The Venus Project

Kvanttifysiikka, luonnonkatastrofit, nähtävyydet, maailman ihmeet ym. arjesta poikkeavat "elämää suuremmat" asiat
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Tammi 2010, 18:20

Ja todellakin toivon että aqua perustelee vätiöksensä muunkin nojalla kuin oman henk koht mielipiteen ja ajattelutavan.
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Tammi 2010, 18:25

Zrud kirjoitti:Ja todellakin toivon että aqua perustelee vätiöksensä muunkin nojalla kuin oman henk koht mielipiteen ja ajattelutavan.

You bet :)

Odotan Aqualta objektiivista listaa, eli asioita jotka eivät olleet totta, asioita jotka olivat totta, asioita jotka eivät toimi, asioita jotka toimivat. Monesti tuppaa tulemaan vaan ne virheet, mutta jää ne hyvät huomiot saamatta.

Olet siis oppinut ajattelemaan kuin minä ;D
Hyviäkin on luvassa, lupaan :]
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Tammi 2010, 19:26

no annas kuulu jo... niin saan tietää onko homma sinun kohaltasi jo pelattu vai piileekö sinussa vielä pelastuksen siemen :P
Feel the LOVE

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 28 Tammi 2010, 22:23

Kunnes Aqua on julkistanut listansa, olisi mielenkiintoista keskustella, kuinka tällaista projektia lähtisi työstämään?
Mitkä ovat ne ensiaskeleet ja miten itse voi vaikuttaa :)
Mutta odotetaan se analyysi!

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Tammi 2010, 22:45

What then is truth? A mobile army of metaphors, metonyms, and anthropomorphisms -- in short, a sum of human relations, which have been enhanced, transposed, and embellished poetically and rhetorically, and which after long use seem firm, canonical, and obligatory to a people: truths are illusions about which one has forgotten that is what they are; metaphors which are worn out and without sensuous power; coins which have lost their pictures and now matter only as metal, no longer as coins.
We still do not know where the urge for truth comes from; for as yet we have heard only of the obligation imposed by society that it should exist: to be truthful means using the customary metaphors - in moral terms, the obligation to lie according to fixed convention, to lie herd-like in a style obligatory for all...


Prologi

Ennen kuin aloitan, täytyy minun tunnustaa asia jos toinenkin.
Kun katsoin joskus vuosia sitten Zeitgeist ykkösen, olin aivan haltioissani. Se upposi minuun kuin tulikivi Sodomalaisiin. Myöhemmin vaihdoin asennettani "skeptikoksi" ja päätin katsoa Zeitgeist ykkösen uudestaan. That was a dream broken. Minun oli yhtäkkiä helpompaa huomata, kuinka erehtyväinen, ellei jopa valehtelevainen dokumentti oli. Näin suoraan kuin dokumentti oli puhdasta propagandaa, ihmisten tunteisiin vetoavaa pinnallisesti vaikuttavaa mössöä.

Olin valmistautunut samanlaiseen vastaanottoon käynnistäessäni Zeitgeist Addendumin mediaplayerissa.
Ehkä se on kuitenkin niin, että valehtelisn jos väittäisin, että se ei vaikuttanut minuun ollenkaan.
Täsmälleen samat propagandiset elementit ovat huomattavissa ja osasinkin puolustautua niiltä ensimmäisen 50 min. ajan. Dokumentin edetessä "faktojen" esittelyyn, ym. perusteluihin, osasin aluksi epäillä ja olla skeptinen. "Onkohan nyt noin"-tyyliin. Loppujen lopuksi, leffa on 2 tuntinen ja lopetin työlään yliprosessoinnin. En enää jaksanut miettiä elokuvan faktapitoisuutta vaan minä niin kutsutusti "enjoyed the ride".
I was flabagasted. Leffan loppuessa olin melkein kiljumassa Viva la Lucifer! (referenssi myöhemmin). Minulla kävi samalla tavalla kuin Z1:sen kanssa. Tämän kanssa se vain oli helpompaa tapahtua. Addendumissa viitattiin vähemmän kaikenlaiseen salaliittoteorioihin ja woo-juttuihin. Addendumissa osattiin järjestelmällisesti vastata jokaiseen pinnalliseen mieleeni tulleeseen kysymykseen heti seuraavassa segmentissä. Se vaikutti.

Nyt pienen nuuhkimistutkimuksen jälkeen olen onnistunut keräilemään hiukan tietoa siitä missä Addendum menee vikaan ja missä erehdyttää. Tämä käärittynä muuten esityksellisesti onnistuneeseen pakettiin, minun täytyy olla huolissani siitä tapahtumasta, kun tämä on tarkoitus esittää ilmaiseksi elokuvateattereissa ympäri maailman. Ihmiset tuppaavat olla tutkimatta. Tämä on (as I see it) erittäin voimakas dokumentti ja siksi vaarallinen väärillä ainesosilla.

The Venus Project

On käytännössä puhdasta teknokratiaa. Olen täysin teknokratian puolesta, for what its worth. Mutta miksi antaa uusi nimi vanhalle idealle? http://www.technocracy.org/
On mielestäni ihannoitava ideologia, jossa poliitikot korvattaisiin tiedemiehillä ja insinööreillä. Ei tarvitsisi ajaa kenenkään omaa agendaa, vaan yhteistä hyvinvointia.

Zeitgeist Addendum ajaa asiaa hieman eri kantilta, yrittäen melkeinpä väkisin osoittaa rahajärjestelmien olevan pielessä(tehden samalla muutamia virheitä). Menen noihin myöhemmässä postauksessa, johon sitten keskityn kunnolla. (Tästä tulisi muuten aivan liian pitkä istunto.)

Zeitgeist A tekee virheitä myös statistiikkaluvuissa, mutta tuo nyt on pientä. ***
Zeitgeist A tekee virheitä myös energiavarantolaskuissa. (En ole vielä päässyt selvittämään kuinka paljon, ja mitkä oikeat luvut ovat.)
Zeitgeist A tekee virheitä analysoidessaan ihmisten käyttäytymistä. (Tästäkin myöhemmin.)

Ja kuinka paljon virheitä huomaankaan dokumentissa, sen perusidea ei juokse "illuminati is after you"-agendan perässä, toisin kuin Zeitgeist ykkösessä, vaan "we need to fucking do something". Olen täysin samaa mieltä heidän kanssaan.
Mielipiteeni vain toteutustavoissa eroavat.

Summa Summarum: Toteutustapa on propagandinen ja se varmasti tehoaa kansaan. Sanoma on pääpiirteittäin hyvä, vaikka suuriinkiin mokiin sorrutaan (ehkä jopa tahallaan) ja se juuri saa minut epäilemään Projektin tälläisenään toimivuutta.

Tuollaista nopeasti kiskaistuna sain kirjoitettua, yksityiskohtaisempaa saat odottaa vielä vähän, WM_!

:)
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 28 Tammi 2010, 22:56

Hienoa kuulla argumentteja puolesta ja vastaan! Kiitos Aqua! :)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 28 Tammi 2010, 23:00

Zeitgeist A tekee virheitä myös energiavarantolaskuissa. (En ole vielä päässyt selvittämään kuinka paljon, ja mitkä oikeat luvut ovat.)


Joten mistä tiedät että he edes tekivät virheen kun itselläsi ei oikeista luvuista ole tietoa tuontaivaallista?
Ja ota huomioon se hetki milloin dokumetti tehtiin... tai milloin kyseinen kohta dokumentissa tehtiin... Tilastot katso tuppaavat vaihtumaan.

Ja propagandaa tai ei... Mutta keksitkö mitään muuta tapaa saada kansamme ihmiset tajuamaan tilanteemme oikean puolen?
Suurosa ihmisistä on niin kovassa horroksessa että heitä pitää potkimalla potkia että he alkavat tajuamaan miten asiat oikeasti ovat ja miten paremmin ne voisivat olla.
Feel the LOVE

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 28 Tammi 2010, 23:08

Zrud kirjoitti:
Zeitgeist A tekee virheitä myös energiavarantolaskuissa. (En ole vielä päässyt selvittämään kuinka paljon, ja mitkä oikeat luvut ovat.)


Joten mistä tiedät että he edes tekivät virheen kun itselläsi ei oikeista luvuista ole tietoa tuontaivaallista?
Ja ota huomioon se hetki milloin dokumetti tehtiin... tai milloin kyseinen kohta dokumentissa tehtiin... Tilastot katso tuppaavat vaihtumaan.

Tilastot vaihtuvat kyllä, olet oikeassa.
Olen seurannut Zeitgeist Addendumista annettuja kritiikkejä eri puolella Addendumin niin ylistämää webbiä ja olen saanut jo parista paikasta vastaukseksi etsintöihini, että Addendumilla on vähän luvut hakusessa. Silti en ole jaksanut heidän lähteitään klikata.

Addendum voi siis ollakin oikeassa. Mutta ennen kuin olen valmis julistamaan aika pöyristyttäviltäkin kuulostavat ennusteet nk. "tieteeksi", haluan tarkistaa muutamia faktoja sitä ennen.

Ja propagandaa tai ei... Mutta keksitkö mitään muuta tapaa saada kansamme ihmiset tajuamaan tilanteemme oikean puolen?
Suurosa ihmisistä on niin kovassa horroksessa että heitä pitää potkimalla potkia että he alkavat tajuamaan miten asiat oikeasti ovat ja miten paremmin ne voisivat olla.

Ei riitä, että osoittaa epäkohdat, pitää tarjota kelvollinen vaihtoehto. Muuten ehdottelu on turhaa. Applied Marxism ei ole kelvollinen vaihtoehto.
Haluan toki, että ihmiset tajuavat asioita, mutta en halua, että mielen revoluutio tapahtuu väärien premissien pohjalta. -_=
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Tammi 2010, 18:25

No jos keksit itse paremman vaihtoehdon tälle korruptoituneelle yhteiskunnallemme...
Niin antaapa kuulua.
Feel the LOVE

Avatar
Tonza133
Aivan UFO
Viestit: 1667
Liittynyt: 18 Heinä 2008, 13:00

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Tonza133 » 29 Tammi 2010, 19:04

Zrud kirjoitti:No jos keksit itse paremman vaihtoehdon tälle korruptoituneelle yhteiskunnallemme...
Niin antaapa kuulua.

Oletko sitten itse keksinyt toimivan vaihtoehdon?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 29 Tammi 2010, 19:49

Eipä tarvi keksii ku sellane o tehty jo . doh

Ja älä oikeesti jaksa sit vonkua että tää ei tulis koskaa toimimaa...
Ei se v*ttu tuukkaa nii kaua ku rahan arvo menee ihmisen edelle...
Feel the LOVE

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 30 Tammi 2010, 00:25

Mutta yhteiskunnassa, jossa kaikki olisi yhteistä, kuka pitää siitä huolen? Kuka huoltaisi esim autoja. Firman yhteiset autotkin ovat aina täysiä paskoja kun ei kukaan jaksa huoltaa.
Entä sitten työt? Kuka jaksaa mennä mattotehtaalle tekee mattoja?

Haluaisin siis tietää, miten tuollainen toimisi. Pitäisi tehdä pienelokuva aiheesta ;)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Tammi 2010, 00:34

Et ilmeisesti ole katsonut zeitgeist addendumia... Sellaisessa tuleviasuudessa mitä me ajamme takaa. ei ole rasvakouraisia ihmisä ronkkimassa autoa... robotit hoitaisivat moiset jutut. jopa terveydenhuollon.
Ihmiselle jäisi vain itse eläminen.
Feel the LOVE

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 30 Tammi 2010, 09:47

Olen vähän skeptinen sen suhteen, että robotti vaihtaisi öljyt ja männäntiivisteet autoihin.
Miten bensanjakelu toimisi? Kuka kuljettaa bensan eri asemille? Olettaen että elämme tässä hetkessä kun bensalla liikutaan.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Zrud » 30 Tammi 2010, 12:08

Ai ai... oot aika pahasti pihalla täst asiast :D Siihe tulevaisuutee ei todellakaan olisi mitään bensalla toimivia moottoreita.
Jopa nytteki tulee markkinoille ensimmäinen sähköauto.
Joten siihen tulevaisuuteen mitä tähtääme... ei todellakaan olisi yhtään ainukaista bensa rohmua

Ja jos robotti kykenee tekemäänkirurgisia leikkauksia... niin miksi helvetissä se ei pystyisi korjaamaan autoa :D :D :D ?
Feel the LOVE

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 30 Tammi 2010, 12:49

Kuten sanoin, jos eläisimme tässä ajassa tuota unelmaa.

Avatar
Damien
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Tammi 2010, 22:05

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Damien » 30 Tammi 2010, 16:42

Zrud kirjoitti:Ja jos robotti kykenee tekemäänkirurgisia leikkauksia... niin miksi helvetissä se ei pystyisi korjaamaan autoa :D :D :D ?

Onkos muuten keksitty mistä nuo kaikki miljoonat(miljardit) robotit repisivät virtansa?Auringosta?
Truth is out here

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Jaarno » 30 Tammi 2010, 17:31

Tottahan tuo on että ei vielä pitkään aikaan tule olemaan edes mahdollista. Teknologian pitäisi kehittyä PALJON.
Ideanahan tuo loppujen lopuksi on todella hyvä mutta toteutus kusee jo teknologiassa.

Energiapointti oli myös hyvä. :peukku:
Viimeksi muokannut Jaarno, 30 Tammi 2010, 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

WM_

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja WM_ » 30 Tammi 2010, 17:32

Damien kirjoitti:
Zrud kirjoitti:Ja jos robotti kykenee tekemäänkirurgisia leikkauksia... niin miksi helvetissä se ei pystyisi korjaamaan autoa :D :D :D ?

Onkos muuten keksitty mistä nuo kaikki miljoonat(miljardit) robotit repisivät virtansa?Auringosta?


Projektin alkuperäinen idea on, ettei rahaa ole ;)

Avatar
Damien
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Tammi 2010, 22:05

Re: The Venus Project

ViestiKirjoittaja Damien » 30 Tammi 2010, 18:02

Zrud kirjoitti:Et ilmeisesti ole katsonut zeitgeist addendumia... Sellaisessa tuleviasuudessa mitä me ajamme takaa. ei ole rasvakouraisia ihmisä ronkkimassa autoa... robotit hoitaisivat moiset jutut. jopa terveydenhuollon.
Ihmiselle jäisi vain itse eläminen.

Mitä se "itse eläminen" tosiasiassa sitten on kun kaikki työ on koneellistettu?No varmaankin niiden koneiden ylläpitoa ja tuon suuremma hyvän orjallisesti palvelemista.Lukaisin tuon Project Venuksen faqin ja selvisi ettei porukalla ole vielä hajuakaan miten tuo saataisi toimimaan.Ajatus tosin on kaunis.
Truth is out here


Palaa sivulle “Ihmeellinen todellisuus”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron