Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen)
Ufomies kirjoitti:Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen)
- Tämä on loputon suo kielinatsille tämä foorumi (ja jopa itse blogikin).![]()
Itselläsikin on muuten virheitä kirjoituksissasi.
Ufomies kirjoitti:Uskonnoista tulikin mieleen että se on hauska kun ihmiset omistavat koko elämänsä (esim. papit[?]) asialle, jonka olemassaoloa ei voida varmasti todistaa.
- Minä saatan kutsua sitä toisinaan jopa poikkeukselliseksi rohkeudeksi. Miten käy käsitteen "usko" määritelmälle, ellei usko sisällä "askelta tyhjyyteen"? Vaikka klassinen tiedon määritelmä onkin "hyvin perusteltu tosi uskomus", niin ei siitäkään tarvitse ottaa kuin kaksi ensimmäistä sanaa pois ja yhtäkkiä maailmankatsomus onkin hyvin, hyvin kriittinen tekijä ihmiselämässä...
Papit erityisesti nykyajan Suomessa nähdään tietenkin yleensä aivottomina robotteina, jotka kuuluvat lahkoonsa palkkarengin asemassa. Pitäisi kuitenkin muistaa, että löytyy myöskin sellaisia ihmisiä, jotka omistautuvat hengelliselle elämälle nöyrässä ja vilpittömässä totuuden etsinnässä. Moni munkki ja muu askeetikko maailmankatsomuksestaan riippumatta saa kyllä minulta ihailuni ja tunnustukseni.
Riikervo kirjoitti:Ufomies kirjoitti:Nyt tulee Riikervo-täti vähän kurittamaan. Tuplapostaamisen lisäksi kirjoitus- sekä yhdyssanavirheitä. Aijai! (opetuslapsi, etukäteen)
- Tämä on loputon suo kielinatsille tämä foorumi (ja jopa itse blogikin).![]()
Itselläsikin on muuten virheitä kirjoituksissasi.
Juu, sen voin kyllä uskoa. Eihän kukaan ole täydellinen. Tuo viestini nyt oli lähinnä kehoitus virheiden korjaamiseen.
Tuohon voisin todeta, että tieto on valtaa. Itse omistan raamattuja parikin kappaletta (ties mistä tarttunut mukaan), vaikka rippikoulun jälkeen kovaan vannoinkin ne polttavani. En siis ole mikään hihhuli, enkä todellakaan usko kyseisen kirjan opetuksiin, mutta kyllä tuota kirjaa edelleen silloin tällöin luen, jos en muuta niin piruuttaan. Suurimman osan ajasta raamattuni on kuitenkin tietokoneeni päällä ja korttipakan alla, että senkin pitäisi jo jotain kertoa.JFK kirjoitti:Ps. Enenkä joku käy räyhään Raamatusta minulle voin jo todeta etu käteen etten sellaista omista enkä halua
tuputhy kirjoitti:Mitä varten meitä ei luotu samantien henkisesti kehittyneiksi? Mitä varten pitää kantapään kautta pyristellä ja oppia elämistä monen elämän verran? Tätä en ymmärrä! Eikö olisi ollut helpompaa kaikille, jos vaan oltaisiin synnytty täydellisinä? Ollaanko kuitenkin jotain koe-eläimiä? Hups.. luin juuri, että jotkut halusivat nimenomaan "ansaita" sen kehityksensä..Siksi täällä pyristellään. Kai sitä sitten itsekin olen toivonut...en vaan muista..
tuputhy kirjoitti:Kyllä ainakin minä haluaisin tietää, että miksi täällä elän ja olen? Ihminen nyt vaan on rakennettu silleen, että se tahtoo tietää, miksi juuri näin tapahtuu. Korvapuikollakaan ei liene tähän mitään vastalausetta valmiina..? Kait nyt tähän ihmiselämään joku syy täytyy olla?! Eihän mitään ole olemassa turhaan.
Palaa sivulle “Muut selittämättömät asiat”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa