"On olemassa monia ulottuvuuksia mutta niiden välillä ei voi matkustaa."
Olen kyllä vähän uskova-agnostikko tämänkin suhteen.. sanotaan että en sano että se on mahdoton ajatus ja en sulje sitä täten kokonaan poiskaan.
Qlippoth kirjoitti:Jokunen vuosi sitten joku Yalen professori laskeskeli että elämmä 20-25% todennäköisyydellä tietokoneen luomassa virtuaalitodellisuudessa, eli tuttavallisesti Matrixissa. Perustelut tälle oli että koska todennäköisesti opimme jossain vaiheessa tulevaisuutta mallintamaan todellisuutta ja tietoisuutta, niin miksipä se ei olisi jo kertaalleen tapahtunut...
En usko tähän mutta tähän miul on antaa jtn
Joo no tästä on pari biisiä ja monia luentojakin ollut joita olen kuunnellut (netissä). Mielenkiintoinen idea ja yksikin tyyppi sanoi että "you think it is: is there a life after dead. Wrong! You know it's a funny thing, no one seems to be grabling the problem of is there a life before death" ja avainsanoi siin keskustelus oli "awardeness" ja "mechkanical".. se vertas meidän elämäämme "ihmistietokoneeksi".. se miten meidän ajatus muuttuu.. Kehityskulku: "things"->"thoughts"->"thinker"..
Ja tämän seuraavan lauseen kans mie itse ainaki oon ristiriidoissa mut ajatuksena se on hieno -> "Is I a thought I am thinking. No. Thoughts come and go. I am not my thoughts" Ja siksi ristiriidoissa että mielestäni me ollaan just sitä mitä me ajatellaan olevamme.. tai pikemmin meistä tulee se mitä me ajatellaan olevamme. Esimerkiksi miten jäkispelaajasta tulee NHL tähti: Ensin se junnuna unelmoi siitä.. myöhemmin ku sille tulee järkee ni se alkaa ajatella kuin NHL pelaaja ja elää mielessään jo unelmaansa ja jossai vaiheessa sen taidot huomataan ja sen nim löytyy esim Toronton papereist. Mut en usko että kukaan "vahingossa" sinne NHLlään on joutunut: niiden kaikkien on täytynyt haluta sinne (tai jos ei sinne niin muuten ovat olleet ajatelleet kuin menestyvä jäkispelaaja ja noussut omassa maassaan senverran pinnalle että kyvyt on huomattu mutta idea on pohjimmiltaan sama koska tämä pelaaja on halunnut olla hyvä)
Lisäksi se pelaaja on ottanut mallia esikuvailtaan (/esikuviltaan) ja tehnyt kovasti töitä..
(Vaan tätä kirjoittaessa tuli mieleen että se ajatus/haave/unelma voisi olla se kun syötetään tietokoneelle tehtävä ja sitten tuo työmäärä vois olla se "processing" ja lopulta kun eletään sitä unelmaa ni se voisi olla "print".. esim kun tulostetaan testi paperille.. ensin toivotaan eli kirjoitetaan teksti ja klikataan tulosta.. sit tulee tää työskentelyvaihe ja tietokoneen näytöl lukeeki "processing" aika usein etenki vanhoil tulostimil ja sitten se tulostin syöttää paperin jos työskentely onnistui)

[hah, idealla oli hauska leikkiä vaikken siihen uskokkaan]