"kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Willie Dunnock
Jäsen
Viestit: 14
Liittynyt: 01 Kesä 2008, 01:41

"kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Willie Dunnock » 16 Joulu 2009, 18:45

Morjensta vaan taas kaikki foorumilaiset!
Olen ollutkin hetken aikaa poissa täältä, ja mikäs sen parempi tapa tehdä kambäkki kun postata uusi topikki ja saada vihat niskaan kun tällainen on jo jossain foorumin syövereissä?
Teen ensin selväksi: koitin kyllä hakua, sekä tarkennettua hakua mutta hakutulokset olivat nollissa molemmilla kerroilla.

Allrighty eli:
Tähän voi postata mahdollisia paikkoja ja taloja jossa on raportoitu paranormaalia aktiviteettia.
Etsin itse paikkoja, joissa lähteä tiimin kanssa käymään haamujahdeissa.
Eli yksinkertaisuudessaan voisi laittaa:
- Paikan nimi
- Missä paikka sijaitsee (mahd. tarkasti)
- Minkälaisia havaintoja siellä on tehty
- Talon / paikan historia, jos mahdollista

Jos joku huomaa jonkin tärkeän asian puuttuvan listasta, niin sanokoot niin laitetaan sitten se tuohon kanssa :)
Eihän siinä, mukava palata keskuuteenne!
Ja ei muuta kun protonipakit selkään ja haamujahtiin!

Micco
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 03 Elo 2009, 10:10

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Micco » 28 Joulu 2009, 08:24

Laitan nyt tähän ton saman minkä oon joskus sinne toiseen threadiin kirjoittanut.

Joskus ollut puhetta joittenkin kans että tuolla Alastaron suunnalla (tarkkaa sijaintia en tiedä) olis joku melko pelottava kummitustalo. Kuullut että joku kävelykeppien kans kävellyt tyyppi olis yöpynyt siellä ja juossut ulos.. No ainahan näitä juttuja on mutta kummistalon ainakin pitäisi olla olemassa.

Toinen kummitustalo jonka tiedän on Punkalaitumella. Jos joku tietää Särkän tanssilavan niin sinne johtavan tien vieressä olevissa metsissä on jossain kummitustalo. Talolle ei siis johda tietä enkä itse tiedä tämänkään paikan tarkkaa sijaintia vaan se on jossakin metsän keskellä. Muutamia tyyppejä tiedän jotka ovat siellä käyneet. Jollakin pöydällä oli kasa kutsuja hautajaisiin ja toiset tyypit väittivät että seinien tapetit olisivat kahdessa eri huoneessa repeytyneet ihmisen kasvojen muotoon.

:ghost2:

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja carcass » 28 Joulu 2009, 17:45

OSIT -porukalla ollaan muutamissa mielenkiintoisissa paikoissa ehditty vierailla tutkimusten merkeissä.
http://osit.fi/ -sivustolla on mainittu tarkemmin -seuramme menot, melskeet ja tutkimukset.
Osit -foorumin kautta pääsee lukemaan juttuja joita ei olla vielä päivitetty kotisivuille.
Kiinnostuneet voivat käydä lukemassa tutkimuspaikoista tarkemman informaatiot kotisivujen puolelta.

Ensivuodeksi olisi tarkoitus jatkaa tutkimuksia ja etsiä tohinalla lisää mielenkiintoisia kohteita tutkittavaksi.

Avatar
Sotakoira
Valaistunut
Viestit: 34
Liittynyt: 14 Marras 2009, 18:27
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Sotakoira » 28 Joulu 2009, 22:11

Täältä Rovaniemeltä ku lähtee Muurolaan päin niin sillä välimatkalla, Aavasaksassa on aika paljonkin kummitustaloja.
Kyläläisiltä olen kuullut kaikenlaista ja seudulla on muutama hylätty talo (tai siis kyllähän ne jotkut omistaa mutta taloja ei koskaan käytetä ) Aavasaksassa on myös sukulaisteni mökki jossa olen yöpynyt useampanakin kertana.
Mökin rantaan on kuulemma hukkunut kaksi miestä ja yksi lapsi. Sukulaiset ovat kertoneet havaitsevansa siellä kummittelua mutta itse en ainakaan ole mitään nähnyt.
Sukulaiset ovat kertoneet ainakin että siellä on nähty tytön ja verkkapukuisen miehen haamut.
Metsästäkin on kuulemma kuulunut outoa ääntä.

Paikan historiasta en sen kummemmin tiedä.
Paikka on oikeastaan melkein kokonaan metsää ja soramonttuja.

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 04 Tammi 2010, 22:19

Sotakoira kirjoitti:Täältä Rovaniemeltä ku lähtee Muurolaan päin niin sillä välimatkalla, Aavasaksassa on aika paljonkin kummitustaloja.


Voitko valaista hieman enemmän tuon Rovaniemi-Muurola akselin kohteista?
OSIT on hakemassa taas uuden vuoden alkaessa lisää tutkittavaa ja kaikki kohteet kelpaa jos ovat enemmän tai vähemmän lupaavia paikkoja.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Mistform
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 20 Tammi 2010, 17:58

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Mistform » 20 Tammi 2010, 18:13

Olen kuulut että
rovaniemen scandicissa kummittelee

äitini on kertonut että täällä joskus siten
oli joku nainen surmannut joku ulkomaalaisen lääkärin
ja pilkonnut sen sit ja oli laitanut palat pakasteeseen..

ja Scandic on kuulema ostanut se sama pakastin mihin se nainen
oli laitanut se miehen palat niiii nyt siellä scandicissa kummittelee


Siellä kuulema menee kellarissa suihkut automaatisesti päälle ja hanat
myös, jotkut on nähnyt siellä kellarissa mustan ihmisen muotoinen haamu
ja hissit menee keskellä yöllä ylös ja alas
vaikka turistit on nukkumassa..

tämmöistä mie oon kuulut Sedältä ja Äitiltä.

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 26 Tammi 2010, 00:39

Helsingin itäpuolelta tiedän kaksi kohdetta. Toinen on Vartiokylän ja Puotilan rajalla sijaitseva vanha asuintalo (kolmi kerroksinen, kaksi rappuinen) jossa äitini asui vielä noin 3 kuukautta sitten. Hän näki kolme kertaa saman havainnon: kaksi pientä tyttöä (tumma ja vaalea) kävelivät käsikädessä keittiöstä parvekkeen ovelle. Hän havaitsi myös kahdella eri kerralla mustan kauniin kissan. Jos joku on kiinnostunut ko. paikasta voin ottaa selville osoitteen. Itse vietin (Vain) yhden yän asunnossa enkä nähnyt mitään, tosin näin tuona yönä erittäin outoa unta (olen muutenkin todella herkkä kaikenlaisille muutoksille).

Toinen paikka on Puotilan kartano jossa "kummittelee" varsinkin yläkerrassa (joka on yleisöltä suljettu hauraiden lattialautojen takia). Erilaisia havaintoja pikkupojasta ja vanhasta naisesta on ollut. Tuolla kummitteli jo aikana kun mummini oli siellä pikkutyttönä töissä, eli noin 70 vuotta sitten.. Monenlaisia taruja olen kuullut ja niitä varmaan kuulee lisää henkilökunnalta ;)

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 26 Tammi 2010, 10:21

Onko tuo vanha asuintalo vieläkin asumiskäytössä, vai sattuisiko se olemaan tyhjillään?
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 26 Tammi 2010, 20:33

Edelleenkin käytössä.. Aika huonossa kunnossa omasta mielestäni kyllä. En tiedä asuuko kyseisessä asunnossa juuri nyt ketään, oli ollut ennen äidin sinne muuttoa pitkään tyhjillään.

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja afonya » 26 Tammi 2010, 22:25

Onko tuo Puotilan kartano se sama josta on kerrottu "Nuori Morsian Birgitta Jägerhorn" -tarua? Itse asun melkein Puotilan vieressä ja on monta kertaa tehnyt mieli vierailla jossain siinä lähistöllä. Ja Viikistäkin olen kuullut jotain kummitusjuttuja, sekin ihan tässä lähellä.
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
Adurodiel
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 26 Tammi 2010, 00:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Adurodiel » 26 Tammi 2010, 22:41

afonya kirjoitti:Onko tuo Puotilan kartano se sama josta on kerrottu "Nuori Morsian Birgitta Jägerhorn" -tarua? Itse asun melkein Puotilan vieressä ja on monta kertaa tehnyt mieli vierailla jossain siinä lähistöllä. Ja Viikistäkin olen kuullut jotain kummitusjuttuja, sekin ihan tässä lähellä.


Joo. Tää Birgitta oottelee rakastaan joka kuoli Suuren Pohjan Sodassa, kuljeskelee pitkin sitä kartanon puistoa. Kannattaa käydä vierailemassa, esim. kesällä kartanon mentyä kiinni yöllä siellä on todella kaunista ja saattaa Kaunis Birgittakin näyttäytyä ;) Itse asun tässä samalla tiellä ja tosiaan äidin äiti oli pikkutyttönä kartanossa koulussa ja töissä. Hänen päiväkirjansa saattaa olla vieläkin kartanon ullakolla.. Vartiokylän Vartiovuori (johon siis Helsing ja Borg vuonna yks ja kaks tulivat ja Helsingin perustivat) on myös kummitusten paikka. Sinne sisälle en tosin itse uskalla edes taskulampun kanssa (siellä asustelee nimittäin kesäisin myös narkkareita ym...)

Avatar
afonya
Kummitus
Viestit: 58
Liittynyt: 19 Joulu 2009, 16:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja afonya » 26 Tammi 2010, 23:44

Kiitos vinkistä! :) Ensi kesänä teen sitten muutaman kierroksen Helsingin kuuluisimmissa kummituspaikoissa :ghost: Odotan jo innolla.
Ehkä kaikki on mahdollista.

Avatar
Damien
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Tammi 2010, 22:05

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Damien » 28 Tammi 2010, 22:24

Mistform kirjoitti:äitini on kertonut että täällä joskus siten
oli joku nainen surmannut joku ulkomaalaisen lääkärin
ja pilkonnut sen sit ja oli laitanut palat pakasteeseen..

Ko. tapauksessa nainen hautasi miehen ruumiin kylläkin takapihalle kukkapenkkiin.
Truth is out here

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 28 Tammi 2010, 23:03

Jep, kyseinen murha sai medialta nimen Kukkapenkkisurma.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Damien
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Tammi 2010, 22:05

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Damien » 28 Tammi 2010, 23:14

OSITutkimusseura kirjoitti:Jep, kyseinen murha sai medialta nimen Kukkapenkkisurma.

Tähdennetään vielä että kyseisestä tapauksesta tehty Rikostarinoita Suomesta jakso löytyy elävästä arkistosta
jos jotakuta alkoi kiinnostaa: http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=1&ag=103&t=753&a=6520
(valitettavasti mitään yliluonnollista siinä ei ole)
Truth is out here

lukihen
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 02 Helmi 2010, 21:38
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja lukihen » 03 Helmi 2010, 19:32

Oon lukenut että tuolla Iso-syötteen seudulla on jokin erämökki(Toraslammen autiotupa). Siellä on myös ilmeisesti havaittu jotain outoa. Ois kiva käydä siellä :)

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 04 Helmi 2010, 00:59

Juu, siellähän tuo oli ja paikanpäällä on käytykkin. Ei vaan tullut minkäänlaisia tuloksia koko yönä.
Ko. tutkimusten lopputulos: http://www.osit.fi/?tapaus=2009-10-26-Toraslammen-autiotupa
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

sarkat
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 13 Joulu 2008, 15:59

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja sarkat » 05 Helmi 2010, 21:57

suomessahan on vaikka kuinka monta (muka muka "kummitus" tupaa). yks missä olen käyny on murhahaaran autiotuvassa jossa kuulema kummittelee ja ei mitään ihmeellistä. ja jos joku ei tiedä missä on murhahaaran autiotupa niin se on Sallan pohjoisosassa. erään vaellusreitin varrella.

Avatar
heartyhug
Kummitus
Viestit: 59
Liittynyt: 22 Helmi 2010, 14:33
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja heartyhug » 27 Maalis 2010, 18:20

Micco kirjoitti:Laitan nyt tähän ton saman minkä oon joskus sinne toiseen threadiin kirjoittanut.

Joskus ollut puhetta joittenkin kans että tuolla Alastaron suunnalla (tarkkaa sijaintia en tiedä) olis joku melko pelottava kummitustalo. Kuullut että joku kävelykeppien kans kävellyt tyyppi olis yöpynyt siellä ja juossut ulos.. No ainahan näitä juttuja on mutta kummistalon ainakin pitäisi olla olemassa.

Toinen kummitustalo jonka tiedän on Punkalaitumella. Jos joku tietää Särkän tanssilavan niin sinne johtavan tien vieressä olevissa metsissä on jossain kummitustalo. Talolle ei siis johda tietä enkä itse tiedä tämänkään paikan tarkkaa sijaintia vaan se on jossakin metsän keskellä. Muutamia tyyppejä tiedän jotka ovat siellä käyneet. Jollakin pöydällä oli kasa kutsuja hautajaisiin ja toiset tyypit väittivät että seinien tapetit olisivat kahdessa eri huoneessa repeytyneet ihmisen kasvojen muotoon.

:ghost2:


Asun aika lähellä Alastaroa.. ja Punkalaiduntakin. Tosta Alastaron jutusta en olekkaan kuullut ennen mitään. Voisi vaikka käydä sieläkin katsomassa. :)
Punkalaitumesta oon kuullut tosi paljon juttua. Sisko kertoi, että joku on käynyt sielä manaamassa niitä henkiä ja sen jälkeen paikka on kuulemma vähän rauhoittunut. Kaveri oli sielä joskus tukioppilasryhmän kanssa ja olivat yötäkin. Ei kuulemma ollut mikään mukava yö.

Käytiin parin kaverin kanssa joskus Toijalan vanhalla juna-asemalla. Semmonen vanha harmaa aika iso hökkeli keskellä "korpea". Sekin on kai aika tunnettu kummitustalo. Ainakin luusin. Piti mennä kavereiden kanssa uudestaankin, mutta kuultiin, että kaikki ovet ja ikkunat on laudotettu uudestaan. Ei siinä varmaan kauvan mene, kunnes joku repii ne laudat taas pois. Tuli nyt mieleen, että nähtiin siinä talon vieressä semmonen kulunut vanhanaikainen lapsen kenkä.
Mua alkaa ihan jännittää kun kirjotan tätä. Sielä oli kans semmonen kellari, minne ois ollu ihan mielenkiintosta mennä, mutta kantti ei kestänyt. Koko talo oli muutenkin ihan pimeä.. entäs se kellari sitten. Isommalla porukalla ei pelottais niin paljon. Sillon kun meitä oli vaan kolme, oli kauhee ongelma, että kuka menee ensin ja kuka on viiminen. :D
Semmosta oon kuullut, että sielä ei kuulemma sähkölaitteet toimi kunnolla ja sielä voi kuulla jotain valitusta.. joku huutaa tai valittaa, että joku on kuollut.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: "kummitus"talot, ja muut paikat Suomessa

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 27 Maalis 2010, 19:35

Kaveri oli sielä joskus tukioppilasryhmän kanssa ja olivat yötäkin. Ei kuulemma ollut mikään mukava yö.

Tiesivätkö ne tuosta kummittelu höpötyksestä? Ihmismieli on siitä kumma asia, että pelkät sanat ja tarinat voi saada kummia asioita tapahtumaan ihmisen mielessä. Esim. pimeä kellari on muutenkin pitkällisen kauhutarinaperinteen takia monesti koettu ahdistavaksi ja pelottavaksi paikaksi, jos kerrot ihmiselle, että kellarissa yötä nukkuneet ovat kokeneet kummia asioita ja monet jopa kadonneet jäljettömiin niin kas kummaa sen kuulija kokee jotain karmivaa myös.

Tällaisiin kummittelu paikkojen testaamiseen tarvisi mielestäni järjestää täysin skeptinen ja niistä tarinoista tiedottomien yöpyminen. Jos ihminen, joka ei usko minkäänlaiseen henkisiin asioihin ja kummituksii yöpyy kummitustalossa, eikä ole kuullutkaan koko tarinoista, eikä sen yöpymisen järjestäjät aiheuta itse jotakin muka kummitusten toimintaa, ja silti nämä koekanit kertoisivat kokeneensa kummia, niin ehkä voisin myöntää, että noissa jutuissa voi olla jotain perää. Monesti tuntuu, että kyseessä on puhtaasti urbaanilegendat jotka on jatkaneet kulkuaan ja heikot ihmismielet jatkavat tarinaa omilla pelkuruutensa aiheuttamilla puhtaasti psykologialla selittyvillä kokemuksillaan.


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa

cron