ridikulous kirjoitti:Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.
Korvapuikko kirjoitti:ridikulous kirjoitti:Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.
Taustastasi en tiedä mutta tiedän että tieteellä on kyllä todettu että geenit vaikuttavat ihmisiin paljon enemmän kuin elinympäristö. Ja se on siis todettu sillä kun identtiset kaksoset eläneet täysin erilaisissa elinoloissa mutta luonteeltaan silti lähes identtiset.
Wespa kirjoitti:Korvapuikko kirjoitti:ridikulous kirjoitti:Itse olen taustastani johtuen sitä mieltä, ettei yksikään ihminen ole syntyään pahantahtoinen, vaan lapsuuden ympäristö muokkaa hänestä sen, mikä on. Tietysti geenit jonkin verran ohjaavat persoonallisuutta.
Taustastasi en tiedä mutta tiedän että tieteellä on kyllä todettu että geenit vaikuttavat ihmisiin paljon enemmän kuin elinympäristö. Ja se on siis todettu sillä kun identtiset kaksoset eläneet täysin erilaisissa elinoloissa mutta luonteeltaan silti lähes identtiset.
Ohan se näinkin, mutta monissa tapauksissa myös ympäristö ja sen vaikutteet todella vaikuttavat asiaan. Jos isä on esim. väkivaltainen lapsiaan kohtaan, niin monissa tapauksissa valitettavasti pojista tulee myös sellaisia. Aikalailla ihmisen kehittyminen on geenien ja ympäristön yhteispeliä + henkilön omaa luonnetta. Näin ainakin itse käsitän asian.
Mitä itse suvaitsevaisuuteen tulee, niin kyllä mielestäni pitää suvaita erilaisia ihmisiä, vaikka heillä olisikin joku vamma tai vaikka he sattuisivatkin olemaan ihonväriltään erilaisia...
Palaa sivulle “Vaihtoehtoajattelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa