Joo, kyllä ne kovat pakkaset on koettu, ei nuorena tuntunut missään vaikka mopolla ajeli yli 40 asteen pakkasessa farkkuasu päällä. Huvitti viikonloppuna Berliinissä, kaikilla oli toppatakit päällä ja lämmintä oli +13 astetta, itsellä T-paita päällä ja sillonkin vähän liian lämmin, tietenkin saksalaisella ohralla tuopissa oli osuutta asiaan
Joo nuo rakentamiskustannukset on aivan älyttömät nykyisin, muistan ku itse aloittelin projektia, niin varmaan 5000€-8000€ oli mennyt ennen kun lapiota kerkesi maahan iskemään. No sain valvojan kuitenkin edullisesti, kossupullolla, ei tehnyt muuta kuin veti nimensä paperiin, se oli oikein hyvä minulle. Sain rakennettua kämpän aika edullisesti, kun melkein kaikki työt tein itse. Ihan mielenkiintoinen tuollaisen hirsitalon tekeminen. Nykyään en takuulla lähtis tuollaseen projektiin, ehkä tulevaisuudessa kun jälkikasvu alkaa harkitsemaan omaa taloa, onhan nuo kaikki työkalut jo valmiina olemassa.
Alun perin oli tarkoitus laittaa älvsby valmistalo, muttei ne suostunut siihen että sen sähkösaunan tilalle tulisikin puulämmitteinen, jäi koko ajatus, samoin kun muihinkin talopaketteihin. Näissä rakentamisissakin pätee sääntö että hullu saa olla muttei tyhmä, vai oliko se sittenkin toisinpäin