Mulla oli kyllä hauskaa lukea tätä kun välistä tuli hupaisia ilmauksia esiin... mm. ropotti ruttunen, naapurin Timpe, delfiinit ja riutuva kaali x) hohhoijaa..tää on kun yöllä alkaa käymään näitä läpi.

Ajatushan toki on hieno, mikä vaan on hienoa mikä vie parempaan suuntaan tätä maailmaa. Kuten se, että jokainen kasvattaisi omat vihanneksensä sun muut, tai toinen kasvattaa perunaa pellollaan ja toinen porkkanaa..
Mutta olisiko kaikille kriminaaleille sitten robottien pitämät vankilat, tunnistaisiko robotit rikollisia ja tekisivät samaa työtä kuin poliisit? Mietin myös sitä, että kun leikkauksiakin pystyy tekemään robotin avulla jne.. Mutta kuinka paljon niitä ihmislääkäreitä ja muita osaavia ihmisiä vähenisikään siinä vaiheessa kun ei ole pakko tehdä mitään ja jäljelle jää vaan ne, jotka tekee hommaa intohimostaan työhön tai aidosta halustaan auttaa toisia. Kun jo nyt on lääkäripulaa, saati sitten kun lääkärit vähenisivät entisestään... Ja kuka kouluttaa ihmisiä aloilla, jos vaan porukkaa vähenee. Siinäpä vasta kasvaisikin potilasjonot....
Ei ne kaikenosaavat robotit yhdessä hetkessä valmistu, täytyyhän sitä ennen ihmisvoimin tehdä hommat. Olisi hassua myös kuvitella lääkärikäyntiä, jossa kerrotkin vaivat robotille. Joo, ehkä kaukaisessa tulevaisuudessa se osaa sata varmasti luokitella mikä on vikana ja korjaa vaivan kuin vaivan tai sairauden...
Katoaisiko ihmisten ahneus tai kateus siltikään? Pitääkö silti saada yhtä hieno asuinrakennus kuin toisella tai parempi? Tulisiko maailman ihmisistä vain hyväntahtoisia? Veikkaanpa, että luihuilijoita olisi siltikin joukossa.... Entä ihmisten väliset erimielisyydet? Jotka joskus johtavat rikollisiin tekoihin, tarvittaisiin lait, ja ketkä niistä päättää, varmaankin enemmistö.. Silloin ei kaikkien mielestä kuitenkaan oikeus toteudu, koska kaikki eivät ole samaa mieltä. Mikä on sopiva rangaistus mistäkin teosta?
Omalla kohdallahan tämä olisi oikein mahtavaa, että ei tarvitsisi tehdä vaan jotain työtä elääkseen ja rahahuolet loppuisivat samalla. Olen yksi niistä joka tykkää nimenomaan taiteellisista asioista, mutta elannon saamiseksi olen hakenut opiskelemaan alaa, jolla työtä riittää. En siis mene sen perässä, mitä todella haluaisin tehdä. Koska sillä hyvin pienellä todennäköisyydellä tulee pärjäämään. :/ Ja koska pelkästään opiskelu tuo lisäkustannuksia, on edes lohduttavaa tietää, että opintojen jälkeen töitä riittää tällä alalla.
Käyn nyttenkin töissä, mutta töitä onvähän, ja vähän saan myös tukia. Eipä näillä tuloilla voi nauttia lomamatkoista tai mistään muustakaan tavallisuudesta paljon poikkeavasta... Olen kyllä pitkään koittanut säästää muutamia euroja, jos edes joskus pääsisin pienen lomamatkantyngän tekemään =) Tulisi vähän vaihtelua arkeen... Nyt menen katselemaan unia palmurannoista... ja delfiineistä

maybe someday..