Brecle kirjoitti:Olin nuori varmaan 4vuotias? Ja minulta piti poistaa hammas hammaslääkärissä joten lääkäri antoi jotain ainetta jonka vuoksi sitten näin kun maisa-hiiri juoksenteli katossa. Muistaakseni myös poliisiautoja ajelehti katossa.
Kun Hammaslääkäristä pois päästiin niin olin kuulemma sanonut että "Kato, toi auto lentää"
Tuo katossa ajelehtivien olentojen näkeminen on tuttua minullekin, ikää minulla oli 4 vuotta ja kuumetta nelisenkymmentä astetta..

Näin sellaisia pieniä fosforinhohtoisia tikku-ukon tapaisia kavereita, muistan ne aivan selvästi. Kun tulimme lääkäristä ja olimme menossa hissiin, oli sanonut äidilleni, että "Kato, Kato!! Tuo jää kohta oven väliin!!" ja kun äitini oli kysynyt, että mikä jää väliin olin sanonut jotain "noita pieniä on joka paikassa, tuo yksikin ajelee katossa traktorilla!"

Eipä ole sen koommin (onneksi) ollut niin paljoa kuumetta, että olisin näitä kavereita nähnyt. Aika hienoa, että muillakin täällä on ollut vastaavia pikku-ukkojen näkemisiä, en ole koskaan jutellut asiasta kenenkään kanssa, joka olisi nähnyt vastaavaa.
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)