Skauris kirjoitti:Pitäisiköhän meidän joku päivä kokoontua? Tietäisiko kukaan jo näin alustavasti paikkaa jossa ainakin saattaisi olla jotakin? Esim. autiotaloja, onnettomuuspaikkoja yms?
Myös joihinkin hautausmaihin liittyy myyttejä joita voisi käydä lähemmin tarkastelemassa.
Ehdottaisin kokoontumista aika piakkoin, itselläni sormet jo syyhyävät päästä paikkaan jossa olisi mahdollisuus jotain outoa nähdä.
Skauris kirjoitti:No eiköhän kamroiden yms. tarkoitus ole lähinnä todistaa muille kyseinen havainto. Turhaa siis sikäli koska niihin saa lähinnä kommentteja että kuva on muokattu.
Itsellenikin on tärkeämpää todistaa vain itselleni kyseinen havainto. Tällä hetkellä se tekisi kyllä terää, viime havainnoista on jo sen verran aikaa kulunut että olen, häpeäkseni kyllä, alkanut epäilemään omia havaintojani...
carcass kirjoitti:Skauris kirjoitti:No eiköhän kamroiden yms. tarkoitus ole lähinnä todistaa muille kyseinen havainto. Turhaa siis sikäli koska niihin saa lähinnä kommentteja että kuva on muokattu.
Itsellenikin on tärkeämpää todistaa vain itselleni kyseinen havainto. Tällä hetkellä se tekisi kyllä terää, viime havainnoista on jo sen verran aikaa kulunut että olen, häpeäkseni kyllä, alkanut epäilemään omia havaintojani...
Erillaiset kamerat, sanelimet..yms. tallentava -laitteisto on kätevää ihan sen takia ettei kaikkea tapahtuvaa välttämättä huomaa paikan päällä... tallennettua materiaalia voidaan tarkastella jälkeenpäin, käydä käpi havainnot ja tarkistaa, onko jollekkin tallenteelle tarttunut jotain sellaista jota ei ole paikanpäällä huomattu.
Lisäksi voidaan myöhemmin tarkastella omat kokemukset vs. tallenteet, jolloin voidaan ikään kuin rakentaa 'profiilia' siitä, oliko jossain kohtaa enemmänkin kyse omasta mielikuvituksesta, kuin konkreettisista havainnoista.
Eli kuten jo edellä viittasin: ihmisen silmät ja korvat, eivät aina rekisteröi kaikkea ympärilla tapahtuvaa, joten laitteiston käyttäminen "omaksi ilokseen" on mielestäni erittäinkin suotavaa, vaikkei omia kokemuksiaan haluaisi muille kertoakkaan.
Nimim. niissä tutkimuksissa joissa olen itse ollut mukana, olisi paljon aineistoa jäänyt huomaamatta ilman asianmukaista laitteistoa.
Siivekäs kirjoitti:Itsekin olen sillä kannalla, ettei henkiä voi saada filmille tai nauhalle. Hengethän ovat aineettomia, eivätkä näinollen heijasta valoa. Tämä luonnollisesti herättää kysymyksen, että jos ihminen näkee jotakin ja siinä tosiaan on jotakin, millä aistilla hän sen erottaa?
Zrud kirjoitti:Mutta jos vakuuttavaa ääninauha tuotantoa haluaa.. niin paikan pitää olla tarpeeksi syrjäinen että vahingossakaan muiden ihmisten tuottamat äänet eivät voi kantautua sinne.
OSITutkimusseura kirjoitti:Siivekäs kirjoitti:Itsekin olen sillä kannalla, ettei henkiä voi saada filmille tai nauhalle. Hengethän ovat aineettomia, eivätkä näinollen heijasta valoa. Tämä luonnollisesti herättää kysymyksen, että jos ihminen näkee jotakin ja siinä tosiaan on jotakin, millä aistilla hän sen erottaa?
Kärjistettynä:
Näkeekö ihminen esimerkiksi lähestyvän luodin tai kuuleeko ihminen lepakon kaikuluotauksen täydellisenä?
Kuitenkin kummatkin saadaan helposti tallennettua nykyteknologialla, eivätkä vaadi sen suurempia kikkailuja.
Palaa sivulle “Tapahtumat ja markkinat”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa