Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

Ufohavainnot, henkimaailman kanssa kommunikointi, paranormaalit kokemukset yms.
Ville
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 12 Huhti 2008, 20:18

Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Ville » 12 Huhti 2008, 20:37

Tänne vain tälläisiä tapahtumia, mitä olet kokenut mutta et voi selittää.
Voihan tänne myös laittaa kummituksien kohtaamiset yms. vaikka tämä on enemmänkin outoja tapahtumia varten :)

Tässäpä omia jänniä tapahtumia:

1. Olin saunomassa yksin kunnes yhtäkkiä alkoi saunan eteisestä (ulkosauna) kuulua askeleita, niinkuin olisi kovapohjaisilla kengillä kävelty ympäri sitä eteistä normaalia hitaampaa vauhtia, no eihän tietysti niin pienessä eteisessä mitään sprinttejä voi ottaakkaan mutta kuitenkin ei ollut ihan normaalia kävelyvauhtia. Enpä viitsinyt asiaan niin kiinnittää huomiota ja saunoin loppuun asti, sitten kun tulin saunasta kysyin heti isältä ja äitiltä että kävikö kumpikaan siellä mutta ei kumpikaan siellä kuulemma ollut käynyt.
Selitystä tähän en tiedä, monet ovat veikanneet hiirtä tai muuta pientä elukkaa mutta sen saunan lattia on valettu jollain laastilla/betonilla niin on ihme että edes aikuisen ihmisen askeleet kuuluu saunan puolella saati sitten pienen eläimen, ehkä jonkun peuran tepastelut voisi kuuluakkin niin selvästi, mutta vaikka niin keskellä ei mitään se paikka olikin niin en ole kuullut että peura tai muu iso eläin olisi ikinä rakennuksien sisälle hyökkinyt, tosin karhu oli yksi kesä vääntänyt kakat keskelle meidän pihaa.

2. Tämä tapahtui myös samalla tontilla, tosin talossa eikä saunassa tällä kertaa.
Olin touhuamassa tietokoneella rauhassa siinä, en muista pelasinko vai enkö mutta kuitenkin siinä jotain touhusin ja yhtäkkiä vierestä vilahti jokin, sen verran selvästi sen näin että käänsin jopa päätä jonkin verran ja näin sen niin selvästi (mutta en kuitenkaan niin selvästi että olisin voinut kertoa mikä siinä meni) että luulin sitä isäkseni, mutta kun menin vähän ajan päästä olohuoneeseen niin näin että isäni istui katsomassa telkkaria ja äiti myös, kysyin asiasta että eikö kukaan tuosta minun ohi mennytkään niin ei kuulemma mennyt.
Se ei ollut varsinaisesti sivusilmällä nähty koska käänsin päätäni vähän siihen suuntaan että sain todella vahvan käsityksen että joku siitä minun vierestä oikeasti meni, tämä tapahtuma tapahtui muistaakseni ennen joulua kun vielä asuin siellä paikassa.

Teidän vuoronne! :P

Avatar
aavenainen
Poltergeist
Viestit: 316
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 12:59

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja aavenainen » 14 Huhti 2008, 20:20

siskoni kaverin mummo kuoli tuossa jokin aika sitten yleensä menin suoraan sänkyyn kun nukkumaan kävin.. mutta tällä kertaa kävelin ikkunaan katselemaan ulos ja sitten näin sivusilmästä vaalean hahmon vieressäni. ja menin kumminkin rauhallisisn mielin nukkumaan.. enkä siis edes moista näkyä kuinkaan säikähtänyt :D
toisen roska voi olla toisen aarre.

Haamu
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 20:39

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Haamu » 21 Huhti 2008, 07:24

Kaksi tapahtui viime viikolla:

Ensimmäinen oli kun perjantaiaamuna lähdin kouluun. Odotin rappukäytävässä hissiä. Vähän ennenkuin hissi tuli, näin kun vasemmalta alhaalta tuli vihreä, laiha ja luurankomainen(Siinä oli kuitenkin iho) käsi. Säikähdin, ja katsoin vasemmalle. Ja eihän siinä tietenkään mitään enään ollut. Lähdin ulos rappukäytävästä äkkiä.

Toinen oli eilen, kun kävin suihkussa. Suihkuverhon välistä näkyy peilin kautta kylpyhuoneen keskilattia. Kun käännyin siitä ohi, näin peilin kautta vaalean hahmon, joka näytti vanhalta mieheltä. Se oli laiha, luurankomainen ja näytti osittain mädäntyneeltä. Säikähdin, suihkutin itseni äkkiä loppuun ja menin pois kylpyhuoneesta. Kun myöhemmin tuli takaisin, peilissä oli pääkallon näköinen jälki, joka ei ollut huurua, eikä sormella piirretty(Ei tullut samanlaista jälkeä kuin sormella).

Pelottavaa... :ghost:

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 21 Huhti 2008, 14:56

Onko siinä teidän talossa kuollut ketään sen näköistä miestä :?:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Haamu
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 20:39

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Haamu » 21 Huhti 2008, 15:56

Gitarre kirjoitti:Onko siinä teidän talossa kuollut ketään sen näköistä miestä :?:

En tiedä... Mutta talo on vanha. Täällä on voinut kuolla vaikka kuinka moni.

Gitarre
Keiju
Viestit: 1164
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 19:11

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Gitarre » 21 Huhti 2008, 16:54

Yleensä selitys on se että jos siinä on koullut joku niin hän saattaa jäädä kummittelemaan :ghost:
I'd rather regret doing something than not doing something.

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Twisted » 13 Touko 2008, 23:35

Minulla on ainostaan pari tapausta jotka ovat painautuneet mieleeni:

Olin hyvin nuori (ala-asteella) ja olimme perheen kanssa lähdössä laivalle risteilylle. Olohuoneessa olimme vain minä ja pikkusiskoni, oli kesä ja olohuoneesta näkyi ulko-ovelle, joka oli auki. Näin että kaikki muut olivat ulkona, autoa pakattiin etupihalla. Olimme menossa juuri itsekkin ulos muiden joukoksi ja kävelimme käytävää eteiseen päin. Matkalla eteiseen kääntyi käytävä vasemmalle ja käytävän päässä oli wc. Muistan katsoneeni matkalla wc:n oveen ja pysähdyin tuijottaen oven kahvaa. Se kääntyili ylös alas rajusti ja nopeasti pitkän aikaa. Siinä minä ja pikkusiskoni katselimme tuota hetken, kunnes muistelen ottaneeni siskoani kädestä ja sanoneeni jotain "mennään pois" yms. :)

Toinen tapahtuma pelotti minua enemmän tapahtumahetkellä:

Olin yksin kotona olohuoneessa katsomassa televisiota ja odotin että vanhemmat tulevat kaupasta (ala-asteella vieläkin). Asuimme jo uudessa kämpässä ja jos katsoin vasemmalle istuessani sohvalla, näin ulko oven pidemmällä ja lähempänä ylös nousevat portaat, jotka tekivät 180 asteen käännöksen puolivälissä.

Jossain vaiheessa vanhempani tulivat sitten kotio ja katsoin vaistomaisesti vasemmalle kuultuani oven aukaisun. Täsmälleen samaan aikaan kuului ylimmiltä portailta nopeat juoksuaskeleet (takaisin?) ylös ja ehdin silmäkulmassa nähdä vilahduksen jostain, mikä livahti yläkertaan.

Olen miettinyt paljon mikä se olisi. Joka tapauksessa olen sitä mieltä, että oven aukaisu ajoi sen takaisin ylös. Maallisempi vaihtoehto on se, että taloomme oli tullut murtovaras (yläkerran wc:n ikkunasta pääsi helposti sisään), joka oli hiippailemassa alakertaan. Tiedä sitten mitä olisi minulle käynyt jos se joku olisi päässyt alas saakka... :o Yhtä kaikki pelottava tapaus minulle.

tepeh
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Touko 2008, 17:57

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja tepeh » 30 Touko 2008, 14:21

Kerran olin menossa nukkumaan, kun kuulin jonkun pläräilevän matematiikan kirjaani. Ketään ei näkynyt ja kirja pysyi paikallaan. Ääni kuului välillä aivan läheltä ja välillä taas kauenmpaa...
Pyysin veljeäni kuuntelemaan, mutta hän snoi kuulevansa vain naapurin jyrsimestä lähtevän äänen.
Kuulemani ääni ei muistutanut lainkaan jyrsintä...
Ei sitä koskaan tiedä...

baranorm
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 28 Touko 2008, 15:43
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja baranorm » 01 Kesä 2008, 17:16

Moro,
Mulla on kaikkiaan 5 eri selittämätöntä parakokemusta vuosien varrelta.
1 kpl outo ympärillä liikkuva ääni, vahva UFO havainto, 2 kpl salaperäisiä koputuksia sekä hyvä telepatiakokemus.
Kerronpa tästä ekasta hieman lisää: Oli vuosi 1966, kevätilta ja olin kaverin kanssa lenkillä
laitakaupungilla Turussa. Kuljimme pitkin katua, jota lamput jo valaisivat. Ympäristö oli silloin vielä melko autiota ja näkyvyys hyvä eri suuntiin. Siinä kun käveltiin ja juteltiin niitä näitä ilmestyi jostain lähellemme hyvin outo terävästi pärisevä ääni, joka liikehti ympärillämme ja tuli yhdessä vaiheessa aivan kohti, jolloin molemmat hyppäsimme tiensivuun. Tilanne tuntui melkoisen pelottavalta sillä mitään emme nähneet vaikka paikka oli aivan katulampun alla.
Ääni oli sen verran voimakas että mikään hyönteinen ei olisi tullut kyseeseen.
Pian ääni häipyi ja jatkoimme matkaa kotiini melkoisen hämmentyneinä. Puhuimme tapauksesta vielä pitkään jälkeenpäin, muta mitään järkevää selitystä tapaukselle emme keksineet.
Näi se ny vaa o.....
http://parafact.multiply.com/

Avatar
Wolfie
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Huhti 2008, 05:46
Paikkakunta: Häme

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Wolfie » 01 Kesä 2008, 19:46

Olin 11v olin saanu eteläreissusta mukaan lelupuhelimen, mikä on kuin kosketinsoitin. Yks päivä kun tulin keittiöstä, menossa olohuoneeseen syöttää kaloja jotka uiskenteli 200l akvaariossa. Niin se lelupuhelin rupes soimaan itsekseen makuuhuoneessa mikä on mun huoneeni, ja ovi kiinni. Avasin oven hiukan ihmeissäni ja ääni loppu kun oven aukasin. Pengoin sen puhelimen lelulaatikosta ja patterit oli ok. Se soi niin pitkään ja ihan ihme oopperan kuuloista sävelmää. Ainoa mahdollisuus ois lelut painoi sitä ja rupesi siksi soimaan, mut kumma juttu. Toinen ihme juttu oli kun näin kerran yöllä herätessäni n.15vuotiaana keltaiset simmut sängyn alla. Nukuin lattialla, jalka puutui vaihdoin kylkee ja sängyn alla oli 2 kelt. silmää jotka tuijotti, ihan ku kisun silmät mut ei mustuaista ja hävisi kun katsoin oikealta sivukulmasta ja näkyi taas siinä tietyssä kohtaa. Aattelin että yölamppu ku oli jääny päälle mikä tosin vaan valaisee tosi vähän niin hohti ruuveihin, mut olin väsy ja jaksanu enempää ihmetell ja jatkoin nukkumista. Aamull kysyin oliko katti mutsin huoneess ? Faijani ja mutsini vastas oli, ja ovi kiinni. Mutsi halusi aina pitää lemmikkinsä siel, eläimet kun halus nukkuu mutsin jalkopäässä. Tsekkasin aamull olikos ruuvit sängyn alla mitkä hohti ei ollut, nehän on tietysti sängynpäädyis ei keskell. Se jäi mysteeriks. Täs 2008 kesäl, olin mieheni kanssa sen kamun luona. Pelattiin x boxii, sille jäi tietokone auki, sitten kone rupesi soittamaan halloween kauhuleffan tunnarin, oltiin ihmeissään ja se meni ittekseen vielä kovemmalle äänelle. Ei kukaan sitä laittanu, ku oltiin ihan huoneen toises päädyssä aattelin että mahdollisesti konees joku sähkövika mikä sai sen halloweenin aikaan. Kerran täs alle 4kk sitten, olin wc:ssä, ihan vieressäni sauna ämpäri poksahti kuin joku ois potkassu siihen. Se oli n.1metrin päässä pöydällä. Näin ku se heilahti.
Viimeksi muokannut Wolfie, 24 Helmi 2009, 13:27. Yhteensä muokattu 6 kertaa.

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja ridikulous » 01 Kesä 2008, 20:22

baranorm, laittaisin tuon äänikokemuksesi jännitejohdosta lähtevän äänen piikkiin. Jos olet joskus ollut lähellä suurjännitejohtoa, olet varmasti kuullut siitä lähtevän, särisevän äänen. Monikin laite, jossa sähkö kulkee, pitää tuota ääntä ja tapauksessasi todennäköisesti katulamppu/lamppuja yhdistävä sähköjohto oli osallisena.
yes, it may seem ridiculous.

Sompi
Jäsen
Viestit: 23
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 09:48

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Sompi » 01 Kesä 2008, 21:26

Itsellä on kyllä tapahtunut vaikka mitä selittämätöntä elämässä. Tosin monet näistä ovat olleet sellaisia, ettei ole jaksanutkaan selvittää syytä, esim. jotkut pikkutavarat vaihtelee paikkaa itekseen jotain hommaa tehdessä. Mutta nyt viimeaikoina nämä ilmiöt ovat yleistyneet. Joku puolitoista kuukautta sitten näin unen, jossa jotkut ihmisen vartaloiset, noin kolmemetriset, kasvottomat oliot heittelivät minua aivan mielensä mukaan. Kun heräsin, nenästä tuli verta ja niska oli kipeänä seuraavat kolme päivää. Tämä on ollut ensimmäinen ns. negatiivinen kokemus pitkään aikaan, eikä sittemmin ole mitään isompaa tapahtunutkaan.

baranorm
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 28 Touko 2008, 15:43
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja baranorm » 02 Kesä 2008, 08:50

ridikulous kirjoitti:baranorm, laittaisin tuon äänikokemuksesi jännitejohdosta lähtevän äänen piikkiin. Jos olet joskus ollut lähellä suurjännitejohtoa, olet varmasti kuullut siitä lähtevän, särisevän äänen. Monikin laite, jossa sähkö kulkee, pitää tuota ääntä ja tapauksessasi todennäköisesti katulamppu/lamppuja yhdistävä sähköjohto oli osallisena.

Juu, silloin mekin kaverin kanssa ensin epäiltiin jotain tuollaista, mutta monet asiaan liittyvät seikat eivät tue tätä olettamusta. (olen itse sähkö- ja radiotekniikan ammattilainen).
1. kuultu ääni ei ollut tyypillinen sirinä vaan pikemminkin pienen polttomoottorin ääni
2. kuten sanottu, ääni liikkui selvästi ympärillämme ja kuului lähinnä päämme korkeudelta

Vastaavaa ääntä en ole koskaan kuullut sitä ennen tai sen tapauksen jälkeen.
Jotain hyvin outoa asiassa oli.
Näi se ny vaa o.....
http://parafact.multiply.com/

baranorm
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 28 Touko 2008, 15:43
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja baranorm » 03 Kesä 2008, 20:11

Kun tässä on vauhtiin päästy niin kerronpa toisenkin tapauksen, joka sattui täällä kotonamme.
Oli vuosi 1997, kevätaikaa ja löhhöilimme vaimon kanssa olohuoneen sohvalla. Vaimon pää oli
lähellä eteiseen johtavaa lasiovea joka oli kiinni. Tyttäremme oli toisessa kamarissa suljetun oven takana. Itse olin vastakkaisessa asennossa eli näin oven hyvin. Olimme siinä siis kaikessa rauhassa kun yhtäkkiä oveen koputettiin hyvin voimakkaasti n. 5..6 kertaa peräkkäin.
Arvioni mukaan koputus kohdistui suurin piirtein kahvan alapuolelle. Koputussarjaa voisi jopa kuvailla agressiiviseksi. Pelästyimme tietenkin melkoisesti ja hyppäsin sohvalta ylös katsomaan josko tyttäremme vaikka pelleili. Mitään ja ketään ei näkynyt ja tyttäremme vakuutti olevansa
tietämätön tapauksesta (hän ei ollut kuullut koputusta). Mitään järkevää syytä tähän emme löytäneet.
Sanottakoon tässä, että tämä oli toinen kerta kun vastaavaa tapahtui!

Hieman aiheesta poiketen; minua on monesti todella huvittanut lukea skeptikoiden avuttomia selityksiä näille parailmiöille, ne selitykset vasta uskomattomia ovatkin, täysin järjenvastaisia, mutta "mitä ei ole, sitä ei kertakaikkiaan voi olla".

Oman ufohavaintoni selityksiä ovat mm. ohilentänyt koivunlehti, bussin ikkunoista heijastunut valo ja tietty ilmalaiva :D
Selityksistä saisi hyvän vitsikirjan. Itse en tietenkään usko parailmiöihin vaan tiedän että ne ovat normaali osa kokonaisuutta, pitää vain ottaa asioista selvää ;)
Näi se ny vaa o.....
http://parafact.multiply.com/

Avatar
Emilja
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 10 Kesä 2008, 14:02
Paikkakunta: Salo

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Emilja » 10 Kesä 2008, 17:42

Tässä pari juttua: Vanhemmat oli lähtenyt kauppaan, ja isoveli oli yökylässä kaverilla. Istuin sohvalla lukemassa kirjaa, kun yhtäkkiä joku napsautti valot päälle keittiössä. Kävin sulkemassa ne, enkä miettinyt asiaa enempää. Sitten hetken päästä kuulosti kuin ulko-ovi olisi avattu ja suljettu, ja joku alkoi kävelemään eteisen lattiaa pitkin, vaikkei kotona ollut muita kuin minä. Kun vanhempani palasivat, kerroin asiasta heille, ja he kertoivat asialla olevan ehkä talon entinen vanha nainen. Kun vanhemmat oli muuttaneet taloon, ullakolta oli yöllä alkanut kuulua hirveää meteliä, mutta paikalle mennessä meteli loppui, eikä ketään ollut siellä. Karmivaa..
Elämä=Kuoleman odotusaika

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Riikervo » 15 Kesä 2008, 23:41

Tämä nyt ei varsinaisesti ole tapahtunut minulle, mutta eräälle läheiselle ystävälleni jokunen vuosi takaperin. Hän oli yksin kotona omakotitalossa ja syksyinen ilta alkoi jo hämärtää. Kaverini päätti laittaa valot päälle tunteakseen olonsa turvallisemmaksi. Hän meni olohuoneeseen istumaan ja laittoi television päälle ajankuluksi. Hänen vanhempansa olivat lähteneet 2 päivää sitten sukulaisille kylään melkein toiselle puolelle Suomea, joten hän tulisi olemaan yksin kotona vielä muutaman päivän. No, siinä ystäväni katsellessa televisiota se sammui yhtäkkiä. Ei kuulunut mitään ääntä, kaukosäädinkin oli pöydällä, televisio sammui siis itsestään. Kaverini laittoi television takaisin päälle ajattelen sen olevan vain hetkellinen sähkökatkos. Ei aikaakaan kun kaverini kuuli keittiön ikkunan saranoiden nitisevän. Hän meni katsomaan, mutta ikkuna oli kiinni. Hän meni takaisin olohuoneeseen katsomaan televisiota, mutta se oli jälleen sammunut ilman pätevää syytä. Hän päätti sulkea television kokonaan ottamalla johdon pois seinästä, jolloin hän tunsi kylmän viiman tunkevan niskaansa. Hän meni takaisin keittiöön ja ikkuna olikin selittämättömästi auennut.

Ja selvitykseksi vielä, että kyseinen keittiön ikkuna oli siis ihan tavallinen kahvalla avattava, mitä näkee aika usein kerrostaloissa.
Niin ja lisään vielä, että ulkona oli täysin tyyni ilma, joten tuuli ei ikkunaa voinut mitenkään avata.
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
minna78
Valaistunut
Viestit: 48
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 20:05
Paikkakunta: Kuru

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja minna78 » 18 Kesä 2008, 13:20

pienenä mulle tapahtu seuraavanlainen kokemus :

Olin mummulassa, joka oli vanha kasarmialueen asuinrakennus ( monta pientä asuntoa) ja siellä oli tapahtunut henkirikoskin 1900-luvun alkupuolilla. Meillä lapsilla oli tapana leikkiä talon vintillä, missä oli paljon vanhoja leluja ja sinä päivänä olin yksin keinumassa keinuhevosella. Vintti oli sellainen vinokattoinen johon jäi reunoille n. 50 cm katon ja lattian väliin, eli todellisuudessa sinne reunalle ei mahtuisi edes pieni lapsikaan kunnolla olemaan. Kuitenkin kävi niin, että keinuessani hevosella katsahdin vieressä olevaan peiliin, joka näytti suoraan sinne seinän reunaan ja näin peilistä kasvot, jotka tuijottivat minua. Pelästyin tietenki kovasti, mutten muista minkälaiset kasvot ne olivat. Hain mummun alakerrasta katsomaan vintillä olevaa "kummitusta", mutta eihän siellä tietenkään enään ollut mitään. Mietin pitkään myöhemmin, että olisinko voinut kuvitella ks. asian, mutta koska olin niin nuori ( 7-8.v) en varmaankaan ollut edes kuullut vielä tarinoita kummituksista. Itse tietenki uskon näkemääni.

Tää toinen outo juttu sattui 2006 eräässä asuttamassamme omakotitalossa tampereella.

Talo oli vanha -49 rakennettu rintamiestalo, jota oli enään 70- luvusta asustanut vanha mummu ja mummun kuoltua se vuokrattiin meille. Talossa oli neljä huonetta kahdessa kerroksessa ja yläkerta oli siis meillä makuuhuoneena ja miehen työtilana ja pesukone oli sijoitettu yläkertaan. Meillä oli silloin kissoja ja pari koiraa, jotka aika ajoin kieltäytyivät menemästä yläkertaan portaita pitkin. Syytä emme tienneet, mutta ne aina pysähtyivät portaiden yläpäässä ja tulivat joku uikuttaen tai sähisten alakertaan. Lopulta eivät enään menneet yläkertaan ollenkaan.

Olin kerran laittanut yläkerrassa pesukoneen päälle ja tulin alakertaan, enkä mennyt sen 1.5h aikana kertaakaan ylös, pesuohjenman aikana siis. Muistaakseni keittelin kahvit ja luin jotakin lehteä. Olin tottunut että vanhoissa taloissa nurkat nitisee ja natisee, joten sen kummemmin ikinä kiinnittänyt huomiota pieneen narinaa yläkerran lattiassa. Kuuntelin koneen viimeisen linkousohjelman, jonka jälkeen käväisin vielä koirien kanssa lenkin korttelin ympäri ja tulin kotiin. Menin yläkertaan laittamaan pyykit kuivumaan ja ensiksi silmääni pisti pesukoneen luukku, joka oli rakosellaan ja peskoneen hana oli kiinni. Sikäli outoa että pyykit oli märät, joten koneen on täytynyt olla päällä ja hananki auki. Ja olin talossa sillä hetkellä ollut yksin.

Noin vuosi sen jälkeen jouduimme muuttamaan talosta pois, putkiremontin vuoksi ja meille selvisi että talossa asunut vanha mummo oli kuollut sinne taloon ja ollut kuolleena melkein 2 vuorokautta. Perikunta vain ei uskaltanut kertoa meille asista, kun ajattelivat ettemme muuta siihen vuokralle. Sittemmin talo on ollut kerran vuokralla ja muuten tyhjillään ja olenkin pari kertaa kuullut tutuilta, että seillä kummittelisi edelleenki..
Jos tahdot hallita, pidä itsesi järjestyksessä.

TheGhostFreak
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 18:06
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja TheGhostFreak » 19 Kesä 2008, 19:00

Tästä on nyt kulunu noin puoli vuotta kun tulin koulust kotiin siinä keskipäivällä. Otin tavalliseen tapaan välipalaa ja rupesin tekemään läksyjä. Vähän ajan kuluttua kuulin kuinka yläkerran vessan ovi avautui. (Siitä kuuluu semmonen natina kun se avautuu) Menin tietenkin katsomaan ja ovi oli auki mutta ei siellä ollut mitään. Tarkistin jopa ikkunat ettei ollu läpiveto mut kyllä ne kiinni oli. Aattelin sit että kuulin varmaa harhoja joten palasin läksyjen pariin. Myöhemmin kuitenkin se ääni kuului taas ja tällä kertaa kuului myös hennot askeleet jotka kulkivat vessan kautta omaan huoneeseeni. Tällä kertaa en enää uskaltanut mennä katsomaan. Ovi oli kuitenkin myöhemmin auki. Olin tämän tapahtuman aikaan yksin kotona joten se ei voinut olla kukaan ihminen. :shock:
"They're already here."

"We're not alone."

"Super Mario Galaxy!" Best game EVER!!! XD

Avatar
Tunhhu
Demoni
Viestit: 507
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 02:18
Paikkakunta: Kotka

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja Tunhhu » 23 Kesä 2008, 07:47

Tämä tapahtu mun parhaan ystävän isälle viime kesänä niiden mökillä. Eli tarina lyhykäisyydessään menee jotenkin näin; Kaverin isä oli ollut nukkumassa ja "herännyt" yöllä yht'äkkiä, hän oli noussut seisomaan ja menny keittiöön katsomaan kuka siellä kolistelee niin hänen naisystävä oli siellä hautajaispuku päällä ja musta verkko naaman edessä.. ? No tämä kaverin iskä sitten oli yrittäny kysyä että miks sulla on noi hautajaisvaatteet päällä jne. ? mutta naisystävä ei vaan vastannu.. Seuraavaks mökin oveen lyötiin kolme kertaa todella kovaa, ja kaverin isä meni avaamaan, siellä oven takana oli kaksi "korppia" tai siivellisiä "olioita" joilla oli todella terävät kynnet, ne oli sanoneet että, "nyt lähdet meidän mukaan" ja toinen olioista oli napannut kaverin ukkoa kädestä kiinni ja lähtenyt vetämään tätä mukaansa, mutta kaverin ukko oli tapellut vastaan että ei halua lähteä, ja aikansa tapeltuaan toinen olioista luovutti ja "potkaisi" kaverin isää naamaan viiltäen siihen syvän haavan.. Mutta mikä tekee tästä yliluonnollista, on se että kaverin isällä oli seuraavana aamuna oikeasti todella syvä haava otsassa ja selässä, ja kädet mustelmilla.. olisko nämä oliot voineet olla jotain tuonpuoleisen "kuskeja" ? ... anteeksi epäselvä selitys tapahtumista :D. ..
I believe..

Avatar
ValkeaLeidi
Peikko
Viestit: 232
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 16:52
Paikkakunta: P*ska Kaupunni

Re: Yliluonnolliset/selittämättömät tapahtumat elämässäsi

ViestiKirjoittaja ValkeaLeidi » 23 Kesä 2008, 17:17

Tunhhu kirjoitti:Tämä tapahtu mun parhaan ystävän isälle viime kesänä niiden mökillä. Eli tarina lyhykäisyydessään menee jotenkin näin; Kaverin isä oli ollut nukkumassa ja "herännyt" yöllä yht'äkkiä, hän oli noussut seisomaan ja menny keittiöön katsomaan kuka siellä kolistelee niin hänen naisystävä oli siellä hautajaispuku päällä ja musta verkko naaman edessä.. ? No tämä kaverin iskä sitten oli yrittäny kysyä että miks sulla on noi hautajaisvaatteet päällä jne. ? mutta naisystävä ei vaan vastannu.. Seuraavaks mökin oveen lyötiin kolme kertaa todella kovaa, ja kaverin isä meni avaamaan, siellä oven takana oli kaksi "korppia" tai siivellisiä "olioita" joilla oli todella terävät kynnet, ne oli sanoneet että, "nyt lähdet meidän mukaan" ja toinen olioista oli napannut kaverin ukkoa kädestä kiinni ja lähtenyt vetämään tätä mukaansa, mutta kaverin ukko oli tapellut vastaan että ei halua lähteä, ja aikansa tapeltuaan toinen olioista luovutti ja "potkaisi" kaverin isää naamaan viiltäen siihen syvän haavan.. Mutta mikä tekee tästä yliluonnollista, on se että kaverin isällä oli seuraavana aamuna oikeasti todella syvä haava otsassa ja selässä, ja kädet mustelmilla.. olisko nämä oliot voineet olla jotain tuonpuoleisen "kuskeja" ? ... anteeksi epäselvä selitys tapahtumista :D. ..



Ihan näin karmivaa tarinaa en saattojoukoista tiedä, mutta mun kaverin mummolla oli tapana sanoa, että korpit raakkuu pihakuusessa, kun joku hänen sukulaisistaan tulee pian kuolemaan. Todistimme tämän oikeaksi 3 kertaa, viimeisellä kerralla hiippakuntaa vaihtoi mummo itse. Korpit raakkuivat kuolemaa edeltävän illan, joskus aamunkin. Luulisi, että korpit nyt raakkuu pihakuusissa yhtenään, mutta niitä korppeja ei muuten näkynyt koko pihassa. Saattoväkeä ne olivat.

Pikkuisen jos poiketaan aiheen ulkopuolelle, niin lueskelkaas ihmeessä Cristfrid Gananderin Mythologia Fennicaa, jos ette ole jo niin tehneet. Siinä on erilaisia tuonpuoleisen asukkeja muinaissuomalaisten kansanuskon piiristä. Myös muistaakseni manalaan johdattavia eläimiäkin. Saattojoukosta tuli ensimmäisenä mieleen kalman väki, joka on (kirjan ja Helsingin yliopistossa opettavan teologian tohtori Risto Pulkkisen mukaan) "kasvotonta sielumassaa", jota voi kuhista hautausmailla ja esim. tienristeyksessä ennen kolaria. Jotkut ihmiset väittävät Pulkkisen mukaan yhä näkevänsä tätä saattoväkeä. Erityisesti kuoleva itse saattaa kokea, että häntä on "tultu noutamaan" ja hän näkee tätä väkeä, vaikka muut eivät. Osallistuin talvella Pulkkisen erittäin antoisalle kansanuskon ja shamanismin kurssille, ja keskustelimme kalman väestä paljonkin. Kalman väki voidaan nähdä myös manan kaltaisena voimana. Ks. http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalman_v%C3%A4ki.

Tuota edellä mainittua kirjaa ei liene saatavilla ihan joka paikasta, mutta voihan sen kaukolainata esim. paikalliseen kirjastoon, jos sitä ei kokoelmissa jo ole. Mulla oli jossain pitkä lista muistakin vastaavista teoksista, tieteellisistä ja vähemmän tieteellisistä, peräisin samaiselta opettajalta, mutten nyt tähän hätään sitä löydä... :cry: Anteeksi lievä offtopic, kuten sanottu, minusta tulee opettaja.. hirveä tarve luennoida joka hemmetin asiasta..
Lika on ainetta väärässä paikassa. (Mary Douglas)


Palaa sivulle “Epätavalliset kokemukset ja havainnot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa