aava kirjoitti:käsittääkseni aina pitää saada myös lupa lopettamiselle. mutta sanotaan näin että itse en moista kapistusta kyllä suostus käyttämään koska liippaa niin läheltä spiritismiä jota en itse kokeilis enkä suosittelis muillekkaan.. ehkä olen hiukan "tiukka pipo" näissä asioissa mutta ehkä se on siinä että näkevälle ihmiselle sattuu ja tapahtuu ilman noitakin ja välillä kohtaamiset ei ehkä ole niin mukavia vaikka olis tarkotettujakin.
mutta esim spiritismistä olen kuullut niin paljon ikäviä asioita että ei voi suositella tuota ouija lautaakaan ainankaan jos ei tiedä mitä on tekemässä.
Andromedan Star Nation kirjoitti:aava kirjoitti:käsittääkseni aina pitää saada myös lupa lopettamiselle. mutta sanotaan näin että itse en moista kapistusta kyllä suostus käyttämään koska liippaa niin läheltä spiritismiä jota en itse kokeilis enkä suosittelis muillekkaan.. ehkä olen hiukan "tiukka pipo" näissä asioissa mutta ehkä se on siinä että näkevälle ihmiselle sattuu ja tapahtuu ilman noitakin ja välillä kohtaamiset ei ehkä ole niin mukavia vaikka olis tarkotettujakin.
mutta esim spiritismistä olen kuullut niin paljon ikäviä asioita että ei voi suositella tuota ouija lautaakaan ainankaan jos ei tiedä mitä on tekemässä.
Enpä suosittele minäkään, nimittäin jos paikalla majailee ns. räyhähenkiä, on siitä leikki silloin kaukana.
Usla kirjoitti:Netissä on hirmu liuta kaikenlaisia ohjeita ja tarinoita ouijan käyttämisestä ja jonkin verran itsekin olen noita selaillut ja katsellut videoita Youtubesta ja ties mitä. Nojaan omaa mailmankatsomustani tieteeseen, mutta koska olen avoimin mielin elämässä liikenteessä niin teen asioita myös ihan vaan kokemus pohjalta. Kunhan pysyy järki kädessä. Hankin tällaisen laudan hetki sitten ja olen ajatellut sitä kokeilla vaikkakin en ihan pelaamisesta menisi puhumaan. Tässä ketjussa kun mainittiin tuosta "alku- ja loppuloitsusta" niin nämä ovat aika perinteiset ja niistä pidän itsekkin kiinni. Loitsun sijaan nyt voisi käyttää jopa sanaa riitti tai sen sukuinen sana. Teko tai/ja lausuma joka aloittaa ja lopettaa session. Laudan säilyttämisestä on myös useita eri ohjeita miten ja missä, mutta en itse pitäisi sitä lojumassa muuten vaan pöydällä. Useat ohjeet, neuvot yms puhuvat sen puolesta että käyttäjällä/pelaajalla tulee olla "tietoinen kontrolli" laudasta koko session ajan eli ei suositella käyttämään lautaa esim. minkään päihteen vaikutuksen alaisena(olen absolutisti niin eipä haittaa) ynnä muuta. Useasti olen myös törmännyt havaintoon, jonka mukaan pelaaajalla tulisi olla jonkinlainen käsitys siitä, mitä hän haluaa "saavuttaa" pelatessa eikä vain antaa mennä free handina("...ketäs tässä nyt kutsuisi hih hih enpä tiedä...").
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa