Korvapuikko kirjoitti:Mitä sä sepustat magneetti kentistä kun juuri se mangneettikenttä aiheuttaa van allen vyöhykkeillä sen säteilyn.
Mitäs vittua mä oon sepittänyt tänne. Näinhän se on.
Taisinpa tarkoittaa Aurinkotuulta tuossa.
Korvapuikko kirjoitti:Mitä sä sepustat magneetti kentistä kun juuri se mangneettikenttä aiheuttaa van allen vyöhykkeillä sen säteilyn.
Jaarno kirjoitti:Korvapuikko kirjoitti:Mitä sä sepustat magneetti kentistä kun juuri se mangneettikenttä aiheuttaa van allen vyöhykkeillä sen säteilyn.
Mitäs vittua mä oon sepittänyt tänne. Näinhän se on.
Taisinpa tarkoittaa Aurinkotuulta tuossa.
Ufomies kirjoitti:Jaarno kirjoitti:...Sanoin että säteily on suuri ongelma...
... Elikkäs tietääkseni säteilyä on vain tietyillä vyöhykkeillä avaruudessa. Joten jos hissi saadaan kulkemaan näiden alueiden läpi tarpeeksi nopeasti paikkaan jossa säteilyä ei ole ei ihminen saa säteilymyrkytystä...
...Ja tosiaankin. Sanoin siellä "Kuulento" topicissa että astronautit olisivat tarvinneet 6 metrin lyijykerroksen suojaksi...
...he altistuivat kuun pinnallakin säteilylle kokoajan. Ja muutenkin sain sellaisen käsityksen että astronautit olivat pakostakin todella kauon säteilyvyöhykkeellä...
- Tässä taitaa olla nyt ristiriitaa esittämiesi tietojen ja oletusten välillä. Kuulennoilla olleet astronautit eivät kuitenkaan ole säteilyyn kuolleet, eivätkä ymmärtääkseni muutkaan avaruuslentäjät. Miksi näin käy vaikka niitä paljon mainostettuja metrien paksuisia lyijykerroksia ei heillä ollutkaan suojanaan?
Ehkäpä sinun kannattaisi hieman tutkiskella ja mietiskellä tätä olettamaasi "säteilyongelmaa"? Todisteet kun tukevat vahvasti sitä tosiasiaa, että säteily ei muodosta niin merkittävää ongelmaa avaruusmatkailussa, kuin mitä olet aikaisemmin olettanut ja esittänyt.
thebel kirjoitti:Pitäs varmaa rakentaa tuo ihmisystävällinen hissi ja Energiatehokas Satelliittitykki kummatkin
Aqua vitae kirjoitti:thebel kirjoitti:Pitäs varmaa rakentaa tuo ihmisystävällinen hissi ja Energiatehokas Satelliittitykki kummatkin
Miksi kummatkin?
: D
thebel kirjoitti:Aqua vitae kirjoitti:thebel kirjoitti:Pitäs varmaa rakentaa tuo ihmisystävällinen hissi ja Energiatehokas Satelliittitykki kummatkin
Miksi kummatkin?
: D
Hissi on hyvä ihmisten kuljettamiseen, mutta se on kalliimpaa ja hitaampaa, hissillä satelliitteja ei voida lähettää suoraan omille radoilleen, vaan aina tarvitaan työntöapua.
Tykki sen sijaan on halvempi ja nopeampi keino singota satelliitteja suoraan suunnitelluille radoille, mutta ihmiset kuolisivat liikoihin G-voimiin. Lisäksi tykki on halvempi ja pienempi kuin hissi.
Phantom kirjoitti:Nii joo mitäs jos discovery chanelin satelliitti sattuu juuri hissin kohdalle ja tulee yhteen törmäys.........Aika utopinen idea mielestäni.
Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija