Brecle kirjoitti:Yksi asia on askaruttanut jo pitkään Meditoinnissa:
Miten pystyy keskittymään johonkin jos ei ajattele mitään, vai keskittyykö sitten siihen mitään ajattelemattomuuteen ?
Wespa kirjoitti:Pidän paperia ja kynää sänkyni vieressä, jotta voisin kirjoitaa uniani ylös (jota en kuitenkaan ole jaksanut tehdä). No edellisyönä heräsin ja tuli pakon-omainen tarve kirjoittaa paperille "Ari Tikka". Eilen illalla sitten muistin tuon ja pistin googleen hakusanaksi "Ari Tikka" ja kappasvaan mitä löytyikään, ZAZEN-OPAS, jonka on kirjoittanut Ari Tikka. Olen aika kauan ollut meditaatiosta kiinnostunut, mutta en ole vielä tutustunut mihinkään tekniikkaan. Tuo oli sellainen virike, että pitänee varmaan nyt ruveta tuota vapaa-ajalla harjoittelemaan.
Jopelius kirjoitti:Sitten ajattelin että jos nyt oikeasti onnistuin ns. lukemaan muiden ihmisten tunteita, niin mitä jos laajentaisin vielä rakkaan Maapallomme ulkopuolelle. Ja ai, sitä ajatusten ja mielikuvien tulvaa. Päätä alkoi ensin särkeä hirveästi ja lopulta meinasin menettää tajuni... Mieleeni jäi kuva jostakin erittäin surullisesta humanoidiotuksesta, tuolta jostain galaksistamme. Se näkymä siltä toiselta planeetalta oli kyllä niin huikea, että en millään sitä voinut itse keksiä.
Se oli niin aito ja uskottava. Se mielikuva ei ollut vain ajatus, vaan aivan kuten olisin aivan itse omin silmin nähnyt tämän ilmeisesti kotinsa ulkopuolella istuvan, auringonlaskussa itkevän otuksen. Huh, voisin vaikka piirtää kuvan tästä.
En keksinyt mihin muualle tunkisin tämän tarinan, se kun meditointiin liittynee.
Oli kyllä aivan käsittämättömän avartava kokemus, tosin myös hyvin lamaannuttava.. Vasta suihkussa ollessa sain rauhoitettua mieleni kaikista kysymyksistä jotka heräsivät kokemuksen myötä.
Tosin olen silti skeptinen kokemuksen suhteen, jos se olikin vain omaa mielikuvitusta. Ken tietää. Mutta tässä olisi vastaus Maan ulkopuolisen elämän olemassaololle.
Se on vain teistä kiinni, uskotteko tämän.
Palaa sivulle “Henkiset asiat”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa