Alkoholi

Esittäytymiset, gallupit ja muu yleinen jutustelu

Käytän alkoholia...

...lähes päivittäin
4
3%
...joka viikko
29
20%
...pari-kolme kertaa kuussa
23
16%
...harvemmin
29
20%
...en lainkaan
21
14%
...humalahakuisesti
16
11%
..."hiprakkahakuisesti"
23
16%

Ääniä yhteensä: 145

aavenainen
Poltergeist

Re: Alkoholi

ViestiKirjoittaja aavenainen » 21 Kesä 2008, 11:31

valitsin vaihtoehdon harvemmin koska joskus juhlatilaisuuksissa tulee joku tyyliin 1siideri otettua. ja nykyään ei sitäkään :D koska kumminkin lapsen hyvinvointi on etusijalla.. nimimerkillä itse olen kyllä nähnyt alkoholisteja ihan tarpeeksi.. (lempisanonnoistani eräs onkin: viisaat oppii tyhmien virheistä ja tyhmät vaan omistaan)..
toisen roska voi olla toisen aarre.

ValkeaLeidi
Peikko

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 22 Kesä 2008, 13:13

Nykyään juon harvemmin kuin kerran kuukaudessa, ja silloinkin pari lasia viiniä. Överiksi menee ehkä kerran vuodessa, yleensä juomapeleillä ja pokerilla on osuutta asiaan.

Teini-ikäisenä tuli kyllä otettua senkin edestä, siksi se ei kai enää maistukaan. Tein kiljuakin itse. Hyi helvata..
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)

Zipuli
Poltergeist

ViestiKirjoittaja Zipuli » 22 Kesä 2008, 14:04

Muutaman kerran sitä on kavereiden kanssa tullut juotua. Humalassa olen ollut vain pari kertaa.

Löysinpä kerran takapihalta
Halinallen mättään alta
Hämmästyin ja tuntui pahalta
Halinalle näytti lahnalta

Jaarno
Isojalka

ViestiKirjoittaja Jaarno » 23 Kesä 2008, 00:08

Harvemmin juon ihan kunnolla. Ehkä noin kerran kuukaudessa. Joskus tulee parikin kertaa ja joskus ei ollenkaan. En mitään kauheaa känniä yleensä hae mutta kun opettelisi lopettamaan ajoissa niin saattaisin joskus onnistuakin tuossa :roll:
Pakko kyllä sanoa että en oo varmaan kertaakaan kieltäytyny alkoholista viimesen vuoden aikana.

Ninyo
Alieni

ViestiKirjoittaja Ninyo » 09 Heinä 2008, 18:57

Itse en juo lainkaan fobiani takia. En ole juonut kännejä kuin viimeksi 3 vuotta sitten ja silloinkin siihen kuntoon että en pysynyt itse pystyssä. Siihen jäi minun alkoholin käyttö.
Ja toisaalta en näe mitään kivää örveltää jossain puistossa ja aamulla sieltä herää eikä muista mitään. Mutta tuohon fobiaani, en juo koska pelkään oksentamista yli kaiken. Vaikka moni onkin vakuuttanut minulle että jos otan vähän ei tule paha olo, mutta en silti ota sitä riskiä että oksentaisin, koska maailmassa ei ole yhtään mitään kamalampaa kuin oksentaminen. :roll:
Kuva

Puhkon silmäni, että näkisin
En tahdo nähdä, mutta näen sen väkisin
Runtelen korvani, jotta kuulisin
En ymmärrä, mutta kuulen sen väkisin
- Turmion Kätilöt

Erobouzu
Valaistunut

ViestiKirjoittaja Erobouzu » 09 Heinä 2008, 19:35

Kahden käden sormilla voin laskea kerrat kun olen juonu alkoholia, ja ilman sormiakin voin laskea kerrat jolloin olen ollut minkäänlaisessa humalassa, toisin sanoen en ole kertaakaan ollut humalassa, vaikka ikää on 20 ja risat.

s3nsi
Alieni

ViestiKirjoittaja s3nsi » 09 Heinä 2008, 23:28

No tuohon oksentamiseen tottuu :lol:. Onhan tuota viinaa tullut juotua ihan liikaakin ja liian nuorena aikoinaan aloitin sen juomisen. Viina on kuitenkin sellaista myrkkyä, että haluisin sen käytön minimiin. Jos sitä osaisi käyttää kohtuudella niin ei siinä silloin ole kovin huomattavia terveyshaittoja. Lukio aikana en juonut kuin joitain kertoja vuodessa. Nyt kun taas alotin opiskelee viime syksynä, niin lähti se juominen vähän käsistä. Osaltaan johtui samanhenkisistä kämppiksistä. Pilvi on kuitenkin hyvä korvike alkoholille ja jos sitä on saatavilla niin ei viinaakaan kaipaa. Siksipä olisikin hyvä että sitä saisi vaikkapa alkon tapaisesta kaupasta. Saisi valtiokin osansa kannabikseen nyt rikollisjärjestöille menevistä rahoista verotulojen muodossa. Mä en haluais rikkoa lakia, mutta enpä näe muutakaan vaihtoehtoa. Huonoja lakeja on mahdollista muuttaa. Olihan homouskin laitonta Suomessa vielä 70-luvulla, vaikka kyse onkin ihan eri asiasta. Jollain kuitenkin pää on välillä saatava sekasin. Toiset ihmiset tykkää elämästä selvinpäin, mutta mulle se ei oikein sovi. Kyllä sitä sitten vanhemmiten rauhottuu kun saa lapsia jne.
Believe The Unbelievable...

11:11

http://www.youtube.com/user/abbazaba

Riwander
Valaistunut
Viesti:

ViestiKirjoittaja Riwander » 11 Heinä 2008, 00:49

Kaverit aina kiusaavat kuinka huono juomaan olen. En pysty kuin korkeintaan kolme siideriä/kaljaa/lonkeroa vetämään ja sitten menee totaalisesti maku. Ei siinä, että pahaa olisi, mutta ei vain maistu oikein enempää ja joskus yksikin riittää. Ja enkä ole ikinä ollut humalassa. Näin ison ja pitkän ihmisen on aika vaikea saada pikkuisenkaan tuolla määrällä.

Nyt en ole taas melkein kuukauteen juonut yhtäkään lonkeroa, joita yleensä kylläkin juon, ja mietoja kaikenlisäksi. Vähän aika sitten join joka päivä noin kolme lonkeroa viikon ajan ja syynä oli mielettömän typerä elämä, joka oli pommittanut kaikki hirveydet omaan elämääni, joista nyt olen päässyt yli. Joten kuten.
Kuva
Tosi ystävä
Puukottaa aina edestä

Ui aina vastavirtaan
Pääset lähteelle

Stinttunen
Alieni
Viesti:

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 15 Heinä 2008, 17:23

Ehkä pari kertaa vuodessa pikkukännit, mut muuten ei ollenkaa. Paitsi mitä nyt joskus pari siideriä.
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

JD Matthew
Henkiparantaja

ViestiKirjoittaja JD Matthew » 26 Elo 2008, 12:14

en juo alkomaholia nyt enkä aijo juoda alkomaholia ikinä, että silleen. se maistuu pahalle.
http://www.salakapakka.net/ Sitä, mitä et Salakapakasta löydä, sitä sinä et tarvi!
" Whether you like it or not, learn to love it, because it's the best thing going today."
- Ric Flair -

The Best There Is, The Best There Was, The Best There Ever Will Be

Thor
Jäsen

ViestiKirjoittaja Thor » 27 Elo 2008, 15:34

Harvemmin, ehkä muutaman kerran vuodessa ja en sillonkaan paljoa. Saatta johtua siitäkin, kun sai pienemäpänä katella miten vanhemmat käytti tätä ainetta. Varsinkin kun isäntä otti tätä alkoholia siihen malliin että piti lähes joka kerta soittaa poliisit väliin ja muutenkin nähny mitä se voi tehä pahimmillaan, mutta eihän tuo oikeen käytettynä oo mikään paha aine.
Onneksi ovat nyt vanhemmat lopettaneet tuon juomisen.

Calemran
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Calemran » 01 Syys 2008, 00:28

Joka perjantai juodaan kaverin kanssa vähintään. Yleensä se juopottelu venyy sitten seuraavallekkin päivälle. Ensin juodaan kämpillä se perinteinen tvelvi ja sitten painellaan kylille ja baareihin. Illan lopuksi käydään grillillä ja sitten jo sammutaan toivon mukaan kotio : )
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

SHap
Alieni

ViestiKirjoittaja SHap » 01 Syys 2008, 00:53

Minulla tuo juominen vaihtelee.. väliin melkein joka päivä ja väliin kerran pari vuodessa.
Ei mitään humalahakuista. Enemmänkin hiprakkahakuista litkimistä.
Tässäkin on tosin poikkeustapauksia joskus viikonloppuisin, kun v-käyrä on noussut huippuunsa.. sitä vaan haluaa unohtaa kaikki arkipäivän askareet edes hetkeksi.
Pullo pari olusta auttaa tosiaan unensaantiin, jos on kertynyt stressiä.
S*** HAPPENS. Mostly to me, so don't worry.

Elisabeth
Maahinen

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 01 Syys 2008, 16:51

Calemran kirjoitti:Joka perjantai juodaan kaverin kanssa vähintään. Yleensä se juopottelu venyy sitten seuraavallekkin päivälle. Ensin juodaan kämpillä se perinteinen tvelvi ja sitten painellaan kylille ja baareihin. Illan lopuksi käydään grillillä ja sitten jo sammutaan toivon mukaan kotio : )

Onko krapula seuraavana päivänä kuinka paha? :lol:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Calemran
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Calemran » 01 Syys 2008, 19:07

Elisabeth kirjoitti:Onko krapula seuraavana päivänä kuinka paha? :lol:

Noh, ei oikeen pahaa koskaa, jos ei viinoja innostu veteleen. Mut siinä loppuillasta rupee sitte vain juomaan vettä =]
The wind blows through my heart, shivers me one last time, as I now reach out in the dark, no one there.

Elisabeth
Maahinen

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 01 Syys 2008, 20:14

Calemran kirjoitti:
Elisabeth kirjoitti:Onko krapula seuraavana päivänä kuinka paha? :lol:

Noh, ei oikeen pahaa koskaa, jos ei viinoja innostu veteleen. Mut siinä loppuillasta rupee sitte vain juomaan vettä =]

Uskon. X) Meneekö vissyä vai tavallista? No joka tapauksessa, tyypillistä krapula juomaa. XD :lol:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Riikervo
Muumio

ViestiKirjoittaja Riikervo » 07 Syys 2008, 00:27

Kysäisenpä tähän väliin, että mitä yleensä juotte? Onko suosikkinne siideri, kalja, viina vai kenties joku muu? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Itse juon lähes aina mainitsemaani Pisang Ambon- banaanilikööriä johon sekoitan appelsiinimehua. ;)
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Trauma
Vampyyri

ViestiKirjoittaja Trauma » 07 Syys 2008, 01:09

Riikervo kirjoitti:Kysäisenpä tähän väliin, että mitä yleensä juotte? Onko suosikkinne siideri, kalja, viina vai kenties joku muu? Ihan mielenkiinnosta kyselen.

Itse juon lähes aina mainitsemaani Pisang Ambon- banaanilikööriä johon sekoitan appelsiinimehua. ;)

Olut, salmiakkikossu ja lonkku menee pääasiassa. Pari paukkuakin silloin tällöin. Ensi viikonloppuna menenkin juomaan sitten pitkästä aikaa : )

ridikulous
Demoni

ViestiKirjoittaja ridikulous » 08 Syys 2008, 18:08

Olutta täälläkin. Foster´sia.

En ole löytänyt vielä siideriä/lonkkua joka ei olisi liian makea. Drinkkejä tulee juotua silloin tällöin vaihtelun vuoksi. Ja vahvempiin en koske.
yes, it may seem ridiculous.

Regendos
Ylläpitäjä
Viesti:

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Syys 2008, 21:46

Olutta tulee pääasiassa litkittyä. Maistuu hyvältä ja humala nousee tasaisesti ja pehmeästi, jos sitä varten aikoo juoda. Vahvemmat tykkäävät tärähtää hieman liian nopeasti päähän, vaikka kyllähän noita paukkuja tulee silloin tällöin oluen yhteydessä otettua.

Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”