Minäolin tosi paljon kirjoittanut Ranskassa katarismista. Suomessa jotkut asiat kataari oppeista, teologiastaja filosofiasta ottivat omakseen Ruusun- ristiläiset, Ruusun ristin filosofia pohjautuu 1200.luvun ranskalaisen katarismiin.
Katolinen kirkko yritti tappaa kaikki kataarit,kunoli alkanut ristinretket vuonna 1209 kaupunkiin Béziers, minun kotikaupunkiin Carcassonnen. Ja vuonna 1234 kirkko perusti inkvisiitiotta kuuri kataaria vastaan, ja pahimmat tuhot teki kirkko juuri etelä Ranskassa, minun kotipaikassa Terre d´Aude.
.............
Niin, Henki tulee missä tahtoo tulla,mutta et tiedä minne se menne.Jos Johaneksen Rvankeliumissa ilmaistuu jälleensyntyminen periaateen voisi tulkitta puhtaasti mystisessa merkityksessä, ja sammoinei voitapahtua Matteuksen Evankeliumiin kohdalle, jotka ei ole 2 seliteinen. Hän on itse Elias, joka on tuleva!Jesus viitaa siihen aikaan,johon Johanes Kastaja eli ja oli itse Elias.
Kunihminen kuollee, hän elää ikuisesti, Henkenä, ja suntyy uutteen ruumiiseen.
On väärä kun kirkkherat sanovat hautajaisissa " maasta tulet ja maahan palaat", me, gnostikot sanomme " Hengestä tulet ja Henkeen palaat".
Ei ole epäilystä että ylösnousemukseksi nimitettyna jäleensyntyminen on eras juutalaisten perustava laatua olevista uskomuksista. Se vhvistaa Jesus ja profetat ehdotamalla tavalla.
Mutta uskonnollisesta nälökulmasta tätä atoriteettia tulevat täytänemään filosofisesta näkökulmasta todisteet, jotka ovat seurausta toisiasiaoiden tarkkailusta.
Kun halutaan yltää seurasústen aiheuttajan ,jälleensyntyminen näyttäytyy absolutiisena tarpeena, kun luonnon lakina. Se paljastaa itseensa seurauksilaan materiaalisilla tavalla ihan kun joku motor joka paljastuu kun on liikketta.
Latsokaa,
http://www.chemins-cathares.eu/