Mä näin varmaan reilu puolenvuoden ajan kans noita hammasunia.. että aina murtu tai irtos palasia, Ja joka kerta unessa se hammas vaan oli aina lähempänä etuhampaita, että se siis vaihtu aina edemmäs.. Ajattelin että johtuu varmaan siitä kun multa oli poistettu just viime aikoina kaikki viisaudenhampaat ennen ku nää unet alko. Et ne unet johtuu niistä hammaslääkärikäynneistä. En tietenkään varma voi olla, mistä ne johtui.
Olen lukenut, että mitä kauimmainen hammas on unessa irronnut niin sitä kaukaisemman ihmisen kuolemaa se enteilisi. Mutta multa unessa ei koskaa irronnut se hammas, aina vaan ikävää murtumista tai vastaavaa, kunnes viimeisimmässä hammasunessa oli etuhammas kyseessä ja se irtosi kokonaan. Mummoni kuoli vähän tämän unen jälkeen, enkä sen koomin ole nähnyt hampaistani yhtään unia.
Ja unet numeroissa voivat olla hyvin tärkeitä. Joskus puolisen vuotta sitten ku nkävi nmeediolla ja hän kertoi mulle näkemästään miehestä elokuun lopulla. Hyvin harvoin näenkään mitään numeroita unissani. Joku viikko sitten näin että menin 9 kerrokseen ja se numero oli ihan konkreettisesti unessa näkyvillä. Ja näin myös viime perjantaita vastaavana yönä kellonajan 22:2 Nollaa on muista nähneeni kellonajassa, muistan vain tämän pätkän että se oli vihreällä vallolla digitaalinen aika. Vähän kuin välkkyi siinä unenpätkässä mulle. (Eikä mulla ole mitään vihreällä valolla varustettuja ajannäyttimiä täällä aunnossani

) Mietin herätessäni tietenkin että mitä ihmettä se kellonaika tarkoitti, oliko sillä jotain merkitystä edes ja mistä se tuli?? No perjantai illalla kaverini kanssa mentiin ulos syömään ja muutamalle. Siinä illan mittaa alkoi valjeta, että se voisi tarkottaa tätä iltaa. En alkuillasta uskonut että oltaisiin siihen aikaan vielä ulkona mutta se kellonaika kumminkin lähestyi hyvin nopeasti.
Ensimmäisen drinkin tilattuani lähdimme kävelemään ja katselemaan vapaita istumapaikkoja. Kuljimme pienen miesporukan ohi, josta yksi komistus kääntyi yllättäen katsomaan minua hymyillen ja kaikki meedion kuvaukset miehestä täsmäsivät tähän täysin. Vilkaisin varmuuden vuoksi kelloani ja se oli 22:02. Hetkeä myöhemminkin kun olimme jo poislähdössä, koska tarkoitus ei ollut jäädä baariin aamuun asti. Tämä mies oli tiskillä selin meihin päin ja taas yllättäen kääntyi katsomaan ja huomasi minut. Ja tämän miehen syntymäpäivä on 9 päivä.
Tosin numero yhdeksän tuli kenossakin ensimmäisenä, tämän 9 kerroksen hissi unen jälkeen.

Vaikka en kenoa mutta katsoin huvikseni mitä numeroita tulisi tän unen jälkeen. Enemmän näin tällä kellonajalla olleen tarkoitusta kun ysillä.