... (OSA II, jatkoa edellisestä):
Näillä avaruusmatkailijoiksi itseään väittävillä olennoilla on epäilemättä pitkälle edistynyt teknologia hallussaan. Ihmiskunnalle matkustaminen aurinkokunnasta toiseen on vielä täysin science fictionia, ja einsteiniläisen fyysikan valossa vieläpä käytännössä mahdotonta, ellei sitten haluta matkustaa valtavalla avaruuslaivalla (tai kuuvavammin -arkilla) vuosisatoja tyhjyydessä. Itse asiassa vierailijoiden teknologia näyttäisi ufoilmiön valossa sisältävän jonkinlaista siirtymistä toiseen ulottuvuuteen tai todellisuuteen. (Tyhjästä ilmestyvät ja silmänräpäyksessä aisteilta ja teknisiltä sensoreilta katoavat alukset ja olennot.) Näin siis voidaan jo kysyä, että vaikka olennot olisivat fyysisiä olentoja alkuperältään, niin jos heillä on kyky liikkua toisien todellisuuksien kautta, niin eivätkö he silloin täytä jo henkimaailman olentojen tunnusmerkit?
(Tästä tuli mieleen Babylon 5:n vorlonit, jotka ilmeisesti saavuttivat evoluutiossaan tason, jossa muuttuivat täysin energiaolennoiksi ja tulivat riippumattomiksi fyysisestä olemassolostaan.) - Tämän päivän sci-fi on huomisen todellisuutta, niin käytännön kuin teorioidenkin tasolla.
Jostakin syystä myös jopa Billy Meierin tasoisten kontaktihenkilöiden koko maailmankatsomus vaikuttaa harvinaisen ontolta (en halua tässä loukata ketään), koska vaikka heille ovat jo monet eri olennot, kenties jopa rodut ja lajit esiintyneet, niin mitään selkeää vastausta esimerkiksi ihmiskunnan alkuperästä tai "tarkoituksesta" eivät nuo vierailijat tarjoa. Tämä seikka siis myös huolimatta siitä, että nuo olennot väittävät tulevansa jopa eri ajasta, selviytyneensä samoista vakavista ongelmista kuin ihmiskunta omassa historiassaan jo ajat sitten jne. jne...
Väitetään siis, että täällä on käynyt meitä huomattavasti edistyneempi sivilisaatio, mutta ei ainakaan minulle viesti "käytä joukkoliikennettä ja kangaskassia ostoksilla" tee päivästä sen kirkkaampaa, eikä elämä saa mitään uutta tarkoitusta. Aamupuurokin maistuu sille samalle miltä se jo pentuna maistui.
Onhan näiltä vierailijoilta jo rohjettu kysyä ihan polttavia ontologisia ja filosofisiakin kysymyksiä, mutta kovin ovat nämäkin vastaukset laihoiksi jääneet. Jostakin varhaisesta Uforaportista mieleeni syöpyi ikuisesti tuo erään suomalaisen ja humanoidin keskustelu, jossa udeltiin oletetulta avaruuden mieheltä, että "onko Raamattu totta"?
Vastaus oli niinkin sykähdyttävän selkeä ja perustavanlaatuinen kuin: "On se osittain, mutta siihen on sekoittunut niin paljon ihmistä, että siitä on vaikeaa löytää se varsinainen asia..."
Suoraan kuin jostain teologian fuksien kahviokeskustelusta... Herra mun aikani tiesi!
SUTry:n forumeilla tätäkin aihetta on sivuttu jo parissa threadissa, mutta valitettavasti vierailijoiden agendaa ontologian ja teologian kannalta analysoineet "kirjoittajat" ovat vaipuneet siihen perinteiseen hihhulikategoriaan, eli copy-paste-tempun salat kyllä osataan, mutta varsinainen argumentointi jääkin sitten 5-vuotiaan tasolle...
Sen verran asiaa on kuitenkin vatvottu, että päästään viimeinkin tuon alun videolinkin jäljille. Oletus siis tuossa Nephilim-teoriassa on se, että nämä ufoilmiön taustalla olevat voimat ja olennot ovat itse asiassa riivaajia, jotka tieten tahtoen esiintyvät "avaruusolentoina". Juuri alkuperänsä takia nämä olennot siis eivät tahdo ottaa kantaa mihinkään "uskonnolliseen" kysymykseen, mutta vetoavat ihmiseen yleisellä materialistisella tasolla, jonka kaikki voivat tuntea "hyväksi" ja "oikeaksi". (OK, on niitäkin sosiopaatteja, jotka haluavat saastuttaa ja tuhota ihan huvin vuoksi, mutta noin yleisesti ottaen puhuttuna meistä kaikista luonnonsuojelu ja pasifismi lienee positiivinen asia.)
Todellakin 1900-luvun puoliväliltä alkanut "ufobuumi" ja folkloremaiset mitat saanut moderni tarinankerronta näistä olennoista ja aluksista "kaukaa toisilta planeetoilta" ovat tehneet maailmankuvastamme melko vastaanottavaisen. Olisimme kyllä mielestäni ihmiskuntana jo hyvinkin valmiit viralliseen kontaktiin, josta ei kerta kaikkiaan jäisi mitään epäilyksen sijaa vieraan älyn olemassaolosta. Ongelma piilee kuitenkin siinä, että saatamme olla jopa liian vastaanottavaisin mielin liikkeellä. Nielisimme kaiken mitä nuo olennot itsestään kertovat sillä verukkeella, että heillä ei edistyneinä ja sivistyneinä olisi mitään syytä valehdella meille...
Ja näin nämä olennot sitten lumoaisivat meidät "teknologiallaan", ja ratkaisuillaan maailman ongelmiin. Jopa kuoleman rajat voitaisiin rikkoa... Näin siis riivaaja tekisi tunnusteot jotka vetäisivät vertoja esim. Jeesuksen suorittamille ihmeille ja selittäisivät maailmanuskonnot ihmiskunnan primitiivisenä taikauskona. Ancient astronaut-teoria olisi hetkessä järkeenkäypä ja lopulta maailmankuvansa menettänyt maailma yhdistyisi näiden olentojen johdolla... En nyt tässä rupea sovittamaan Ilmestyskirjaa ja Danielin kirjaa yhteen tuon skenaarion kanssa, itse asiassa Nephilim, vaikka hepreaa onkin, käy yksiin lähestulkoon kaikkien valtauskontojen kanssa. Eivät buddhalaisillekaan vieraita ole oudot taivaan vallat ja olennot. Kukahan itse Siddhartha Gautama mahtaisi vierailijoiden valossa olla?
Näin siis sitten ihmiskunta olisikin itse Pedon valtakuntana "vastaanottamassa" seuraavaa vierailijaa, eli Jumalaa itse. Taivaassa käytävä sota olisi siis jonkinlainen konkreettinen teknologialla käytävä mittelö, ja Harmageddonin kautta sitten päästäisiin lopullisesti ihmislajin viimeiseen päivään...
Täytyy tämän esittelyn jälkeen todeta, että on niitä huonompiakin teorioita esitetty. Vierailijoiden sumea logiikka, ulottuvuusmatkailu ja monenkirjava esiintyminen niin humanoideina kuin perinteisinä "taruolentoina" selittyisi ainakin melko sujuvasti tuon myötä. Jostakin syystä nämä ufomiehet ovat nykyään myös surraamassa juuri muinaisten sivilisaatioiden asuinsijoilla, Jukatanilla, Walesissa, Intiassa...
Olipa mikä tahansa selitys ufoilmiön alkuperästä sitten se alkuperäinen totuus, yksi asia on kuitenkin varma: kyse on todellisesta ilmiöstä. ET-hypoteesi on mielenkiintoinen, mutta sisällytän siihen itse henkilökohtaisesti kyllä myös avaruusmatkailijoiden lisäksi aikamatkailijat, ulottuvuusmatkailijat (jotka tulevat siis joltain toiselta "rinnakkaismaapallolta" tms. tilasta) ja sitten nämä "henkimaailman" selitykset. (Kieltämättä kahden viimeksi mainitun raja on vähintäänkin veteen piirretty viiva.)
Tietenkin on mahdollista myös se, ettei näitä fyysisiä aluksia ja olentoja ole olemassa lainkaan, vaan kyse on todellakin parapsykologiasta. Tämän ilmiön taustalla vuorostaan voisi olla joko jonkinlainen telepaattinen kontakti vieraaseen sivilisaatioon tai sitten ihmismielen hiljattainen kehittyminen (tai herääminen) uudelle kognition tasolle, jossa nämä olennot ovat ikään kuin ajatuksien konkreettisia ilmentymiä.
Lopullinen vaihtoehto on sitten se materialistin kylmä selitys, että kaikki on vain luonnonilmiöiden leikittelyn, ihmismielen sähkökemiallisten ihmeiden ja tunnetun inhimillisen hyväuskoisuuden ja oikukkaan mielikuvituksen tuotetta...
Tästä taisikin tulla loppujen lopuksi oikein marathon-mitan postaus. Mainittakoon nyt sitten loppukaneettina, että tässä nyt oli erään "wanhan" kauan sitten rajatiedosta kiinnostuneen materialistin evoluutiotarinan tähänastinen huipentuma, joskin prosessin aikana ET-hypoteesia kannattaneesta "ufouskovaisesta" tulikin sitten skeptinen tutkija ja sokraattinen kyselijä. Tärkein seikka mitä olen matkani varrella oppinut lienee kuitenkin se, että itse asiassa ufoilmiön takana saattaa olla edeltävissä kolmessa kappaleissa mainituista syistä jopa kaikki. Ainakaan minä en näe niissä mitään toistaan poissulkevaa elementtiä. Ehkäpä jopa itse ontologiassamme ja fenomenologiassammekaan ei ole mitään todellista ristiriitaa keskenään, perspektiivi on vain hukassa... * ...ja 2012 saamme viimein jonkinlaisen hegeliläisen synteesin aikaan todellisuudesta, sen havainnoinista ja maailmankaikkeudesta.
Totuus on usein tarua ihmeellisempää.