heartyhug kirjoitti:Ajattelin ruveta pitämään unipäiväkirjaa.. sen verran mielenkiintoisia unia tulee välillä nähtyä, että kannattaahan ne ylös kirjottaa.Ja ehkä niistä sitten alkaa ymmärtämäänkin jotain.
Kannattaa ehdottomasti! Monesti myös näennäisen mitättömät unet jälkeenpäin tarkasteltuna saattavat kertoa yllättävän paljon.Kannattaa kirjoittaa kaiken mitä näkee ja tuntee, mahdollisimman ytimekkäästi ja selkeästi. Tai niin ainakin itse teen. Mun unikirjan merkinnät on lähinnä raportteja. Tunteista, ajatukista, ihmisitä, esineistä, paikoista.
Kävin viikko sitten viemässä hajonnutta tietokonettani huoltoon ja matkustin paikkaan, jossa en tietääkseni ollut koskaan käynyt. Silti minua seurasi outo tunne, että olen ollut täällä aiemmin. Yritin miettiä kenen kanssa, mutta asia jäi vaivaamaan. Minulla oli jonkinlainen muistikuva paikan yksityiskohdista, ja siitä, että olen juossut, mutta ei muuta. Mietinkin, olenkohan nähnyt paikasta unta aiemmin. Eilen pääsykokeissa tajusin että tuo juna-asema onkin siinä mielessä merkittävä paikka, että siitä ei ole kovinkaan pitkä matka erääseen kouluun, johon tulen vielä joku päivä pääsemään sisään.
Näin pääsykokeiden alla näin myös unen, jossa upotin jalkani kylmään veteen. Tulkitsin sen niin, että minun aikani ei ole vielä. (Jalat- eteenpäin meneminen, vesi-kylmä-odottaminen.) Ehkä ensi keväänä pääsen siihen helvetin kouluun sisään? Pakko.