ViestiKirjoittaja Verninia » 14 Touko 2010, 23:42
Keskustelun alkuvaiheessa puhuttiin siitä, että jostakin vieraasta ihmisestä tulee joku vahva tunne, joka usein sitten pitää paikkansa. Kai se on intuiitio, joka kaikilla ihmisiksi luoduilla on, mutta jota nykyihminen harvemmin kuuntelee. Siihen pitäisi vaan oppia luottamaan, koska se on se, mikä kertoo eniten loppupeleissä.
Mulla ainakin jonkinlainen ihmistuntemus toiminut. Usein käynyt niin, että olen tavannut jonkun tyypin, josta olen ajatellut, että en tule tulemaan kovin hyvin toimeen. Havainnon jälkeen olen pyrkinyt unohtamaan ensimmäisen intuiition ja tutustumaan niin neutraalisti kun voin tapaukseen, jonka jälken olen usein päässyt toteamaan että ensimmäinen tunne oli todenmukaisin. En koskaan näytä ihmiselle, jos en pidä hänestä,vaan yritän tulla kaikin keinoin neutraalisti toimeen. En halua vetää puoleeni riitoja ja paskapuheita.
Kerran näin lukion käytävällä juuri koulua vaihtaneen pojan, ja minulle tuli vahva tunne, että tuohon ihmiseen on pakko tutustua. Ensivaikutelma piti. Hän on yksi parhaista ystävistäni- oikeastaan enemmän. Jos sitä ystävyyden laatua pitäisi ruveta erikseen selventämään, on parempi olla kertomatta mitään, koska niihin tunteisiin ei sanat yksinkertaisesti riitä silloin kun on kyseessä jotain niin suurta. Jos ihmiset voivat koskettaa toisiaan syvällä sanattomalla ja sanallisella ymmärryksen tasolla, se on sitä.
Sain pari viikkoa sitten erittäin houkuttavan työtarjouksen, mutta luurin päästä kuuluvan ensivaikutelman perusteella voin sanoa, etten pidä työnantajasta. Hänen käytöksensä oli jollain oudolla tavalla outoa, jäi vain todella epäselvä vaikutelma. Olen miettinytkin sen jälkeen, että ensivaikutelma oli negatiivinen. Pitäisikö ottaa työntarjoajaan yhteyttä vai jättää homma sikseen. Itseasiassa otin jo kerran yhteyttä, mutta hänen ehdottama haastatteluaika ei käynyt minulle, eikä hän enää vastaa tapaamispyyntöihini. Hän ei informoinut työpaikasta, kunhan soitti pari töksähtävää puhelua. Netistä sain itse ottaa selvää.
To the rythm of quietness, I dance with emptiness.