Hevi vs. Räppi/HipHop

Tietokoneet, musiikki, elokuvat, yleinen viihde, yms.

Kumpi on parempaa hevi vai räppi ?

Hevi
78
62%
Räppi
27
21%
Yhtä hyviä.
21
17%

Ääniä yhteensä: 126

viltsu
Vampyyri

Re: Hevi vs. Räppi/HipHop

ViestiKirjoittaja viltsu » 10 Joulu 2008, 19:08

Nemesis kirjoitti:
viltsu kirjoitti:Voi Voi...Taas näitä hevi miehiä lisää foorumille. :D

uijuij, oonki mies! (luulin et oon tyttö 0.0)

Oi anteeksi. :D
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 23 Joulu 2008, 23:07

Itellä tästä se mielipide, että kaikki saa tykätä ja on vapaita tykkäämään mistä haluaa..

Mutta koen räpin ja hiphopin musiikillisesti lahjattomien ihmisten hommaksi... En jaksa jauhaa kaikkai perusteluitani mitä tästäkin olen kirjoitellut joskus jossakin, joten totean vain, että ainoa asia mikä räpissä on musiikillista lahjaa vaativaa on se rytmi, ja oikeen muuta koko musassa ei sitten olekkaan.

Mutta en tapa jos joku räppiä minulle soittelee tai pistää kuuntelemaan. Musiikillinen anti mitä siitä vaan saan irti on niin olematonta, että hyvä kun huomaan musiikkia edes kuuntelevani...

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 27 Joulu 2008, 00:09

vicillä iha hyvä asenne. :-3 räpin tekeminen ei vaadi kovia lahjoja, ja kuka vain siihen kykenee.
kuuneltavaan heviin vaaditaan sentään jo taitoa.
koska kaikkihan sen tietää että kuuneltavaa räppiä ei ole :DDD
Feel the LOVE

Sid
Maahinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sid » 27 Joulu 2008, 03:05

Paatkaa pojat sitten tekemään toimiva rap-kappale, joka ei sisällä vain yhtä samplea yms, kun eihän se teidän mielestänne niin vaikeaa ole?

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Joulu 2008, 16:06

no mä postaan you tubee täs jokupäivä sitte jonkun räp kappaleen.
ja itse puhuin et räppiä voi tehdä kuka vain. mutta hyvää räppiä ei tee kukaan tai sitten ne ei sitä halua. joten teen samaa chaissea kuin muutkin suomi räppääjät.
Feel the LOVE

Sid
Maahinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sid » 29 Joulu 2008, 00:07

Zrud kirjoitti:no mä postaan you tubee täs jokupäivä sitte jonkun räp kappaleen.
ja itse puhuin et räppiä voi tehdä kuka vain. mutta hyvää räppiä ei tee kukaan tai sitten ne ei sitä halua. joten teen samaa chaissea kuin muutkin suomi räppääjät.

Sun musiikkikokemukses rapin puolella taitaa sijoittua just näihin suomiskeidoihin (fintelligens, pikkug etc.) ja fiftisenttiin?

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Joulu 2008, 20:25

on sitä joskus Em'n'Em iä kuullu. ja pikkase Tupakkia.
mutta niinkuin sanoin. 80% räp musiikista mitä maan päällä on. on sellasta paskaa että kuka tahansa sitä pystyy tekemään. se ei vaadi mitään musikaalisia lahjoja.
Feel the LOVE

Jaarno
Isojalka

ViestiKirjoittaja Jaarno » 29 Joulu 2008, 21:58

Kyllä tämä silti mun mielestä on "väärin" kun haukutaan räppäreitä yms. musikaalisesti lahjattomiksi yms.

En minäkään räpistä tykkää mutta se johtuu ihan itsestäni eikä räpin tekijöistä. Kyllähän jonkun sinfoniaorkesterinkin soittajat osaavat soittaa todella hyvin mutta en kestä sitä musiikkia.

Sama kuin väittäisi lanttulaatikon tekijää lahajttomaksi ruoantekijäksi ja perunamuusin tekijää lahjakkaaksi.

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Joulu 2008, 00:01

nyt kyl tarkotin tätä sekundaari tuotannon räppiä. eli suur osaa kaikista räppäreistä.
Feel the LOVE

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 30 Joulu 2008, 19:23

Jaarno kirjoitti:Kyllä tämä silti mun mielestä on "väärin" kun haukutaan räppäreitä yms. musikaalisesti lahjattomiksi yms.

En minäkään räpistä tykkää mutta se johtuu ihan itsestäni eikä räpin tekijöistä. Kyllähän jonkun sinfoniaorkesterinkin soittajat osaavat soittaa todella hyvin mutta en kestä sitä musiikkia.

Sama kuin väittäisi lanttulaatikon tekijää lahajttomaksi ruoantekijäksi ja perunamuusin tekijää lahjakkaaksi.

Ei se mielestäni ole mitenkään väärin jos arvostaa artisteja sen musiikkillisen taidon ja osaamisen takia. Itse kuuntelen kaikkea laidasta laitaan, mutta räp ja hiphop vaan ei mene.

Kirjoitan nyt sitten tännekkin näitä "argumentteja" joita ylensä käytän, jotta vähän raotan sitä mistä mielipiteeni johtaa.

Kylmä fakta on, että enemmistö räp/hip hop artisteista, on joko köyhistä ghetoista, joissa heillä ei ole varaa mihinkään kelposoittimii ja tyytyvät "runoilemaan" ja tekemään rumpukompitkin taustalle suullaan tai sitten pullamössö generationin kasvatteja, joiden pappa maksaa parhaat tietsikat ja musanteko ohjelmat, että pääsee jälkikasvu vähän "taiteellisiksi". Sitten joko suhteilla tjmv. levy-yhtiöt palkkaa näitä urpeloita, koska he tietää, että nykyajan nuorison musamaku on niin päin persettä, että he ostaa mitä tahansa älämölöä, jota harhaanjohtavasti musiikiksi kutsutaan.

Lisäksi useimmiten tuntuu motivaatiota löytyvän räpstaroilla musan tekemiseen vain se mahd. julkisuus ja/tai rikkaudet mitä se voi tuoda mukanaan, ja vaiva mitä näiden asioiden eteen nähdään pidetään minimissä(harva räp stara tajuaa musiikista oikesti mitään. Rokkaripiireissä tämä on sikäli hyväksyttävämpää, koska kestää tovi oppia soittamaan kitaraa kelvollisesti ja siinä tarttuu pakostikkin sitä tietämystä vähäsen matkan varrella, vaikka motiivina olisikin vain raha). Eräältä keikkaakin tehneeltä "UG" räptuttavaltani kysyin kerran jotain, että mitä varten se tekee sitä tj. vastaus oli, että rahan takia vaan. Huomatkaa sanamuodot mitä käytän: "useimmiten", "enemmistö", eli en yleistä. Tiedän muunlaisiakin olevan, mutta niitä tuntuu vain olevan harvassa.

Tuossa se lähtökohta miksi koen vastenmielisyyttä räpmusiikkia ja artisteja kohtaan.

Sitten se itse musiikki: yksinkertaisimmillaan näissä sampleissa on pelkkä rumpukomppi ja parin sävelen pimuputusta tai bassotusta siellä taustalla ja tyyppi sitten puhuu siihen muka runollisesti rytmikkääseen taustaan. Pelkälle rumpukompille lähes minkä tahansa saa kuulostamaan hyvältä, ei vaativuutta. Parin sävelen pimputus ei vaadi lahjaa, ja niiden sanojen haltsaaminen toki vaatii taitoa, mutta kyse on verbaalisesta taidosta. Ei musiikillisesta.

Usein myös nämä räpartistien verbaalinen taitokin on vähän niin ja näin, mikä ei lisää arvostusta heidän mahdollisia lahjojaan kohtaan.

Räp artisteilla on harvoin edes mitään hyvää laulutaitoa, siksi he tyytyvät räppäämään. Joskus jostain näin jonkun tunnetun räppärin esittävän biisiä laulaen, ja ai että meni nuotiltaan ja rytmikin oli missä lie, ikävä en kyllä enää muista tätä esimerkki tapausta, että voisin video linkkiä näyttää mutta joskus kumminkin tällaista olen nähnyt ja rohkenen väittää ettei kauhean harvinaista noissa piireissä.

Plääh en kyllä jaksa jauhaa tästä enempää kun tullut jo toisaalla puhuttua tästä aiheesta aika paljon... Mutta kuten sanottu, jos joku haluaa haaskata elämäänsä räpin parissa siitä vaan multa vaan ei tipu arvostusta..

Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 30 Joulu 2008, 19:31

*Thumbs up* Aika hyvin lausuttu^^

Mutta
Oli se kuinka yksinkertaista, halpamaista, säälittävää pullamössöä, joku siitä silti tykkää. Ei sitä käy kiistäminen. Ei se heidän neuroratojaan heti muuta, jos nuo sanoo. Ei sillä ole väliä kuinka "lahjattomana" sitä pitää jos se kuulostaa hänestä hyvältä.

Tämä on NIIN turhaa... huoh...
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 30 Joulu 2008, 19:49

Aqua vitae kirjoitti:Oli se kuinka yksinkertaista, halpamaista, säälittävää pullamössöä, joku siitä silti tykkää. Ei sitä käy kiistäminen. Ei se heidän neuroratojaan heti muuta, jos nuo sanoo. Ei sillä ole väliä kuinka "lahjattomana" sitä pitää jos se kuulostaa hänestä hyvältä.

Tämä on NIIN turhaa... huoh...

Niinpä, niinpä... Itse oon jo tottunut siihen ajatukseen ajat sitten, että kaikki ei pidä kaikesta ja kaikilla on vapaus tykätä mistä tykkää... Niinkuin ekassa postissani pistin.

Ei kaikkia voi, eikä tarviste miellyttää.

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Joulu 2008, 22:21

sehä siinä onki. joku tykkää siitä ja joku ei.
ja silti itse kyllä dissaan sitä aina paikan tullen....
miksi kaikessa mitä teen pitäisi olla jotain loogisella tavalla ajateltuna järkeä?
Feel the LOVE

Vic Rattlehead
Meedio

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 31 Joulu 2008, 00:05

Zrud kirjoitti:sehä siinä onki. joku tykkää siitä ja joku ei.
miksi kaikessa mitä teen pitäisi olla jotain loogisella tavalla ajateltuna järkeä?

Niinno, itse dissaan joskus ihan vaan koska rakastan sitä ihmisten provosointia... Sanokaa mua vaikka lapselliseks tai sairaaks mutta mä oikeesti nautin kun saan jonkun ihmisen raivostuun, koska itse oon sellanen ihminen, että en välitä mistään hevon vittuakaan. Se on vaan niin saatanan viihdyttävää nähdä jonkun hikeentyvän niin helpolla. :lol: (=offtopic)

terminator
n00b

ViestiKirjoittaja terminator » 31 Joulu 2008, 15:56

Kyllä se minun mielestä hevi on parempaa mitä räppi/hiphop..

Parasta on metalli, death metal, thrashmetal ja blackmetal.

Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 01 Tammi 2009, 02:03

Vic Rattlehead kirjoitti:
Zrud kirjoitti:sehä siinä onki. joku tykkää siitä ja joku ei.

Niinno, itse dissaan joskus ihan vaan koska rakastan sitä ihmisten provosointia... Sanokaa mua vaikka lapselliseks tai sairaaks mutta mä oikeesti nautin kun saan jonkun ihmisen raivostuun, koska itse oon sellanen ihminen, että en välitä mistään hevon vittuakaan. Se on vaan niin saatanan viihdyttävää nähdä jonkun hikeentyvän niin helpolla. :lol: (=offtopic)

Kappas. Onpas se maailma pieni kun löytyy muitakin samanlaisia.
Internetzissä yleensä kyllä käyttäydyn, mutta muuten jos vain tulee oiva tilaisuus, niin kyllä täältä lähtee sellaista txtiä aina välillä (ihan vain huvin vuoksi provosoidakseni) että jee.

Mwahahahahahhahahahahahahhahahah...aahahhahah.
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viesti:

ViestiKirjoittaja Zrud » 01 Tammi 2009, 13:14

eli ollaa vicin ja aquan kans samiksii :-3
itse välillä menen esim netti peliin vain sen takia et saan pistettyy jonkuu pelaajan iha töysii koiskeisii.
Feel the LOVE

viltsu
Vampyyri

ViestiKirjoittaja viltsu » 02 Tammi 2009, 10:25

Tämä tuntuu aika moiselta yleistämiseltä. Teidän puheistanne saa sellaisen kuvan, että jos tykkää räpistä ei voi tykätä mistään muusta musiikista. Otetaan esimerkki. Minä pidän Rap musiikista, mutta kuuntelen myös jotakin rock/hevi kappaleita ja suomi rokkia.
Mieti tätä maailmaa...Onko siinä edes järkeä?

DS8
Kummitus

ViestiKirjoittaja DS8 » 02 Tammi 2009, 14:09

Uskoin (oikeastaan toivoin) että tämä aihe olisi kuollut ensimmäisen viikon jälkeen. Eipä kuollut. Koitin kaikin voimin estää itseäni kommentoimasta tänne mitään, mutta epäonnistuin.

Miten ketään voi yksinkertaisesti olla noin suppeakatseinen musiikin suhteen? "kun kuuntelen tätä, en voi kuunnella tota." MIKSI?
"Joo en tykkää siit :):)" - Okei, mutta miksi tulla foorumilla, jonka aihepiiri ei liity mitenkään musiikkiin, selvittelemään siitä miten paljon ei tykkää jostakin musiikkityylistä?
Ja noista väitteistä, joiden mukaan rap-/hiphopmusiikkin ei tarvita taitoa... Jos oikeasti haluatte puhua jostakin aiheesta, kannattaa perehtyä siihen hieman MTVtä paremmin.

Ja ennen kun joku vitun idiootti tulee huutelemaan mulle jotain "lökäpöksyhippi!!2"- tason kommenttia, ilmoitan vielä että kuuntelen rappia (mm. Julma-Henri, K.G.B., Papa Rassi, Necro ym.) kuten myös metallia (Darkspace, Black Funeral, Electric Wizard, Graveland ym.) En ymmärrä miten toinen genre voisi sulkea toisen pois, ellei ajatusmaailmat mene täysin ristiin?

Ja ps. kyllä mä tiedän sellaisia metallibändejäkin jotka eivät osaa tehdä musiikkia saati sitten soittaa.
"So this is life?"

Trauma
Vampyyri

ViestiKirjoittaja Trauma » 02 Tammi 2009, 14:16

DS8 kirjoitti:Uskoin (oikeastaan toivoin) että tämä aihe olisi kuollut ensimmäisen viikon jälkeen. Eipä kuollut. Koitin kaikin voimin estää itseäni kommentoimasta tänne mitään, mutta epäonnistuin.

Miten ketään voi yksinkertaisesti olla noin suppeakatseinen musiikin suhteen? "kun kuuntelen tätä, en voi kuunnella tota." MIKSI?
"Joo en tykkää siit :):)" - Okei, mutta miksi tulla foorumilla, jonka aihepiiri ei liity mitenkään musiikkiin, selvittelemään siitä miten paljon ei tykkää jostakin musiikkityylistä?
Ja noista väitteistä, joiden mukaan rap-/hiphopmusiikkin ei tarvita taitoa... Jos oikeasti haluatte puhua jostakin aiheesta, kannattaa perehtyä siihen hieman MTVtä paremmin.

Ja ennen kun joku vitun idiootti tulee huutelemaan mulle jotain "lökäpöksyhippi!!2"- tason kommenttia, ilmoitan vielä että kuuntelen rappia (mm. Julma-Henri, K.G.B., Papa Rassi, Necro ym.) kuten myös metallia (Darkspace, Black Funeral, Electric Wizard, Graveland ym.) En ymmärrä miten toinen genre voisi sulkea toisen pois, ellei ajatusmaailmat mene täysin ristiin?

Ja ps. kyllä mä tiedän sellaisia metallibändejäkin jotka eivät osaa tehdä musiikkia saati sitten soittaa.

Samaa olen ihmetellyt itsekin. :mrgreen: Jostain syystä tuntuu olevan vielä aina nämä kaksi genreä vastakkainasettelussa... Johtuisiko siitä, että eroavat aika paljon toisistaan peruskaavassa?

Mutta minä itsekin kuuntelen räppiä ja heviä nykyään sekaisin. Kuuntelen myös musiikkia joka sekoittaa näitä genrejä esim. Rage Against The Machine. Pukeutumiseni on neutralisoitunut sen verran, että minua ei voi hevariksikaan kutsua, muilla perusteilla kuin hiuksillani. Minulla on sekä hevareita, että räppäreitä kavereinani. Inhoan wannaberäppäreitä yhtä paljon kuin wannabehevareitakin. Elän mielestäni mainiossa tasapainossa näiden kahden välillä, enkä käsitä, miksi kaikki eivät voi tehdä samoin.

Tottakai toisesta genrestä saa pitää enemmän kuin toisesta, mutta sen takia ei kannata ota tätä jäljellejäävää musaakaan silmätikuksi.

Palaa sivulle “Ajanviete ja media”