Anyara~Esse kirjoitti:Minusta on periaatteessa ihan mahdollista, että tuo johtuu jostain taajuus-jutuista tai vastaavista. Kuulostaa kyllä etäisesti ihan ihmisen puheelta, joka on jotenkin hieman katkeilevaa ja peittyy jonkun vahvan "äänivallin" taakse, mikä voi johtua juurikin siitä, että jostain syystä teidän puhelunne aikana jotain meni vialle linjoissa. Ehkä teidän puhelunne päälle sekoittui jonkun toisen puhelua, mutta koska sitä ei oltu teidän linjoillenne tarkoitettu, se kuulostaa aika vääristyneeltä.
Mulle sattui itelleni kerran samantapainen juttu, kun soitin kaverilleni, ja yhtäkkiä puhelimesta alkoi kuulua ihan käsittämättömiä ääniä. Siinä oli paljon rätinää, mutta päällisin puolin jotain epäinhimillisiä huutoja ja taustalla kuului joku matala, voimistuva ääni. Olin tietenkin ihan että mitä ihmettä, soitinko mä nyt johonkin helvettiin.Katkaisin puhelun ja soitin kaverilleni uudestaan, ja hän kertoi että oli itsekin kuullut ihan samantapaista. Eli todennäköisesti oli linjat menneet jotenkin ristiin, kuulin todennäköisesti muiden ihmisten sen hetkisiä (tai aikaisempiakin jopa?) puheluita päällekäin, mikä voi kuulostaa aika demonimaiselta. Jäi se hetkeksi vaivaamaan, mutta uskon kyllä, että mitään sen kummempaa tuossakaan ei ollut kuin nykyteknologian hetkellinen kaatuminen.
Hmm, en tiedä kuinka paljon tiedät matkapuhelimista tai verkoista ja puheluiden välittämisessä käytettävästä tekniikasta. Puheluiden sekoittumista päällekkäin ei tapahdu eikä muut linjat "kuulu" läpi. Puhelu voi välittyä väärään paikkaan tai olla välittymättä lainkaan mutta kaksi puhelua ei mene päällekkäin. Kun soitat toiselle menee rimpsu suunnilleen näin: puhelu lähtee tukiasemalle josta se välittyy matkaviestinkeskukseen joka välittää sen verkosta toiseen tai sitten puhelimeen.
Linjoissa siis voi olla häiriöitä, ne voi pätkiä ja vingahdella mutta tällainen ei johdu kyllä itse verkosta tai laitteesta. Tai jos johtuisikin sitä kävisi myös muiden puheluiden aikana, vai mikä on mahdollisuus siihen että vain meidän kahden puhelun välillä käy 4kk välein samajuttu mutta ei koskaan kenekään muun kanssa ole samoilla laitteilla ja verkoilla häiriöitä? Ennemminkin kyse on jostain ulkopuolelta tulevasta häiriöstä mutta siinäkin on ongelma se että pitäisi tietää aina millä taajuudella mikäkin laite lähettää ja vastaanottaa. En väitä että olen soittanut helvettiin enkä ufohon

Ja törmäsin kyllä toisella foorumilla samantapaiseen juttuun, tosin äänet ei kuullosta minun korvaan samalta.
http://www.youtube.com/watch?v=yeWaM-NBiRo&feature=youtu.be