Oon nyt neljänä päivänä kuunnellu enkä oo huomannut oikeastaan mitään muuta ihmeellistä kuin sen, että eilen reagoin hämmentävän tyynesti moniin asioihin joista olisin normaalioloissa hiiltynyt totaalisesti. Työkaverini varasti ideani, esitteli sen pomoille omanaan, teki aloitteen jaa saa mitä todennäköisemmin aloitepalkkionkin rahaa ja terveyttä säästävästä parannuksesta. Ajattelin vain että siinähän elelee omantunnontuskissa ja muiden vittuilua kuunnellen, koska aika moni meillä tietää kenestä idea oli lähtöisin eikä kovin hyvällä katsele tuollaista selkäänpuukotusta.
Sitten kun toinen työkaveri jolla on mielenterveysongelmia, alkoi taas kuulla jotain ihan omia radiolähetyksiä, normaalin pelonsekaisen hermostuneisuuteni sijaan olin hyvinkin rauhallinen ja levollinen, ehkä vähän huvittunutkin. Täti mouhosi aikansa ja seisoi sitten hiljaa itsekseen mutisten ihan vieressäni vähän aikaa kun puuhailin omiani ja rauhottui itsekin.
Sen jälkeen kolmas työkaveri alkoi päivitellä miten kauheassa taloudellisessa ahdingossa tulen olemaan jos alkuvuodesta tai keväällä joudun pakkolomalle. Jostain syystä ovat keksineet että tottakai juuri minut pistetään pakkolomalle kun olen siellä vähiten aikaa ollut. Paljon mahdollista, mutta sekin tuntuu herttaisen yhdentekevältä. Olisipahan ainakin aikaa itselle hyvän tovin.
En tiedä sitten olenko muuten vain saavuttanut taas hetkellisesti jonkin levollisen olotilan vai onko tuolla ulinalla ollut oikeasti vaikutusta. Ainakaan mitään paranormaaleja kykyjä en ole saanut. Tokalla kuuntelukerralla kämmenet kuumenivat hetkeksi todella hehkuvan kuumiksi, mutta sekin meni pian ohi.
Noihin plasebosta puhumisiin totean saman kuin lääkkeidenkin kohdalla, on aivan sama tekeekö oma mieli vai jokin kehon ulkopuolinen muutokset, kunhan ovat positiiviseen suuntaan.