Wespa kirjoitti:Itse olen lähikuukausina tullut siihen tulokseen, että elämän tarkoitus on yksinkertaisesti elää. Meidän tarkoituksena on kokea täällä maanpäällä ihmisenä olemista ja kaikki pahatkin meille sattuvat asiat ja tekemämme virheet ovat osa kokemusta, joka kehittää meidän sieluamme/tietoisuuttamme.
Elämän tarkoitus on siis elää, kokea ja kehittyä.
Vic Rattlehead kirjoitti:Periaatteessa elämän tarkoitus ei välttämättä voikkaan olla eläminen, koska voit myös jättää tekemättä sen, joten ehkä elämän tarkoitus onkin kuolla, koska sitä ei voi välttää mitenkään ja jokainen joutuu kokemaan sen?
ridikulous kirjoitti:Vic Rattlehead kirjoitti:Periaatteessa elämän tarkoitus ei välttämättä voikkaan olla eläminen, koska voit myös jättää tekemättä sen, joten ehkä elämän tarkoitus onkin kuolla, koska sitä ei voi välttää mitenkään ja jokainen joutuu kokemaan sen?
Mikä sinua siinä tapauksessa estää luopumasta elämästäsi? Jollet keksi sille tarkoitusta, miksi jatkaisit sitä?
ridikulous kirjoitti:Vic Rattlehead kirjoitti:Periaatteessa elämän tarkoitus ei välttämättä voikkaan olla eläminen, koska voit myös jättää tekemättä sen, joten ehkä elämän tarkoitus onkin kuolla, koska sitä ei voi välttää mitenkään ja jokainen joutuu kokemaan sen?
Mikä sinua siinä tapauksessa estää luopumasta elämästäsi? Jollet keksi sille tarkoitusta, miksi jatkaisit sitä?
Vic Rattlehead kirjoitti:Jos elämällä on tarkoitus, niin eikö jokaisen elämä periaatteessa pitäisi luontaisesti kulkea sitä tarkoitusta kohti?
Ei päde tuo teoria. Tuskin aloitat esimerkiksi parisuhdetta vain päästäksesi lopulta eroamaan?
Jollet ihan oikeasti keksi yhtään syytä elää, ovat asiat (tai lähinnä asenne niitä kohtaan) pahasti pielessä. Koska tarkoitukseton elämä on täysin turhaa, kysynpä vielä kerran, mikä sinua estää lopettamasta elämääsi? Jos vastaat "tärkeät ihmiset", tai "kiinnostus tulevaisuutta kohtaan", tai aivan mitä tahansa, se tarkoittaa, että elämälläsi tosiaan on tarkoitus. Mutta jollet vieläkään keksi yhden yhtä syytä jatkaa elämää, ainoa vaihtoehto on elämän lopettaminen.
Jos siis elämän tarkoitus on sen loppuminen, elämällä ei ole tarkoitusta. Kuolema ei voi olla elämän tarkoitus.
Stinttunen kirjoitti:Mulla ainaki henkilökohtasesti elämän tarkotus on elää, päivä kerrallaan ja kattoa mitä se tuo mukanaan. En niinkään usko tuohon että elämän tarkoitus on sitte loppujenlopuksi kuolema. Ehkä jonkun mielestä oman elämän tarkotus on sitte odotella sitä viikatemiestä, mut näin ei kuitenkaan mun kohdalla ole
Kuolema on elämän loppuminen ja kaikki mitä sitä ennen tapahtuu on jollain tavalla (jossain määrin) tarkoitettu tapahtumaan...
Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa