Tosin, minun kanssani kyllä on pakko henkienkin kommunikoida, jos aikovat päästä "osingoille". Yleensä aistin herkästi onko puheille tulevalla olennolla hyvin energiaa vai eikö ole ja jotkut tosiaan koittavat huijatakin. Sellaisille kerron, että en ala pelleilemään ja käsken heidät takaisin sinne, mistä tulivatkin. Sama koskee niitä, jotka tulevat vain pelotellakseen.
Pääsääntönä voi pitää, tai minä pidän, että jos olento, olipa se alien tai jumiutunut henki tms., pääsee pirttiin asti ja saa aikaan havainnon, on sillä myös sen verran energiaa, että se kyllä halutessaan voi "puhua". Useimmiten enkelit tuovat Valoon siirtymiseen tarvittavan energian mukanaan. Yksinhän minä en näitä "hommeleita" tee.

Myös sellainen on mahdollista, että olentojen tullessa energiakenttääni he saavat tarvittavan energian minulta. Mutta se on sallittua vain, mikäli se on tarpeen kommunikointia varten eikä varsinaisesti ole kyseessä Valoon lähettäminen. Sellaiseen suostun kuitenkin harvemmin ja lähtökohtaisesti en ollenkaan. Negatiivisille olennoille en anna omaa energiaa vaikkakin sitä kuluu heidän kanssaan kommunikoidessa automaattisesti enemmän. Se johtuu mm. siitä, että läsnäolevaksi tulee paljon "henkeä". Silloin on oltava myös aika tarkka siitä, mitä liikkuu omassa energiakentässä.
Summa summarum: Kannattaa käyttää apuna henkimaailmaa, Kristusenergiaa ja kutsua omia voimiaan läsnäolevaksi.