Itselläni on tapana nähdä "jatkounia". Esim 2vk sitten näin painajaista, jossa uin järvessä kavereitteni kanssa ja kesken uinnin järven rannoilta alkoi valua ISOJA käärmeitä veteen. No, nyt tämän 2vk olen joka yö nähnyt unta samasta kaveriporukasta, ja uniin liittyy aina jokin urheilumuoto ja petoeläimet.
Viimeyönä näin unta, jossa olimme pyöräilemässä minulle erittäin tuttua pyörälenkkiä. Yhtä-äkkiä susilauma lähti jahtaamaan meitä. Ne lähestyivät kokoajan, mutta eivät ikinä saavuttaneet meitä. Uni päättyi yhtä päättömästi kuin se alkoikin, sudet vain katosivat.
Näitä urheilumuotoja ja petoeläimiä riittää joka lähtöön

Unia yhdistää myös se, että petoeläimet pääsevät aina erittäin lähelle, mutta ne eivät kuitenkaan koskaan saa meitä kiinni.
Toisinaan "jatkounet" eivät kestä kuin yhden yön. Esim herään kesken unen vessaan, menen takaisin nukkumaan ja uni jatkuu siitä mihin se oli jäänyt.
Onko kukaan muuten koittanu valveunia? (Jos se nyt oli oikea termi??) Eli käytännössä unen "hallintaa". Eli unta jossa pystyy itse päättämään mitä tekee.
Se on erittäin mielenkiintoista ja hauskaa, en ole tuota vuosiin enää harrastanut, mutta toisinaan tulee unissa pelleiltyä mitä hauskimmin tavoin. Ja kannattaa muistaa, että valveunessa mm. tahdonvoimainen lentäminen on mahdollista, itse olen unissani mm. lentänyt Helsingistä Saariselälle katselemaan maisemia