Devore kirjoitti:
1Kor.10:20 "Ei, vaan että, mitä pakanat uhraavat, sen he uhraavat riivaajille eivätkä Jumalalle; mutta minä en tahdo, että te tulette osallisiksi riivaajista."
Kaikki taikuus, pakanuus ja epäjumalan palvelus ja sellainen uskonnollisuus joka ei ole peräisin Jumalasta, on peräisin riivaajista. Apostolien teoissa on kertomus yhdestä pakanatytöstä jolla oli kyky ennustaa hengen avulla, ja joka tuotti kyvyllään isot rahat isännilleen.
Apt.16:16 "Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan."
Kun riivaaja ajettiin tytöstä pois niin tyttö menetti ennustuskykynsä.
Apt.16:18-19 "Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä. Mutta kun hänen isäntänsä näkivät, että tulojen toivo oli heiltä kadonnut, ottivat he Paavalin ja Silaan kiinni ja vetivät heidät torille hallitusmiesten eteen."
Tässä on lyhyt video joka kertoo hyvin tästä aiheesta:
http://www.youtube.com/watch?v=cZJEt40-pVc
KatieMicaela kirjoitti:Jos Jumala loi kiärmeksen, mutta antoi sille oman vapaan tahdon ;D
Sama kuin jälkeläisten luominen ihmisellä.
Saahan sitä vaikka kuinka kasvattaa taiten, mutta jos lapsi itse käyttää tahtonsa siihen että tahtoo tehdä vaikkapa rikoksia niin onko se vanhempien vika? Jos on vanhempien vika niin lapsenlapsi voi syyttää isovanhempiaan ja tästä päästään vaikka miten pitkälle eikä omaa käytöstä ole tarvis muuttaa kun vika on vain aina jossain muualla.
KatieMicaela kirjoitti:Hienoa pohdintaa myös sinulla
aava kirjoitti:veikkaan että pahuutta on siksi että meidän on vaan opittava täällä loppupeleissä hyviksi;D vähän tällainen no buddhalainen näkemys. vaikka elämä on vaikeeta ollaan täällä vaan oppimassa eri elämissä eri kokemuksia eri tilanteista ihmiskohtaloista. jossain kirjassa jopa vähän väitettiin että koko elämä on kirjattu päivästä päivään. (toki vahinkoja sattuu ja polulta eksyy mutta kyllä sen huomaa jos jonkin asian ei pitäny mennä niin kun sen pitäs mennä).
itse uskon tähän että mennään vaan elämästä toiseen kunnes ollaan valmiita oppineita sieluja. miettikäähän sitä että joku 20v voi olla henkisesti "vanhempi" kun joku 60v. näitäkin on nähty:) (toki elämänkokemus erikseen).
mutta siksi on pahuutta koska ihmisten on luultavasti opittava kaikki elämänkirjo tuntemukset osata antaa anteeksi jne jne. luin sellasta enkelikirjaa jossa myös vihjattiin että meistä pitäisi tulla jopa enkeleitä seuraavalle maalle ja niiden asukeille joten mene ja tiedä vaikka jos nyt pohtii monia monia asioita ei nuokaan mitä olen lukenut yhtään hullummalta kuullosta.
vaikka en mikään uskovainen ole olen kuitenkin paranormaali uskovainen mutta en usko sitäkään että meediot ihmisten näyt ja muut olis kaikki pahaa.. tai siitä lähtösin. (kuten läpiuskovaiset väittäskin;)) kaiken olevan pahasta paitsi jumalan kun sitäkään ei tiedä mikä se jumala loppupeleissä on (alkuräjähdys??) siitä syntynyt energia jne jne;D
uskon että pahuus kumpuaa juuri ihmisen omasta itsestään koska kaikissa on hyvää ja pahaa se vaan miten sitä käyttää ja mille polulle lähtee.
Hartsa kirjoitti:Täydellisyys sanana voi olla harhaajohtava. Tässä yhteydessä Jumala on täydellinen = kaiken kattava. Siis ennemmin näin kuin pelkästään hyvä, mikä olisi hyvinkin vajavainen - minkälaiseksi tämä täydellisyys monesti tunnutaan miellettävän. Miten joku voi olla täydellinen samalla kuin siltä puuttuu vähintäänkin puolet olevaisesta?
Pahuus on sana minkä olemme kansakuntina määritelleet keskenämme. Sanan merkitys vaihtuu hyvinkin pitkälti samalla kuin valtioiden rajat vaihtuu. Toki tietyt suurimmat jutut tuntuvat ylittävän suurimman osat rajoista, mutta edelleen, "pahuus" on osa kaikkeen liittyvää kaiken kattavaa täydellisyyttä.
Asia erikseen mikä meitä vie eteenpäin sielun tasolla. Täydellisyyteen varmasti pyritään ja moni näistä nyt paheksuttavista asioista on koettu joskus aiemmin, mutta ei se tee niistä kokemuksista yhtään vähemmän arvokasta.
Devore kirjoitti:Jumala on itse täydellinen ja on siten selvää että pahuus ei ole lähtöisin Jumalasta. Pahuutta ei yksinkertaisesti ole ollut olemassa ennen Jumalan luomistyötä. Luomistyössä kaikki oleva luotiin Pojan välityksellä.
portinetsija197 kirjoitti:Mikään ei ole täydellinen omasta mielestäni, informaation tarkkuudella on rajansa joten täydellisyys ei ole mahdollista. Hyvyys ja pahuus ovat ihmisen määrittelemiä asioita. Tosiasiassa absoluuttista hyvyyttä tai pahuutta ei ole, asia riippuu määrittelijästä. Joten pahuus johtuu ihmisen tekemästä määrittelystä, ei mistään muusta.
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 5 vierailijaa