OSITutkimusseura kirjoitti:Sitä olen miettinyt noiden kanssa, että miten maapallon liike vaikuttaa noihin hyriin?
Pieni kappale tasapainossa pienellä kitkakertoimella, joten mikä olisi mahdollisuus siihen?
OSITutkimusseura kirjoitti:Veikkaan, notta realistisempi kuin telekinesia. ;)
baranorm kirjoitti:Aqua vitae kirjoitti:Uri gelleristä vielä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Uri_Geller
Uri Geller tuli Helsinkiin -72. Hän järjesti shown, jossa hän mm. sanoi, että jos teillä on rikkinäisiä kelloja, tuokaan ne televisioruudun ääreen. Mummini kaivoi laatikosta kadulta löydetyn taskunauriin ja päätti kokeilla mitä tapahtuisi. Uri Geller teki temppunsa ja kello toimi... seuraavat 20 min. Tosi juttu...
Heh joo, tämä Gellerin Uri on niin kovasti kiistelty kaveri että jätän hänet suosiolla rauhaan :lol:
Huomattavasti kiinnostavampia ovat nämä "mini Gellerit", jotka eivät kokaan ole tulleet julkisuuteen, vaan tutkimukset on tehty kaikessa hiljaisuudessa.
Geller asiasta on väitelty naamat punaisina tosiaan jo 70-luvulta lähtien.
tuli mieleeni entäpä jos uri geller saakin ihmiset ns uskomaan kykyihinsä ja ihmiset itse taivutteleekin lusikkansa saa kellonsa toimimaan ihan omalla tahdon voimallaan ja uri gellerillä on vain ja ainoastaan se joka hieman buustaa vaan noita kykyjä ittessään?
vähän niin kun jos uskoo johonkin tarpeeksi voimakkaasti saa sen tapahtumaan? joku tutkimus oli tehty hypnoosin vallassa oleville ja heitä oli sivelty sulalla ja uskoteltu sen olevan liekki niin kas kummaa oli paikkaan josta sulalla sipastu ilmestynyt vesikello
joni kirjoitti:Miksi te uskotte että kaikki on pakko pystyä todistamaan tämän hetkisen tieteen avulla? Itse uskon että telekinesialle tullaan joskus löytämään tieteellinen selitys, mutta ei tämän hetkisellä tieteellä.
Taikuri kirjoitti:Sanon vielä että ole tuntenut henkilöitä jotka ovat onnistuneet huijaamaan tiedemiehiä. Tutkijana ei ikinä saisi olla henkilö joka nähtyään vaikka lusikan taipuvan ajattelee " en tajua miten tuo voi olla mahdollista. Ainoa jäljelle jäävä vaihtoehto on että hän omaa paranormaaleja kykyjä". Tutkijan täytyy olla joku joka tietää mahdolliset metodit temppujen suorittamiseen (taikuri, mentalisti), ja voi sanoa että "tee tuo sama uudelleen mutta pidä lusikasta kiinni vain kahdella sormella"
Jaarno kirjoitti:Melko "uskomattomaltahan" tuo kuulostaa jos ihmiset pystyisivät tekemään mitä haluavat jos vain uskovat tarpeeksi.
Mistäs muuten tuon vesikellotarinan olet kuullut?
Taikuri kirjoitti:Ei tarvi pystyä todistamaan eikä pystytäkkään, mutta asioita ei saa heti heittää paranormaalin puolelle, vaikka järkevää selitystä ei heti löydykkään, ja juuri tähän huijarit turvautuvat. He hyötyvät siitä että kukaan ei epäile heitä.
Niinkuin olen sanonut, olen valmis hyväksymään telekinesian heti kun näen todisteita. Monet asiat jotka muista ovat todisteita yliluonnollisesta ovat minusta vain todisteita siitä miten helposti ihmistä pystyy huijaamaan.
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa