Hopeapaju kirjoitti:Mutta jos jumalaolento olisi sekä hyvä että paha, niin sehän tarkoittaisi sitä, että se menisi ihmisen käsityksen ulkopuolelle.
Itse en näe mitään ongelmaa omassa panteistisessa maailmankuvassani siinä, että jumala, elämä....etc... on sekä hyvä että paha. Life is. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Jos maalaatat liikkuessaan törmää ja siinä maanjäristyksessä kuolee kasoittain ihmisiä, ei se ope PAHASTA vaan thats it, normaalia elämää. Näin käy elämässä. Ja tätäkin kun katsot makrokosmoksesta käsin, eihän tuo ole mitään. Sama kuin valittaisi miten atomiraukat joutuu törmäämään toisiinsa Cernissä!
Tämä ihmiskunnan ja -yksilöiden vähintäänkin kahtiajakaminen on aika jännä juttu, sillä toiset kuuluvat toiseen ja toiset toiseen joukkoon. Joku puhui joskus vuohien ja lampaiden erottamisesta. Rikkaat ja köyhät erotellaan. Niin myös oikea- ja vääräuskoiset.
Itsestään selvyyksiin haluan sanoa, että kuka ihme on sitten se oikeauskoinen ja PAREMPI. Miten saatanallinen pitää Jumalan olla, jotta hän tietentahtoen loisi elukan ja katsoisi sitten huvittuneena miten oma epätäydellinen tekeleensä vaeltaa maailmassa ja on uskomatta häneen. Sitten hän itkee yönsä uneen pilven reunalla pyyhkien kyyneleensä partaansa koska hänen sadistusuudessaan luomansa ihminen onkin VÄÄRÄUSKOINEN. "Stop tykkänään, kadotukseenhan tuo minun virheeni joutaa!" Anteeksi kärkevä puheeni, mutta tämä on jotain mitä on NIIN vaikea käsittää!
ITSESTÄÄNSELVYYDET LOPPUVAT TÄHÄN, TÄSSÄ TULEE TEKSTIN POINTTI -->
Maailmassa on harvoja itsestään selvyyksiä.
Eksytyksen kannalta vääräuskoiset ovat vihollisen puolella, vain oikeauskoiset pelastuvat.
Tämä on juurikin tämä kirkonoppien helvetillisyys: "vihatkaa toisianne!"
Vääräuskoiset ovat oikeauskoisten oppien mukaisesti vääräuskoisia. Näennäisesti vääräuskoiset elävät myös omaa todellisuuttaan.
Tarkoitatko todella, että esim ateisti on saatanasta koska pyrkii vain elämään elämäänsä hyvin?
Ne jotka eivät kuulu armon piiriin, päätynevät kadotukseen. Ei siinä mitään. En halunnutkaan, että sieluni (ja ruumiini) jatkaisi elämää jossakin rakennetussa valtakunnassa. Näin siis, mikäli puhutaan 'kadotuksesta' 'helvetin' sijaan.
Miksi uskot kristinuskoon jollet usko? Tämä juuri on NIIN PAHA ongelma: ihmisille pakkosyötetään kristinuskoa, muttei YHTÄÄN, MISSÄÄN EI OPETETA OLLENKAAN ajattelemaan ITSE jumal-kysymyksiä. Kaikki annetaan suoraan että "joko uskot näin tai senkin perkeleestä siinnyt, kuolet!"
Ja mitä helvettiin tulee, olen täysin samaa mieltä siitä, että se on kirkkojen luoma, vääristynyt oppi kadotuksesta.
Näin toivon minäkin, mutta yritän vielä kaivaa niitä todisteita jostain.. Tämä olisi meinaa aika hyvä saada varmistetuksi!
Eksytys jostakin (ennen) vallinneesta oppijärjestelmästä tarkoittaa väistämättä sitä, että vanhasta eksytään ja tilalle tulee jotakin uutta.
Kaikki kehittyy: tekniikka, lääketiede, tieteet... mutta uskonnot ovat vieläkin melkeimpä kivitys-ajassa.
Olkaa täydellisiä niin kuin taivaallinen isännekin on.
Jokainen onkin. As above, so below.
Sori vielä kiihtymiseni, tämä on aihe joka aiheuttaa minut aina näkemään punaista