Minun läheisyydessäni koneet tuppaavat seota tai mennä rikki, valot saattavat sammua tai lamput palaa.
Tätä käy niin usein, että pidämme sitä mieheni kanssa jo sisäpiirin vitsinä. Aina jos kone sekoaa tai hajoaa hän syyttää siittä leikkimielisesti minua, sillä tietokone sekoaa joka kerta, kun käytän sitä (molemmat meidän koneet) toinen pitää aina uudestaan ja uudestaan käynnistää uudelleen ja toista en saa aina edes käynnistettyä. Katsoin kellosta kun tulin töistä kotiin, koitin käynnistää tietokonetta uudestaan ja uudestaan 30 min, kunnes mieheni tuli kotiin ja valitin, etten saa tätä konetta käymään. Hän mietti, että se on varmaan rikki ja tuli itse koittamaan, hän painoi yhden ainoan kerran käynnistysnappulaa ja kone käynnistyi muitta mutkitta. Se oli vaan toi sun karma! hän sanoi!
Olen töissä kioskilla ja 5 vuotisen urani aikana vuorollani on mennyt jokainen sähkölaitteemme vähintään kerran vaihtoon ja useammin on pitänyt soittaa tukeen apua kun kone on seonnut.
Viimekesänä oltiin veneilemässä ihan tavallisella pikku moottoriveneellä ja pysähdyttiin lahden poukamaan kalaan. Kun piti lähteä, niin moottori ei käynnistynytkään. Mieheni nauroi, että sun pitää nyt hypätä veneestä ja uida rantaan, että me päästään lähteen.

no kyllä se käynnistyi sitten, mutta veneen omistaja ihmetteli ja sanoi ettei moottori ole koskaan tehnyt niin, eikä ole kuulemma tämän jälkeenkään.
Katulamput syttyvät ja sammuvat kun kävelen ohi ja kerran sammui kohdallani 5det katulamput ja syttyivät takanani, sitten kun olin kylmäaseman kohdalla sammui koko kylmäaseman valotkin. ne syttyivät kun poistuin paikalta ja vilkaisin taakseni.
Meidän äidin ompelukone kettuilee aina vaan minulle! en saa siitä yhtään tasaista pätkää ulos ja se sekoilee koko ajan. Ompelusta tulee aina yhtä helvettiä ja kerran kysyin äidiltäni, että miten jaksat aina vaan ommella tolla p(%/¤(alla koneella ja äiti ihmetteli, että miten niin hänellä se on kuulemma aina toiminut moitteetta.
Me ollaan aina otettu tää huumorilla vaikka tää onkin ajoittain aika voimakas. Ollaan pidetty sitä aina vähän niinkuin vitsinä ja sattumana. Vaikka aika outoo ettei mikään toimi, kun minun pitäisi käyttää jotain konetta ja nyt kun tämä tuli täällä puheeksi ajattelin kirjoittaa omasta nykyaikaisesta helvetistäni, koska pidemmän päälle tää alkaa ottaa pannuun.