Ainoa kontakti henkilö jota pidän luotettavana ja aitona on Alex Collier. Ei mitään merkkejä hulluudesta tai valehtelusta. Ainoa mihin kiinnitin huomiota oli 1994 haastattelun "silmien muljautteluun", joka on useimmiten merkki valehtelusta tai siitä että ihminen kehittää tarinaa omassa mielessään. Uskon sen kuitenkin johtuvan lähinnä jännityksestä. Itsekin liikuttelen joskus silmiä samaan tapaan, etenkin raskaita aiheita käsitellessäni. Alex on todella järkevä, rauhallinen ja hyväntahtoinen persoona. Vaihtoehtoni ovat uskoa hänen kertomuksensa olevan aitoja, tai sitten hän on mestarillinen valehtelija joka valehtelee ilman mitään syytä, hän ei rahasta kalliilla kirjoilla, joten "rahastus satutarinat" teorian voi hylätä välittömästi Alex Collierin kohdalla. Hän ei ole tienannut mainetta ja mammonaa kertomuksillaan, päinvastoin. Hän on joutunut kokemaan erittäin paljon ahdistelua, uhkailua, haukkumista ja rahallista menetystä tekemiensä haastattelujen ja luentojen vuoksi. Valtaosalle ihmisistä on hyvin tyypillistä hyökätä sanansaattajaa kohtaan jos ei pidä sanomasta, se saa ihmisen tuntemaan olonsa paremmaksi. Kannattaisi mielummin pysyä neutraalina ja pohtia asioita tarkkaan yksinään ja muiden ihmisten kanssa, ennen kuin tekee mitään suurempia johtopäätöksiä asiasta. Minä uskon että Collierin kertomukset voivat olla hyvinkin aitoja, mutta en voi tietää varmaksi, koska minulla ei ole mitään omia kokemuksia "kontakteista" jotka ylipäätänsä vahvistaisivat minulle minkäänlaisten kontaktien olevan todellisia. Suoraan sanottuna, uskon mahdollisuuteen, mutta tiedän vasta kun itse koen ja näen. On hyvä tietää mahdollisimman paljon asioita, ja jos jokin oppimani asia paljastuu todelliseksi, niin tiedänpähän ainakin mistä on kyse. Jos alan nähdä maan ulkopuolisia eliöitä ympärilläni, niin hankin kunnon lääkityksen, jos eivät sillä häviä, niin tiedänpähän sitten miten toimia ja miten suhtautua tilanteeseen.
linkki Alex Collier 1994 haastatteluun:
http://video.google.com/videoplay?docid ... 126189734#linkki Alex Collier 2009 Konferenssi:
http://www.youtube.com/watch?v=uR46QjXjLH0Valdamar Valerian sanoi 1992 tekemässään "Laura Lee" - Radio haastattelussa:
"Forget about faith and forget about belief. Don't believe anything, unless you have experience of it. If you believe something without having an experience, you are going to get manipulated by it."