En tuohon osaa oikein ottaa kantaa, koska oma alani on biologia eikä fysiikka saatika ydinfysiikka.
"Elämä o tyhjää paskaa jolla ei ole mitään merkitystä"
Olen pahoillani, että tunnet näin. Minä itse taas tunnen, että elämälläni on tarkoitus. Pienet teot saattavat aiheuttaa suuren muutoksen ja pienistä puroista syntyy suuri joki.. ^^ Ei siis pidä masentua vaan jakaa tietoa, jakaa rakkautta ja sinnikkäästi uskoa, että asiat muuttuvat vielä paremmaksi kun kaikki oikein yritetään!
Tässä keskustelu tuosta sienestä lehdessä, mihin esitin omat vahvat väitteeni mitä ei pystytty kumoamaan mutta ehkä täällä voitte sen tehdä:
"Koivuruoste on nimenomaan tota kuvailemaasi täpläsettiä, että se siitä. Kuvaa löytyy netti pullollaan."
Koivuruoste on sieni ja esittämissäni kuvissa ei esiinny sientä.. Se ei myöskään tee lehdestä ryppyistä eikä isonna sitä.
Sienen itiöt muodostavat lehteen huomattavia kohoumia, Arton kuvissa täplät ovat ikäänkuin polttaneet jäljen lehteen mutta kohoumia ei ole.
Tässä pieni kuvavertailu, vasemmalla Arton toimittama mutaatiolehti ja oikealla koivunruoste:

"Tiikeri, mikä on muuttunut 15.6.2012 3:07:42 jälkeen? "
Paljonkin. Kun illut varastivat tyynyni, niin oli mielestäni järkevää pistää nettiaktivismi jäihin siksi aikaa, kunnes saisin asunnon turvallisemmasta paikasta. Kun olin saanut asunnon takaisin, niin aloitin uudestaan.
"Taustaa:
'Kyseessä on oikealta nimeltään Arto Lauri, joka sai skitsofreniansa takia potkut ydinvoimalan sähköasentajan hommistaan.'"
Skepsishän on valtion rahoittama propagandakoneisto, ihan tiedoksi vaan.

Saman valtion, mikä rakentaa ydinpommeja.. Onko siis ihmekään, että niin kiihkoisasti mustamaalaavat kaikkia aktivisteja?
"kuten jo aiemmin tuossa mainitsin niin esmes ihan normaali auringonpolttama tekee helposti moisen jäljen. "
Olen itse maaseudulta kotoisin enkä ole koskaan nähnyt vastaavia lehtiä.
Jos tekee moisia jälkiä, niin pystyt varmasti toimittamaan kuvan samanlaisesta lehdestä tähän aiheeseen?
"pitempi altistuminen voimakkaalle auringonpaisteelle yllättäin voib helpostikin tehdä moisen jäljen. "
Cmon.. Jos lehdet muuttais väriään kun altistuu auringolle, niin eikö kaikki koivut olis keltaisia kesällä? lol.
"sit kasvualustan rakenne ja sen vaikutus juuriston hapen, veden ja ravinteiden saantiin voi olla syynä moiseen. "
Kuvia ja lähdettä tähänkin.
"emmä ees tajuu et mistä sä revit noi sun juttus tai et miks just moinen olematon kellastuminen _yksittäisessä_ lehdessä, joka voi johtua miljoonasta eri syystä, ois joku kiistaton todiste mistään ydilaskeumasta."
Eiköhän tää ole ollut aika yleistä, mut Arton tapana ei ole kuin esittää todisteet ja ne uskovat ketkä haluavat. Varmasti hän olisi löytänyt enemmänkin lehtiä, mutta se olisi ollut turhaa vaivaa, koska olisit sanonut aivan samat asiat.
"onhan toi koivunlehti kieltämättä isokokoinen mut ei mitenkään harvinainen."
No ei ainakaan omassa kylässä kasvanut koivuissa tuollaisia lehtiä. Jos ei ole harvinainen, niin löydät varmasti vastaavan kuvan googlesta meille nopeasti?
"se, että sä et ole nähnyt jotain jossain aiemmin, TAI että et ole tajunnut kiinnittää johonkin huomiota, ei vielä todista sitä että sä oisit lähelläkään totuutta."
Olen nähnyt koivunruostetta hyvin monessakin koivussa, mutta en koskaan Arton toimittaman lehden näköisiä. Sulla on nyt kyllä pics or didnt happen tilanne tässä seuraavassa replyssäsi tai peli olet hävinnyt sen.
" sä et tajua ees puoliakaan mitä sä selität,"
Olet aivan oikeassa. En ole ydinfyysikko, mutta Artolla riittää tietotaitoa ja luotan hänen sanaansa, koska kun asioita alkaa tutkimaan niin ne yllättäen kyllä alkavat kerta toisensa jälkeen varmentua todeksi.
Kuten esim. hänen teoriansa HAARP Fukushimasta myöhemmin NASA itse vahvisti:
http://www.naturalnews.com/032670_Fukushima_HAARP.html"jos oikeesti haluut kuulostaa uskottavalta ees sellaisessa asiassa jonka normaali peruskoululainenkin tietää."
Mihin viittaat tällä? EM teknologian ansiosta kastemadot selviytyivät oloissa, missä niiden olisi pitänyt menehtyä. Syötin niille mm. fo ti tieniä ja muita yrttejä, tulivat vikkeliksi ja sähköisiksi kuin käärmeet. Harmi vaan, että saatanallinen valtiomme murhasi myös matolemmikkini..
"ethän sä ees tiedä et minkälaista luonnollinen kellastuminen on."
Kuten sanoin, niin tuo ei ole normaalia kellastumista vaan enemmänkin kuin polttojälki lehdessä.
"sä oot v*ttu sekasin."
Kiitos, otan tuon kohteliasuutena. Jos tässä sairaassa maailmassa olisin terve, niin silloin vasta olisinkin sairas!
"tollanen pistemäinen "kellastuminen" on ihan normaalia luonnollista kellastumista siinä missä se sun normaaliks luokittelemas syksyisin tapahtuva kellastuminen."
Lähteitä tälle, kiitos.
"jos sä lesoilet täällä noilla sun bilsantietämyksillä, niin älä sentäs esitä mitään ihan vitun naurettavia teorioita, ne vitun naurettavatkin on jo liikaa."
En ole lesoillut, sanoinpa vaan oman kokemukseni aiheesta. Miksi en saisi esittää "naurettavia" teorioita? Tiede kehittyy aina niin, että joku ajattelee eri tavalla ja yleensä muut silloin nauravat, koska ovat niin kiinni omissa vanhoissa teorioissaan. Mutta se parhaiten nauraa, ketä viimeksi nauraa..
" jos toi on kerran kiistaton todiste ydilaskeumasta, niin miks se esiintyy vaan tossa yhdessä lehdessä pienellä alalla?"
Näitä lehtiä on varmasti ollut jokapuolella, mutta meinaatko että ihmisille tulee heti mieleen että "hei toi on ydinlaskeumaa"? Ei. Vaan tuskinpa monet ovat edes moista huomanneet, paitsi Arton kaltaiset ihmiset ketkä tietävät mitä etsiä. Koivuhan on erityisen herkkä säteilylle.
"vai onks kyseessä joku täsmälaskeuma jonka sä onnistuit löytämään?"
Voi hyvin olla. Tätähän kutsutaan ns. hotspotiksi, kun pienelle alueelle saapuu keskimääräistä huomattavasti suurempi laskeuma.
"ei ole mitään yhtä sientä, vaan niitäkin on joku ziljoona jotka elää ja vaikuttaa ziljoonalla eri tavalla."
Niin, varmasti on. Mutta tuo ei ole mikään sieni, paitsi jos pystyt osoittamaan, että on. Vallitseva teoria kumotaan ainoastaan esittämällä teoria, mikä pystytään osoittamaan oikeammaksi.
"koivuruoste tuntuu karhealta pintaa hierottaessa. "
No ainakin yhdessä asiassa olemme samaa mieltä, koska muistan itsekin lapsuudessani näin tehneeni käsillä hiplaten lehtiä. Mutta edelleen, kyseisessä kuvassa ei ole ainakaan koivunruostetta.
"PSedit: mistä ja miten sä poimit ton koivunlehden? "
Kuva on Arto Laurin toimittama.
Viimeinen päivitys:
Pidin tänään palaverin siskoni kanssa ja juttelimme pitkään tästä tilanteesta. Päätän nyt jättää tämän asian toistaiseksi rauhaan, koska ilmeisesti Loviisasta on päästö myös loppunut: STUK mittaritkin ovat rauhoittuneet. Tai, kokoajanhan sieltä vuotaa, mutta tuo ennakoimaton iso päästö lienee ollut lyhytaikainen, mutta se jäi pyörimään vähäksi aikaa Suomen ilmatilaan.
Tämä on ollut hyvin raskasta jälleen, olen viettänyt koko valveillaoloaikani koneella hoitaen tätä asiaa ja tiedottaen siitä internetissä. Se on hyvin kuluttavaa henkisesti enkä halua itselleni minkäänlaista burnouttia. 12-18 tuntinen työpäivä vie mehut, vaikka fyysisesti ei olekaan raskasta.
Aionkin siis nyt keskittyä jälleen meditointiin, liikuntaan, muihin tiedeprojekteihini, kasviharrastukseeni ja musiikin tekemiseen jotta voin tarkastella tätä tapahtunutta sitten puhtaalta pöydältä jälleen ja miettiä seuraavia siirtoja tässä sodassa turmiollista ydinvoimaa vastaan.
On varmasti tullut kaikille, ketkä ovat tämän aiheen lukeneet, hyvin selväksi että mediamme ei kerro asioita objektiivisesti ja jopa vääristelee tietoa. Vaikka haluaisivat vain suojella ihmisiä, eikä pelästyttää heitä, niin mielestäni median tehtävä on kertoa totuus ja vain totuus vaikka se olisi kuinka hirvittävä. Muuten syntyy tilanne, kun ihmiset pikkuhiljaa vaipuvat eräänlaiseen illuusioon kun media lipsuu tehtävästään eikä ihmisillä ole selvää kuvaa asioiden oikeista laidasta.
Myönnän, en itsekään ole kovin obektiivinen. Mutta minä en olekaan mikään media, vaan yksityinen ihminen jolla on lupa myös näyttää tunteensa ja omat päämääränsä näissä asioissa.
Suosittelen kuitenkin yhä edelleen pysymään mahdollisimman paljon sisätiloissa, koska todistetusti Fukushimasta edelleen saapuu laskeumaa tänne Suomeenkin. Vaikka tämä on ikävää niin se kuitenkin on oman terveyden kannalta järkevintä mielestäni tässä tilanteessa, koska on niin paljon ristiriitaista tietoa pienenkin laskeuman vaikutuksesta ihmiskehoon.
Itse olen hyvin varma siitä, että STUK on väärässä väittäessään, että laskeuma maagisesti muuttuu täysin vaarattomaksi jos raja-arvot eivät ylity. Mutta myös tästä totuus tulee aikanaan paljastumaan, kun asioita uskalletaan alkaa tutkimaan. Sen edellytyksenä on, että ihmiset alkavat puhua vapaasti näistä asioista foorumeilla, oikeassa elämässä, koska tällä hetkellä nämä asiat ovat ikäänkuin tabu josta keskustelu poistetaan useilta foorumeilta välittömästi. Jos asioista ei voi puhua, niin jossain on vikaa ja tämä tilanne tulee korjata, koska oikeassa yhteiskunnassa ei ole tabuja vaan asioista voidaan keskustella avoimesti ja hyvässä hengessä.
Vielä lopuksi haluaisin rikkoa yhden myytin, mihin myös STUK epätoivoisesti vetoaa. Puhutaan ns. luonnollisesta taustasäteilystä ja myös avaruudesta tulevasta säteilystä.
Tämä on kuitenkin täysin eri asia, koska tämä säteily jää ihollesi mutta ilmassa olevat radioaktiiviset aineet joutuvat sisään kehoosi ja kerääntyvät aivoihin, luuytimeen, kiveksiin ja muualle riippuen aineesta eivätkä poistu sieltä. Täten, mitä enemmän saat näitä aineita sisääsi niin kokoajan kasvaa riski sairastua esim. syöpään.
Tämän takia ydinonnettomuus on aina äärimmäisen vakava asia ja valtiomme tulisi välittömisti tästä julistaa tiedotus, mutta tätä ei tehty Tshernobylin aikana, Fukushiman aikana eikä myöskään Loviisan aikana. Minun mielestäni tällainen toiminta on nimeltään kansanmurha.
Tilanne Fukushimassa kiristyy, reaktori kakkosessa lämpötilamittarit ovat ilmeisesti kovan säteilyn takia menneet rikki yksitellen ja vain yksi on enää jäljellä:
http://fukushima-diary.com/2012/09/only ... -reactor2/Lähes puolet Fukushima lapsista ovat vakavasti sairaita:
http://fukushima-diary.com/2012/09/thyr ... shma-city/