HenkiMaailma kirjoitti:Phantom tuo voi joskus toimia, mutta monessa tapauksessa viha kerää vain lisää vihaa. Jos joku menee huutelemaan takaisin ja saa sen takia sitten lopulta turpaansa, niin osittain se on myös oma vika. Kun jättää tällaiset huutelut huomioimatta, niin itsellekkin tulee parempi olo (puhun oman kokemukseni perusteella). Sama on nähty monissa sodissa. Molemmat osapuolet tekevät kostoiskuja ja tästä on kehkeytynyt vuosiakin kestäviä turhia sotia. Rauha on joskus se paras vaihtoehto. Sen posken kääntämisen voi nähdä paikalta poistumisena tai ignooraamisena, eikä se välttä tarkoita sitä, että pitäisi jäädä ottamaan lisää lokaa niskaan.
DS8 kirjoitti:Minä olen 18-vuotta. Juon suunnilleen kerran/kaksi viikossa, ja sen perusteella "olen alkoholisti", -näin terveydenhoitajan ym. vastaavien mukaan. Ei se siitä iän kanssa paljoa muutu. Toisaalta, kun 16-vuotiaana vetää samanverran kuin vaikkapa 18-vuotiaana, se on 16-vuotiaalle laitonta ja se luo oman paheksuntansa asiaan.
No, sitten itse asiaan.
Jouduinpahan itsekin tälläiseen tilanteeseen. Odotin bussia kauppatorilla turussa. Seisoin bussipysäkin vieressä. Aikani kuluksi pistin tupakaksi, ja kävelin vielä muutaman metrin päähän pysäkistä, jolla oli muitakin ihmisiä joiden mahdollista tupakoimattomuutta halusin kunnioittaa sillä etten pakota heitä haistelemaan savujani väkisin. No, siinä sitten poltettuani kävelin takaisin pysäkille. Tässä vaiheessa olin tupakkani jo tumpannut, enkä savuja tuonut mukanani. Nojailin bussipysäkin seinämään ja kastoin suuntaan josta bussin pitäisi tulla, kun kuulen miehen äänen mun vierestäni. "Kaikenlaisia narkkareita sitä täälläkin pyörii. Jos mulla olisi lupa, vetäisin turpaan jokaista tollaista hippiretkua, s*atana!" Ajattelin ensin että tuskinpa hän musta puhui. Jatkoin rentoa oleskeluani. Sama ääni jatkoi; "v*ttu kun pitää sitä röökiä tulla polttelemaan tähän keskelle ihmislaumaa.." Tässä vaiheessa käännyin ja tajusin miehen katsovan suoraan mua kohden. Hän oli ilmeisesti vaimolleen selittänyt musta. Kysyin että tarkoittiko mies minua. Vastasi tarkoittavansa. Sitten kysyin että miten hän sai mun tupakansavuja yhtään mistään, kun kävin tupakalla kuitenkin kauempana. Mies totesi että kauempanakin on ihmisiä, ja että savu leviää. Koitin kohteliaasti pahoitella sitä etten viitsinyt mennä toiselle puolelle toria tupakalle. Mies tuhahti ja jatkoi vaimonsa kanssa puhumista. En tässä vaiheessa enää pahemmin heitä kuunnellut. Bussiin mennessä oviaukossa oli jono. Jonossa menin jonon perälle, enkä pitänyt mitään kiirettä jonoon menemisessä. No, tämä saatanan tolvana tulee sitten jonoon mun perälle, ja bussiin mennessäni hän TÖNÄISEE mut sivuun, jotta pääsee itse ensin. Tässä vaiheessa mulla sitten loppui ymmärtäväisyys. Totesin kyseiselle miehelle kuolemattomia lausahduksia kuten "painu vittuun siitä tönimästä" sekä "jos sä kosket muhun vielä, tirvasen nenäs poskelles." No, itse matka sujui rauhallisesti, eikä kyseinen mies bussissa jatkanut enää musta mitään. (Eipä ainakaan suoraan mulle.)
Bussista poisjäädessäni, tajusin että kyseinen mies vaimoineen oli jäämässä samalla pysäkillä pois. Eipä hänellä enää kuitenkaan asiaa tuntunut olevan.
Huuteluahan tämä ei varsinaisesti ollut, mutta uskomattoman törkeää käytöstä. Varsinkaan kun en käsitykseni mukaan mitenkään häiritsevästi ollut käyttäytynyt.
Jaarno kirjoitti:Tuo syyttä koirien tai eläimien potkiminen sen takia että uutisissa on ollut jotain "koira puri lasta" on kyllä älyttömän typerää. Eiköhän ruveta potkimaan meitä ihmisiäkin pikkuhiljaa.
terminator kirjoitti:Minullekkin on käynyt noin monesti, mutta joskus on tuttuja huutelijat, kuten ne sellaiset "wannabe" kovis/teini pennut, jotka ovat yleensä jtn.2-3 luokkalaisia..
On huudettu mulle kun vilkaisin ketä kävelee tiellä,että vit*uako mulkkaat vit*n H*mo!!!
Toinen tapaus oli, että jotkut kovis penikat huus perään et Läskiperse, silloin kyllä huusin takaisin vaikka mitä jänskää...
Joskus skeittaamassa ollut niin kaikki vanhemmat ihmiset kahtoo niinku ei skeittaria olis ennen nähny ja luulee kaikenmaailman huligaaniks vaikken mitää oo tehny
Pulsutkin huutelee myös kaikkea jännää.
Kun on skeittaamassa jotkut vanhemmat huutelee oikeen piruillaan, et ekkö osaa? ja näyttelee keskisormea yms..
Alkaa nuo huutelut ärsyttää aika paljon.
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa