UkkoPoikaPieni kirjoitti:Eli täällä nyt puhutaan että jumala olisi olemassa ja kun hän loi maapallon, hän ei luonut sitä vaan vain aloitti evoluution ja tiiraili siellä taustalla?
No jos jumala on olemassa (EIKÄ OLE!!!) miksi hän antaa meidän kärsiä sodan käsissä?
Ja raammattukin on aika "rasistinen" (en keksi mitään muuta sanaa.) Siihen valittiin vain se mikä sopii heidän ajatteluunsa ja muu jätettiin pois, ehkä juuri "totuus" jätettiin pois?
Miksi Jumala meidän valintoihin sekautuisi? Itse me täällä soditaan. Kärsimykset maailmassa johtuvat ihmisistä. Pikemminkin ihmisten käsityksistä Jumalasta. Uskotaan että Jumala on kuin me, kostaa,tappaa, kiduttaa.. Niinpä me teemme sitä yhä ja yhä enemmnän!!
Uskonnot on syvältä useimmiten, eikä sana uskonto tarkoita Jumalaa. Uskonnon tarkoitus olisi lähentää ihminen ja Jumala, mutta kertokaapa kuinka moni niin oikeasti tekee!?
Säälittää, että kun uskonnot ovat mitä ovat, hyljätään koko ajatus Jumalasta! "en mä halua uskoa kun sit mun pitäs laulaa virsiä!"
Minä en laula virsiä enkä usko synteihin enkä helvettiin, jos Jumala tosiaan on sellainen koston ja vihan Jumala mitä suurimmat uskonnot esittävät, sitten paiskatkoot minut helvettiin, sellainen ei ole oikea Jumala. Jumala on rakkaus, miksi se sitten niin tekis?
Raamattu on ihmisten kirjoittama, samoin koraani jne.. Niissä on viisauksia, mutta myös tyhmyyksiä!
Pohtikaa tätä käsitystä: kuvitelkaa sanaa "ELÄMÄ". Mitä se tarkoittaa, miltä se näyttää, mitä se pitää sisällään?
Se on minulle Jumala. Sanat Elämä ja Jumala ovat vaihdettavissa keskenään.
Olen kristitty, mutta voisin erota kirkosta jos se alkaa minulle enemmän hallaa tekemään.