Dents kirjoitti:Noh, en ole kiusattu eikä mua kiusata. Mitä nyt vähän solvataan, joka ärsyttää.
Kiusaaminen on kyllä niin sonta juttu. Mitä järkeä on kiusata?
afonya kirjoitti:Minua ei ole varsinaisesti kiusattu, mutta syrjitty jonkin verran ja puhuttu kaikenlaista sontaa. Ala-asteella meillä oli parin kaverin kanssa oma porukka, meistä puhuttiin pahaa muun luokan keskuudessa, ja meidän "porukka" puhui toisistaan pahaa, eli siis oltiin olevinamme parhaimpia kavereita mutta heti kun kaverit olivat keskenään ilman minua niin johan alkoi sonnanjauhaminen. Eli keneenkään ei voinut luottaa. Meidän "porukassa" (siihen kuului siis 4 henkilöä), oli ns. johtohahmo, (ollaan kyllä nykyäänkin vielä yhteyksissä), ja aina kun hän oli "riidoissa" jonkun kanssa, niin minunkin piti olla riidoissa saman tyypin kanssa. Eli tämä oli tällaista lapsellista valtapeliä, ja me muut olimme kaikki hänen tossun allaan, jos näin voitaisiin sanoa. Inhosin sitä aikaa yli kaiken.
Yläasteella sitten kaksi näistä kavereista vaihtoi koulua, mutta kaveerasin aika paljon yhden tytön kanssa, jota syrjittiin aika paljon. Sitten oli yksi toinen ongelmanuori, jonka kanssa oltiin ala-asteella vielä hyviäkin kavereita, mutta koska tällä tytöllä oli paljon ongelmia, ja meidät nähtiin ehkä yhden kerran yhdessä jossain, niin meidän luokkalaiset pojat (eivät kaikki) alkoivat haukkumaan minua. Tosin, en näyttänyt heille välittäväni, joten he eivät kiusanneet sen enempää. Minulla oli todella huono itsetunto yläasteella ja oli kotiongelmia ja olin 8. luokalla aika masentunut. Ja koska minulla meni 8. luokalla niin huonosti, niin minua kiusattiin senkin takia. Mutta ysiluokalla sitten koitin käydä kouluni paremmin joskin oma luokanvalvojanikin nolasi minut koko luokan edessä monta kertaa. Mutta en muistele pahalla ketään.
Ei minulle ole mitään traumoja jäänyt tai mitään, näyttelin kovempaa mitä olin, eikä meidän koulussa tietääkseni mitään sen vakavempaa kiusaamista ollutkaan.
Kamala sepustus tuli taasToivottavasti jaksatte lukea :'D
En ole ikinä ymmärtänyt tätä ihmisten tarvetta parantaa omaa egoaan alentamalla muita ihmisten silmissä.
kkaa kirjoitti:Muistan, kuinka minua haukuttiin ryssäksi. Siihen kuitenkin tottui suhteellisen nopeasti, vaikka loukkasihan se. Olen ryssä, entä sitten? Kiusaaminen ilmeni monin muunlaisinkin keinoin: tavaroitani piilloteltiin ja rikottiin (siksi lopetinkin lempilelujeni tuomisen), askartelujani pilattiin (muistan erityisesti upeat paperitulppaanit, jotka tein äidilleni, rypistettynä täysin muodottomiksi ja rumiksi) etc. Henkilöt, jotka tuhosivat tavaroitani (ja mieltäni) olivat aina samat. En vieläkään ymmärrä, miksei tädit tehneet mitään todellista asialle... Tai sitten he tekivät, mutten vaan muista sitä kaiken sen itkun keskeltä.
kkaa kirjoitti:Perheeeni muutti Venäjältä Suomeen ollessani 3-vuotias.
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 16 vierailijaa