Kävin tänään yleisölle avoimessa meediotilaisuudessa ja täytyy sanoa että tulin aikalailla pökkyrässä pihalle. Vallankin tässä lähiaikoina on tullut entistä enemmän ajateltua elämn valintoja ja sitä mihin uskoisi ja mihin ei. Menin tuollaiseen tilaisuuteen toista kertaa elämässäni, vaikken edellisen vastaavan jälkeen ollut mitenkään vakuuttunut. Mentiin parin kaverin kanssa yhdessä kun minulla oli koko viikon sellainen olo että pitää mennä sinne.
Yllätyksekseni meedio alkoi luetella kummitädistäni tuntomerkkejä, ulkonäköä, hiusten laittamistapaa, sairauksia, tapoja, luonnetta jne. Moni muukin oli tunnistavinaan joten en sanonut mitään. Meedio kyseli näiltä jotka mielestään tunnistivat henkilön, tarkentavia kysymyksiä, mutta muihin ei osunut esimerkiksi oikean käden murtuminen ja se miksi se oli merkittävä tapahtuma. Sitten meedio tokaisi että viestin vastaanottajalla on parhaillaan niska erittäin kipeä. Siinä vaiheessa nostin käpälän pystyyn saadakseni lisää tarkennusta. Sitten hän totesi että olen hiljattain käynyt lääkärillä ja saanut diagnoosin johon en usko. Totesin tämän pitävän paikkansa sillä kävin juuri maanantaina saamassa omasta mielestäni väärän diagnoosin. Meedio totesi että olen erittäin kriittinen mikä on ihan hyvä ja minua kehotetaan pitämään kiinni kriittisyydestäni elämän kaikilla osa-alueilla, mutta että diagnoosi on todellakin väärä ja pitää mennä toiselle lääkärille ja saada terveys kuntoon oikeasti. Kriittisyyttäni siis kiitteli selvästikin kummitätini joka halusi hälventää epäluuloani lisäyksityiskohdilla ja näytti meediolle hevosia. Silloin kun olin pieni, kävimme kummitätini kanssa aina kävelyllä läheisen hevostallin luona ja kävimme hevosia katsomassa. Tässä vaiheessa päästin irti epäluulosta ja totesin että uskottava on.
Sitten meedio kysyi pitääkö paikkansa että olen tyytymätön töissäni ja pohtinut olenko oikealla alalla tai oikeassa paikassa minkä myönsin. Tämän jälkeen kerrottiin että aikoinaan minulla oli uravalintaa tehdessä kolmesta viiteen hyvää vaihtoehtoa joista valitsin järkiperustein yhden, mutta tämä nykyinen ammatti ei ole se tehtävä mihin minut on tässä elämässä tarkoitettu. Meedio kysyi olenko harkinnut jotakin eläimiin liittyvää mutta totesin etten ole missään vaiheessa harkinnut. (Edellisessä työpaikassa jouduin tekemäänkoe-eläintöitä mikä oli niin rankka paikka etten oikein kestänyt niitä hommia) Tänä syksyny kumminkin ostin kotiini pari rottaa ihan vain lemmikeiksi ja ovat ihania vipeltäjiä. Sitten hän totesi että alkuvuodesta tai kevään tienoilla töihini tai koko uravalintaan tulee muutos. Saan jostakin yllättävältä taholta, esimerkiksi jonkun tutun tutun kautta vinkin jota lähden seuraamaan ja lopulta lähestyn sitä mihin olen tarkoitettu.
Meedio sanoi että tätini kehottaa juomaan runsaammin vettä ja pitää vettä muutenkin jollakin tapaa oleellisena tällä hetkellä mikä tuntui huvittavalta kun juuri äskettäin hankin töihin itselleni vesipullon että joisin enemmän.

Ja sitten hän sanoi että varmasti jo tiedänkin saavani viestejä unien muodossa ja olevani voimakkaasti yhteydessä henkimaailmaan. Tyydyin toteamaan kyllä. Meedio kertoi, että osaan aukoa unissa esintyvää symboliikkaa ja osaisin tulkita toistenkin unia ja että se asia on taito jonka kanssa työskentelemistä kannattaa harkita.
Olin aika pöllähtänyt ulos tullessa. Eilen alkanu niskasärky jatkuu edelleenkin ja on vähän migreenikohtausta enteilevä olo. Mietin vain että mille lääkärille menisin. En kehtaa työpaikkalääkärille kyllä mennä sanomaan, että eräs meedio välitti viestin että diagnoosi on väärä, määräpä lisätutkimuksia.