Calemran kirjoitti:Minun on nyt ilmoitettava, etten kuulu kirkkoon. En kyllä ole koskaan kuulunutkaan. Turhaa hömpötystä. Suuriosa suvustani on uskossa, mutta eivät kuulu kirkkoon. Kuten paappani joskus viisaasti sanoi, ku erosi kirkosta papin sanottua hänelle "sinua eroat Jumalasta", niin hän oli vain sanonut "ei se Jumala sielä kirkossa ole".
Thor kirjoitti:Ikävä kyllä kuulun, mutta tarkotus ois erota heti kun täytän 18. Ihan sen takia etten näe mitään hyötyä kuulua johonkin järjestöön, jonka opeista en oo samaa mieltä ja muutenkin ihan sairasta että pieniä vauvoja liitetään tähän järjestöön josta ei voi erota vasta kun 18-vuotiaana jos ei vanhemmat anna erota aikasemmin.
Muutenkin kirkon ja valtion pitäs erottaa toisistaan ihan tyhmää, että valtio tukee yhtä tiettyä uskontoa ja sitä sitten opetetaan kouluissa. ala-asteella ainakin kerrottiin jeesus- satuja totena ja peloteltiin helvetillä. Aina ennen ruokailua tuli rukoilla "siunaa jeesus ruokamme ole aina luonamme " tms. ja aamunavauksissa sitten veisattiin virsiä.
DS8 kirjoitti:Sairasta, että vastasyntynyt lapsi voidaan liittää kirkkoon vain vanhempien päätöksen takia.
Trauma kirjoitti:DS8 kirjoitti:Sairasta, että vastasyntynyt lapsi voidaan liittää kirkkoon vain vanhempien päätöksen takia.
Mitäs sitten pitäisi tehdä? Kysyä kahden vuoden iässä haluaako tämä kirkkoon? Kirkosta voi aina erota jos siltä tuntuu, eikä siihen kuulumisen luulisi haittaavan lapsena tai esiteininä ollenkaan, ellei todellinen vastarannan kiiski ole.
Esimerkki kirjoitti:Verotkin ovat jo niin korkeat ettei mitenkään viiti alkaa maksamaan kirkolle veroja, menevät muutenkin piispojen tilille ja muille kirkon isoille jampoille.
Riikervo kirjoitti:Tuntuu niin väärältä, että pieniä lapsia huijataan jollain olemattomalla.
SHap kirjoitti:Esimerkki kirjoitti:Verotkin ovat jo niin korkeat ettei mitenkään viiti alkaa maksamaan kirkolle veroja, menevät muutenkin piispojen tilille ja muille kirkon isoille jampoille.
Eipä tuo minun kirkollisvero ollut kuin jotain 10-15 euron väliltä vuodessa.
En kyllä jaksanut syventyä vielä sen tarkemmin tuohon veropäätökseen, että oliko siellä muuallakin joitain kirkollisveroja.
Tuotakaan en jaksa uskoa, ettäkö verot menisivät piispojen tileille.. eivätköhän nuo ainakin "ehkä" Suomessa ole ihan rehtejä ihmisiä.. jos ei sitten vaan kunnalla ole varaa maksaa palkkoja.
Gitarre kirjoitti:Ei pidä paikkaansa.... Minä olen vieläkin lapsi ja todellakin kyseenalaistan kuulemani asiat, esimerkiksi pohdin joulupukin ja pääsiäispupun olemassa oloa jo 4 vuotiaana! Ei me lapsetkaan nyt mitään tyhmiä robotteja olla. Eroaisin kirkosta nyt jos voisin, eroankin heti peruskoulun jälkeen koska olen 95% varma että äitini suostuu siihen.
ridikulous kirjoitti:Mitä se kristinuskon tuputtaminen lapselle sitten loppujen lopuksi haittaa, jos lapsi kuitenkin oppii jossain vaiheessa kriittisen ajattelun? Onko jollekulle sitten jäänyt traumoja aikuisten valheellisista puheista, iltarukouksista ja kristinuskon mukaisen moraalin opettelusta?
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa