelun kannalta ne ovat varsin mielenkiintoisia.
Minut on kastettu ortodoksiseen uskoon, mutta kaikki saamani kristillinen kasvatus tulee uskonnontunneilta ja rippikoulusta, ei kotoa. Kirkostakin eroan 18 täytettyäni. Kristinusko on mustavalkoinen ja turhan kapeakatseinen sekä ahdistava, enkä edes pidä mokoman uskon Jumalasta. En usko täydellisyyteen.
Jos kehittäisin itse oman jumalani, hän olisi pitkälti Kreikan mytologian jumalten kaltainen. Ja hän näyttäisi joltain, eikä olisi vain joku kasvoton heppu pilvenreunalla.
Jonkun mielestä jumala on energiaa, jonkun mielestä jumalaa ei ole. Jonkun mielestä jumala on kristinuskon Jumala, joku voi uskoa vaikka lentävään spagettihirviöön (vai mikähän se oli : D joku sinne päin kuitenkin)
Itse kai jämähdän siihen ateistin ja agnostikon välimaastoon, en oikein tiedä, kumpi olen. Ehkä se agnostikko kuitenkin.
Tuli nyt puhuttua enemmän jumalista kuin uskonnosta, mutta nehän liittyvät toisiinsa.
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa