Jumalan olemassa olo

Kaikki muu paranormaali keskustelu, mikä ei muihin alueisiin sovi

Onko Jumala olemassa?

Varmasti
79
33%
Höpön höpön
92
39%
Nnggh...
66
28%

Ääniä yhteensä: 237

Riikervo
Muumio

Re: Jumalan olemassa olo

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Syys 2008, 15:41

Tonza133 kirjoitti:Itsekkin olen enemmän tämän kannalla, sillä ihmisillä on tapana tehdä kaikesta mahdollisimman itsensä kaltaista. (tuskin jeesuskaan oli sellainen pitkätukkainen eurooppalaisen näköinen heppu).

Jos otetaan huomioon alue jolla Jeesus eli, niin hän tuskin oli kovinkaan valkoihoinen siinä auringonpaahteessa. Toki hänellä on voinut olla pitkät hiukset, se ei ole mahdottomuus.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Syys 2008, 15:41

Riikervo kirjoitti:
Tonza133 kirjoitti:Itsekkin olen enemmän tämän kannalla, sillä ihmisillä on tapana tehdä kaikesta mahdollisimman itsensä kaltaista. (tuskin jeesuskaan oli sellainen pitkätukkainen eurooppalaisen näköinen heppu).

Jos otetaan huomioon alue jolla Jeesus eli, niin hän tuskin oli kovinkaan valkoihoinen siinä auringonpaahteessa. Toki hänellä on voinut olla pitkät hiukset, se ei ole mahdottomuus.

Mutta puhuin eurooppalaisen näköisestä...
Tuli muuten mieleen, että uskonnonkirjassamme oli kuva, miltä Jeesus luultavasti näytti...

Riikervo
Muumio

ViestiKirjoittaja Riikervo » 14 Syys 2008, 15:44

Tonza133 kirjoitti:
Riikervo kirjoitti:

Mutta puhuin eurooppalaisen näköisestä...

No juu niin puhuit, mutta eikös tuo ihonväri ole kuitenkin aika olennainen osa ulkonäköä?
Kai Jeesuksesta on tehty eurooppalaisen näköinen, ettei lasten tarvitse ihmetellä kirkossa Jeesuksen ulkonäköä. :mrgreen:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Tonza133
Aivan UFO

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 14 Syys 2008, 15:46

Riikervo kirjoitti:No juu niin puhuit, mutta eikös tuo ihonväri ole kuitenkin aika olennainen osa ulkonäköä?
Kai Jeesuksesta on tehty eurooppalaisen näköinen, ettei lasten tarvitse ihmetellä kirkossa Jeesuksen ulkonäköä. :mrgreen:

juu on se ihonväri aika tärkeä.

ridikulous
Demoni

ViestiKirjoittaja ridikulous » 14 Syys 2008, 19:10

Tonza133 kirjoitti:Tuli muuten mieleen, että uskonnonkirjassamme oli kuva, miltä Jeesus luultavasti näytti...

Kerro?

http://uskotoivorakkaus.fi/jeesus/jeesu ... inen-kuva/
Tuon linkin takaa löytyy kuva todennäköisestä Jeesuksesta. Tarkoittaa siis, että Jeesuksen ajan israelilaismiehet olivat tämän henkilön näköisiä.

Sitten huomauttaisin, että (riippuen tietysti näkökulmasta) Raamattua ei kannata lukea kirjaimellisesti. Jeesuskin puhui lähes yksinomaan vertauksilla, metaforilla sun muilla. Se perinteinen esimerkki, luomiskertomus: maailmaa ei todellakaan luotu seitsemässä päivässä, mutta nämä päivät saattavat esimerkiksi kuvata pidempiä jaksoja evoluutiossa.
yes, it may seem ridiculous.

WM_

ViestiKirjoittaja WM_ » 14 Syys 2008, 21:20

Näin on ridikulous, lisäksi Jeesuksen suurin sanoma oli että kaikki olemme yhtä, myös Jumalan kanssa, mutta kirkko opettaa aivan toista..

Korvapuikko
Meedio

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 14 Syys 2008, 21:22

Niin raamatun tulkintahan usein menee siihen että ne kohdat jotka sopivat itselle muokkaamattomina otetaan sellaisinaan ja ne jotka ei "tarkoittavat" jotain muuta kuten lasten tappaminen ym.
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

UkkoPoikaPieni
Maahinen

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 14 Syys 2008, 21:28

Eli täällä nyt puhutaan että jumala olisi olemassa ja kun hän loi maapallon, hän ei luonut sitä vaan vain aloitti evoluution ja tiiraili siellä taustalla?
No jos jumala on olemassa (EIKÄ OLE!!!) miksi hän antaa meidän kärsiä sodan käsissä?
Ja raammattukin on aika "rasistinen" (en keksi mitään muuta sanaa.) Siihen valittiin vain se mikä sopii heidän ajatteluunsa ja muu jätettiin pois, ehkä juuri "totuus" jätettiin pois?
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

WM_

ViestiKirjoittaja WM_ » 15 Syys 2008, 21:35

UkkoPoikaPieni kirjoitti:Eli täällä nyt puhutaan että jumala olisi olemassa ja kun hän loi maapallon, hän ei luonut sitä vaan vain aloitti evoluution ja tiiraili siellä taustalla?
No jos jumala on olemassa (EIKÄ OLE!!!) miksi hän antaa meidän kärsiä sodan käsissä?
Ja raammattukin on aika "rasistinen" (en keksi mitään muuta sanaa.) Siihen valittiin vain se mikä sopii heidän ajatteluunsa ja muu jätettiin pois, ehkä juuri "totuus" jätettiin pois?

Miksi Jumala meidän valintoihin sekautuisi? Itse me täällä soditaan. Kärsimykset maailmassa johtuvat ihmisistä. Pikemminkin ihmisten käsityksistä Jumalasta. Uskotaan että Jumala on kuin me, kostaa,tappaa, kiduttaa.. Niinpä me teemme sitä yhä ja yhä enemmnän!!

Uskonnot on syvältä useimmiten, eikä sana uskonto tarkoita Jumalaa. Uskonnon tarkoitus olisi lähentää ihminen ja Jumala, mutta kertokaapa kuinka moni niin oikeasti tekee!?
Säälittää, että kun uskonnot ovat mitä ovat, hyljätään koko ajatus Jumalasta! "en mä halua uskoa kun sit mun pitäs laulaa virsiä!"
Minä en laula virsiä enkä usko synteihin enkä helvettiin, jos Jumala tosiaan on sellainen koston ja vihan Jumala mitä suurimmat uskonnot esittävät, sitten paiskatkoot minut helvettiin, sellainen ei ole oikea Jumala. Jumala on rakkaus, miksi se sitten niin tekis?

Raamattu on ihmisten kirjoittama, samoin koraani jne.. Niissä on viisauksia, mutta myös tyhmyyksiä!

Pohtikaa tätä käsitystä: kuvitelkaa sanaa "ELÄMÄ". Mitä se tarkoittaa, miltä se näyttää, mitä se pitää sisällään?
Se on minulle Jumala. Sanat Elämä ja Jumala ovat vaihdettavissa keskenään.

Olen kristitty, mutta voisin erota kirkosta jos se alkaa minulle enemmän hallaa tekemään.

Wespa
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wespa » 15 Syys 2008, 21:56

Jossain videossa kerrottiin, että Jumala loi aluksi ihmiset ja antoi heille kaikki kyvyt. Ihmiset alkoivat manifestoimaan kaikkea mitä tarvitsivat, mutta jonkin ajan kuluttua osa heistä sanoi, että he haluavat ansaita kykynsä ja näin Jumala sitten teki maan. Meidän pitää ansaita nyt siis kykymme ja osittain tämän takia joudumme myös kärsimään, kyseisessä videossa kerrottiin...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

UkkoPoikaPieni
Maahinen

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 15 Syys 2008, 22:17

ELÄMÄ: Ihmisen elämä piti ainaki alunperin sisällään, lisääntyminen, oma hengissä pysyminen, ihmisrodun hengissä pitäminen.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

AV-M1-A6
Kummitus

ViestiKirjoittaja AV-M1-A6 » 16 Syys 2008, 17:44

Itse aiheeseen.

En suoranaisesti usko tähän Jumalaan, taivaan ja maan luojaan. Oma käsitykseni asiasta on se, että kaiken yläpuolella on joku/jokin Jumalankaltainen, joka säätelee tapahtumia, ohjaa sitä ja tätä jne.

En jaksanut kirjoittaa tähän kaikkea olennaista, jotka kuuluisivat omaan käsitykseeni asiasta, mutta onhan tuossa nyt jotakin.
Yksinkertaisin on toimivin.

Maigi
Jäsen

ViestiKirjoittaja Maigi » 17 Syys 2008, 18:38

En äänestänyt mitään vaihtoehtoa, koska ole ole varma asiasta. Voi olla, että Jumala on olemassa - tai sitten ei. Sen verran sanon kuitenkin, että kristinuskon Jumala-käsitys on mielestäni täyttä paskaa; niin monia eri suuntauksia, ihmiset ovat muokanneet uskonto(j)a ja oppia/oppeja mielensä mukaisiksi jne. Viime aikoina olen kuitenkin tullut enemmän siihen lopputulokseen, että en usko muunkaanlaiseen Jumalaan kuin kristinuskon Jumalaan. Saas nähdä, miten uskoni kehittyy tästä vielä ajan mittaan...

Sid
Maahinen
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sid » 18 Syys 2008, 16:25

Suuntaukseni sijoittuu tässä asiassa sijoittuu enemmän sinne ei-puolelle. En usko, että minkäänlaista Maapallon luojaa olisi olemassa. En usko, että ketään ohjaa meitä valinnoissamme ja arkipäiväisissä asioissa.

Ehkä siellä jokin seuraa elämäämme ja tapojamme suhtautua ja käsitellä uusia asioita - tai sitten ei. Tuskin kukaan saa ikinä tietää(, ellei Harmageddonin taistelua tapahdu).

Atomipommi
Alieni

ViestiKirjoittaja Atomipommi » 18 Syys 2008, 19:18

En kuulu kirkkoon, en usko Kristilliseen Jumalaan, mutta pakko myöntää, uskon siihen, että jokin korkeampi voima on olemassa. Sitä alkaa aina kelaamaan, miten maailma on syntynyt, tulee mieleen alkuräjähdys, jonka jälkeen tulee mieleen "miksi?" ja "miten?" On vaikea kuvitella tyhjyyttä, joka päättääkkin räjähtää ja tadaa, maailma syntyy. Kuvittelen siis Jumalan jonkinlaisena ensimmäisenä liikuttajana, mutta mitenkään sen enempää en usko.

Ali G-
Enkeli

ViestiKirjoittaja Ali G- » 18 Syys 2008, 21:28

Ehdottomasti uskon. Maailman synty ei ole voinut syntyä vahingossa!! :x
http://www.youtube.com/watch?v=5Is9fWAdUFA
Steen1-Sinisiä rappuja ja punaisia hintalappuja
http://www.youtube.com/watch?v=C70Gs5n0bYQ
Avain-Punainen tiili,kapitalismi tekee susta orjan fuck sille
Kapitalistinen yhteiskunta on mätä,kutenkommari

UkkoPoikaPieni
Maahinen

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 18 Syys 2008, 21:47

No syntyikö jumala sitten vahingossa?
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Ali G-
Enkeli

ViestiKirjoittaja Ali G- » 18 Syys 2008, 21:49

UkkoPoikaPieni kirjoitti:No syntyikö jumala sitten vahingossa?

No jos uskotaan raamattua, niin ei, Hän on ollut olemassa koko ajan, kyse on vain uskosta! :roll:

UkkoPoikaPieni
Maahinen

ViestiKirjoittaja UkkoPoikaPieni » 18 Syys 2008, 21:50

No en ala uskosta kiistelemään, mutta onhan jumalankin jotenkin täytynyt syntyä.
RESPECT!!!!

Hulluuden ja
mielipuolisuuden ero on
että toisesta nauttii.
JA MINÄ NAUTIN!

Ali G-
Enkeli

ViestiKirjoittaja Ali G- » 18 Syys 2008, 21:53

Kyllä, mut jos jokasen luojal on ollu oma luoja, niin aikahan on ollu aina ja tulee olemaan aina, eikä sillä ole ollut alkua eikä loppua...
Pistää miettimää ett "ei näi"

Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”