Ajattelin ihan uuden ketjun aloittaa, koska en ainakaan itse ole aiheeseen liittyvää keskustelua vielä missään vaiheessa ole huomannut. Erilaiset, länsimaalaisten näkökulmasta, vaihtoehtohoidot ovat olleet käytössä ympäri maailmaa kautta maailman sivu. Onkin siis kohtuullisen makukysymys onko kyseessä enää edes "yliluonnollinen" keskustelu. Riippuen tietysti mistä hoitomuodosta puhutaan, niin vastauskin voi eri ihmisten osalta vaihdella. Akupunktiota ja reikihoitoja käytetäänkin jo useissa sairaaloissa ympäri maailmaa joten tieteellistäkin tutkimustulosta hoitojen tehokkuudesta alkaa jo olla jonkin verran. Tosin yllättävän vähän vieläkin.
Minua kiinnostaisikin tietää minkänlaisia kokemuksia mistä tahansa vaihtoehtohoidoista parablogin foorumin käyttäjillä on. Mitä olette kokeilleet, osaatteko kenties jotakin hoitomuotoa, onko hyviä vai huonoja kokemuksia? Kyse voi olla siis aika pitkälti mistä tahansa: Homeopatiasta, reikistä, quantum touchista, pranic healingistä, chi hoidoista, emotional freedom techniquesta, akupunktiosta jne. näitähän on todella paljon. Mainitkaa ihmeessä mistä hoitomuodosta on kysymys jos teillä on jotakin kerrottavaa/kysyttävää jostakin.
Itse olen harrastellut osaa em. hoitomuodoista. En tosin mitenkään aktiivisesti, mutta olisin halukas kokeilemaan kaukohoitoa jollekulle, jos kiinnostusta ja joku sopiva vaiva löytyy. Mieluiten yrittäisin hoitaa vaivaa jonka lääkärit ovat määritelleet hoitamattomaksi. Mitään tuloksia en takaa, mutta ei siinä mitään häviäkään ja olen itsekin nähnyt hoidoissa melko uskomattomia asioita lähtevän jopa yhdellä hoidolla.
Jos kaukohoito kiinnostaa niin keskustelisin asiasta tarkemmin PM:nä tai vaikka mesen välityksellä, mutta kertokaa vaikka tänne tai PM aluksi jos jollakulla löytyy kiinnostusta asiaan.
Mutta pääasiallisesti siis ketjun tarkoituksena on saada keskustelua ja kokemuksia aiheesta pystyyn. Jakakaa kokemuksia, kysykää kysymyksiä, keskustelua tästäkin aiheesta tänne. Vaikka nyt ei ufot ja kummitukset ole tällä kertaa aiheena