Tuossa keskustelussa Pentagrammit - Oikea merkitys. puhuttiin erilaisista koruista ja niiden tehtävistä. Ilmaisin jo sielä kiinnostukseni jotain riipusta kohtaan ja tässä onkin yksi hyvä sivu, josta saa tilattua hienoja koruja:
http://www.emp.fi/
Itse olen katsellut elämän kukkaa tai jotain vähemmän tunnettua symbolia. Pentagrammi on kaunis, mutta se ei ole niin minun kuin esim tuo elämän kukka. Jokin viikinki-aiheinenkin olisi kiva

______________________________________________________________________________________________________
Wikipedia aiheesta
Onnenkalu on usein pakanalliseen uskontoon tai kansanperinteeseen liittyvä taikaesine eli taikakalu, jonka uskotaan tuottavan onnea tai siunausta. Pyhiä kuvia, pyhäinjäänteitä, ristejä tai muita maailman valtauskontoihin liittyviä uskonnollisia esineitä pidetään harvemmin onnenkaluina. Esimerkiksi kaulassa kannettavan ristin käyttötarkoitus on jokseenkin sama kuin ukonkirveen, mutta silti jälkimmäinen mielletään useammin onnenkaluksi tai taikakaluksi. Onnenkalu voi siis myös joissakin tapauksissa olla puolueellinen ja halventava nimitys. *
Ja jottei menisi niin taikauskoiseksi, lainataan wikipediaa myös kristillisten tapojen kohdalta:
Monille kristityille tärkeä taikaesine on ristiä tai ristinnaulittua Jeesusta kuvaava amuletti. Ristin toivotaan tuovan Jumalan suojelusta, vaikka esimerkiksi virallisen protestanttisen käsityksen ja uskontulkinnan mukaan ristillä esineenä ei ole yliluonnollista merkitystä; ristin tarkoitus on vain muistuttaa kristittyä itseään pyhistä asioista, tai osoittaa kristityn vakaumus muille ihmisille.
_______________________________________________________________________________________________________
Mitä onnenkaluja/koruja sinulla on?
Minulla on risti kaulassa, ollut lähes siitä asti kun sainkin koko ajan kaulassa. En tunnusta itseäni enää kristityksi, eikä tuo minulle itselleni kuvaakaan kristinuskon symbolia. Lainataan Holopaista: "Remember, my child: Without innocence the cross is only iron, hope is only an illusion"
Toinen mikä kaulassa roikkuu, on se sellainen sydämen puolikas, jossa on rakastettuni nimen etukirjain