Itsellä taustalla on Judo, Karate ja Kung Fu ja Kung Fu oli niistä mielenkiintoisin laji jossa olen koskaan ollut.

Mutta muilta kommenttia tänne vain rohkeasti.
Otsikon kieliopillinen virhe korjattu.
-Regendos
Gitarre kirjoitti:Itse asiassa jos tahtoo jotain kunnolla pistää pannuun niin krav maga on laji siihen.... Vähän tuon defendon kaltainen että harjoitellaan tosielämän tilanteita paitsi kun krav magassa oikeastaan kaikki iskut ovat suunniteltu joko tappamaan tai haavoittamaan vihollista. Jos sitä tahtoo alkaa harrastamaan pitää olla 18v ja ei rikosrekisteriä.
Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella...
Trauma kirjoitti:Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella...
Tuo ei ole totta alkuunkaan. ; ) Ja minusta tuntuu siltä, että useimmissa kamppailulajeissa (kuten Hapkidossa) potkitaan ainoastaan "patjoihin" ja mitseihin.
Kun on kokenut kovakouraisten Hapkidoijien taidot, niin ei sellaisille oikeasti uskaltaisi lähteä kettuilemaan. Lisäksi Hapkido on hyvin tekniikkapohjaista, ja siinä opitaan kamppailemaan jokaisesta asennosta, joten ei paljoa hetkauta vaikka iso mies vyöryisikin päälle.
Damn, olenkin huono selittämään.
Obake kirjoitti:Itse en ole harrastanut mitään itsepuolustus lajia vaikka intoa riittäisi. Tarmoa, muttei lahjoja.
Eniten minua kiinnostaisi karate. Seuraavana olisi ehkäpä kung fu.
Millaista se kung fu on? Käytetäänkö siinä apuvälineitä vai ihan vain paljain käsin koko homma?
Niin joo, ninjutsua ei vissiin voi harrastaa Suomessa..?
Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella...
Fenu kirjoitti:Tunhhu kirjoitti:Defendo, siinä laji jolla pärjää todellisessa elämässä hippasen paremmin kun ilmaanpotkimisella...
Milalinen laji toi on? En ole koskaan kuullut vaikka paljon eri lajeja tunnen.
aavenainen kirjoitti:potkunyrkkeilyä yli vuoden ja graw magaa sen jälkeen valitettavasti tuli harrastettua "mamma makaa" kun virka vaihtui äidiksimutta tarkoitus olisi tuo graw maga alottaa uusiksi..
Regendos kirjoitti:aavenainen kirjoitti:potkunyrkkeilyä yli vuoden ja graw magaa sen jälkeen valitettavasti tuli harrastettua "mamma makaa" kun virka vaihtui äidiksimutta tarkoitus olisi tuo graw maga alottaa uusiksi..
Sinällään harvinaisen huvittavaa, että et osaa kirjoittaa harrastamasi lajin nimeä oikein. Se kirjoitataan K:lla, eli Krav Maga. Israelilainen laji, joka on mukavan toiminnantäyteinen. Tosin, en pidä sitä kovinkaan hyödyllisenä ellet toimi hengenvaarallisessa työssä, kuten henkivartijana. Krav Maga painottuu pitkälti kohteen eliminoimiseen - kokonaan.
Itse harrastan Sin Moo Hapkidoa sekä Kombatan Escrimaa. Valitettavasti, harjoittelut ovat jääneet todella vähälle, varsinkin Kombatanissa. Koulu puskee ja puskee päälle kaikenmoisilla kokeilla sun muilla. Lomalla pyrin keskittymään lajeihin kunnolla.
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa