Vic Rattlehead kirjoitti:Kiinnostaisi kuulla, että minkälaisia ihmisiä, te jotka näitä ääiä olette kuulleet, olette? Onk oteitä esim. kiusattu, oletteko jotenkin syrjäytyneitä tjv.? Koetteko, ettei teille paljon anneta positiivista palautetta jne.?
Vic Rattlehead kirjoitti:Mää veikkaisin skitsofreniaa tai jonkinlaista muuta mielisairautta...
Kiinnostaisi kuulla, että minkälaisia ihmisiä, te jotka näitä ääiä olette kuulleet, olette? Onk oteitä esim. kiusattu, oletteko jotenkin syrjäytyneitä tjv.? Koetteko, ettei teille paljon anneta positiivista palautetta jne.? Tällaiset tekijät saattaisi johtaa tuollaiseen ilmiöön, esim. yksinäiseksi itsensä kokeva "luo itselleen seuraa". Onko tällainen "mielen sairaus" haitallista?
Wespa kirjoitti:Parhaiten ajatus juoksee yöllä, kun on juuri menossa nukkumaan. Kannattaa varata aikaa jonkin verran, ennen kuin rupeaa nukkumaan. Sängyssä makoillessa on hyvä pohtia eri asioita.
Olen mm. säästynyt melko varmasti raiskaukselta, selvinnyt autokolarista suhteellisen vähäisillä vammoilla ja estänyt tulipalon.
Vic Rattlehead kirjoitti:Olen mm. säästynyt melko varmasti raiskaukselta, selvinnyt autokolarista suhteellisen vähäisillä vammoilla ja estänyt tulipalon.
Tuota "ääntä" sanotaan myös itsesuojeluvaistolksi... Lähes kaikilla on se, ei tuossa ole mitään yliluonnollista.
Wespa kirjoitti:Vic Rattlehead kirjoitti:Olen mm. säästynyt melko varmasti raiskaukselta, selvinnyt autokolarista suhteellisen vähäisillä vammoilla ja estänyt tulipalon.
Tuota "ääntä" sanotaan myös itsesuojeluvaistolksi... Lähes kaikilla on se, ei tuossa ole mitään yliluonnollista.
Voi sitä tuoksikin kutsua joo. Tosin mielestäni se on aika yliluonnollista, jos estät jonkun tapahtuman, johon ei mitään viitteitä ole.
Vic Rattlehead kirjoitti:Wespa kirjoitti:Vic Rattlehead kirjoitti:Olen mm. säästynyt melko varmasti raiskaukselta, selvinnyt autokolarista suhteellisen vähäisillä vammoilla ja estänyt tulipalon.
Voi sitä tuoksikin kutsua joo. Tosin mielestäni se on aika yliluonnollista, jos estät jonkun tapahtuman, johon ei mitään viitteitä ole.
Jos mitään viitteitä ei ole, on turhaa sanoa, että "säästyin raiskaukselta". Ei kukaan koe "säästyneensä raiskaukselta", jos ei ensin koe, että jossain paikassa tai joku henkilö on mahdollisesti potentiaalinen sellaisen toteuttamiseen. Terve itsesuojeluvaisto se pistää ihmisen kulkemaan eri polkua tai välttämään tätä tyyppiä.
Jos mitään tällaista raiskauksen uhkaan viittaavaa potentiaalista kohdetta ei ole, toteamus "olen todennäköisesti välttynyt raiskaukselta" on yhtä merkityksetön kuin toteamus "olen todennäköisesti välttynyt puukotukselta kävellessäni tätä katua pitkin, enkä tuota toista". Pelkkää jossittelua, mikä ei todista mitään.
Hartsa kirjoitti:Mitäs muutakaan kun jossittelua. Näitä asioita kun on melko hankala mitata.
Itelle on tapahtunut joskus niin, että olin leirintäalueella pomppimassa trampoliinilla sisaruksieni kanssa, porukkaa vilisi luonnollisesti suuntaan jos toiseen kokoajan. Hyppelehdin siinä aikani, niin sitten yhtä äkkiä tuli huono olo, sellainen että tarvitsisi pois lähteä. Lopetettiin hyppiminen siihen ja jäätiin hengailemaan trampoliinin viereen. No, olin siinä sisaruksieni kanssa, enkä nähnyt mitään syytä lähteä pois. Hetken päästä huomattiin että yhdestä leirintäalueen baarista kävelee ukko päättäväisen näköisenä kohti, olo ei suinkaan tästä parantunut, mutta edelleenkään ei koettu että mitään väärää oltaisi tehty joten pysyttiin siinä trampoliinin vieressä hengailemassa. Ukko kun selvisi perille, niin suorilla tarttui veljeäni rinnuksista ja kättä tutisutti "turpaanvetoasennossa", ja rupesi räyhäämään ja raivoamaan ihan hulluna. Mitä sen räyhäämisen seasta selvisi, niin siellä jossain oli kyltti ettei nyt saisi trampoliinia käytellä tällä ajanhetkellä... mutta eihän se tuollaista päällekäymistä oikeuta. Ilmeisesti tyypillä oli jotain ikävää tapahtunut omassa elämässään tms. että piti ihan olla turpaan vetämässä, johon tilanne ei kuitenkaan ihan eskaloitunut, kun kaikki meistä on melkosen rauhallista sakkia.. Mielenkiintoista sinänsä, että minä ja veljeni oltiin molemmat tunnettu hälytyskellot hyvissä ajoin, ja tilannehan ei todellakaan ollut ennalta-arvattava... mutta tuurillahan nämä menee tietysti, jos niin haluaa asian nähdä.
Vastaavia tilanteita löytyisi useampiakin, mutta todistusarvohan ei ikinä maailmassa tule olemaan spontaanissa vastaavassa tilanteessa sellainen, että se joka ei usko näihin, vakuuttuisi näistä. Ennenkuin sattuu omalle kohdalle tarpeeksi vakuuttavasti.
Mutta opetuksena tästä, ja parista muutamasta tarinasta, YRITÄN ensi kerralla uskoa pääni sisäistä ääntä, vaikkei mitään näkyvää syytä varoituksen uskomiseen olisi, vielä.
Vic Rattlehead kirjoitti:Itseäni ei mitkään meediot vakuuta, mutta tietysti voi jokin vastaavakin asia olla mahdollista. Evrythin´ is possible..
Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa