wentorf kirjoitti:Tiedonhaku- ja kontaktivälineitä tuonpuoleiseen on tarjolla useampia, kirjainlauta, automaattikirjoitus, transsi, heiluri, pelikortit, tarotkortit, ennustajan kortit, konnan selkäkilpi, I-ching ja muut. Jostain syystä menetelmien välillä on eroja hyvyys/pahuus? tai turvallisuus/vaarallisuus akselilla, näin kuvittelen. Minua kiinnostaisi näiden erojen ymmärtäminen, ja sen ymmärtäminen mistä ne johtuisivat.
Zrud kirjoitti:Ei se uskominen itsessään se ongelma ole. Vaan mihin uskoo ja miten.
Ja migreenin olemassaololle on todisteita. Vaikkakaan ei tiedetä mistä se saa alkunsa. Että tässä kohassa jauhot sulle kurkkuun.
Serafi kirjoitti:Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.
OSITutkimusseura kirjoitti:Serafi kirjoitti:Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.
Migreenin olemassaolo on lääketieteellisesti todistettu, mutta sen tarkka syy on vielä hämärän peitossa. Tosin genetiikka ja ympäristön vaikutukset ovat nykytutkimusten valossa suurimmat syypäät.
Serafi kirjoitti:Zrud kirjoitti:Ei se uskominen itsessään se ongelma ole. Vaan mihin uskoo ja miten.
Ja migreenin olemassaololle on todisteita. Vaikkakaan ei tiedetä mistä se saa alkunsa. Että tässä kohassa jauhot sulle kurkkuun.
Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.
En verrannut päänsärkyä ja uskomista keskenään, vaan tarkoitin sitä että vaikka jotakin ei ole pystytty todistamaan tieteellisinkokein todeksi ei se tarkoita sitä etteikö asiaa ole olemassa. Ymmärrätkö?
Turhaan väität ettet mene asiattomuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin, jokainen foorumia lukenut tietää millaista soopaa suollat aina joka väliin. Paranormaalifoorumille on kaikki tervetulleita, mutta kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ja missä.
En usko että ihmisillä, ei ainakaan minulla, ole riittämättömyyden tunteesta kyse uskonnossa/uskomuksissa. Monilla paranormaaleista asioista kiinnostuneilla on omakohtaisia kokemuksia asioista joita ei pystytä selittämään. Maailma on täynnä kertomuksia kokemuksista ja paljon on materiaalia ja todisteita. Se että ovatko kaikki sitten totta on toinen juttu enkä lähde siitä väittelemään.
Ei minulla ole tarvetta uskoa olemattoman olevan totta koska minulle eikä suurimmalle osasta maapallon väestöstä se ole olematonta. Se on vain selittämätöntä. Ihmiskunta on pieru avaruudessa kyllä, mutta ei se tarkoita sitä että yhden ihmisen elämä olisi merkityksetöntä. Ennen kuin tämän ymmärrät niin ei sinun kanssa voi asiasta keskustella koska kantasi on liian kyyninen. Enkä muuten pelkää kuolemaa millään tavoin. En "tuudittaudu" jumaluskoon ja ajattele että meidät palkitaan kuoleman jälkeen, lähinnä ajattelen toisia ulottuvuuksia joista muuten on tehty monia eri teorioita ( en tiedä kokeista) teoreettisen fysiikaan saralla nyt ainakin.
Lähinnä siksi puutun nyt ja sanon varmasti vastaisuudessakin koska viljelet hullua ja mielisairasta joka välissä. Lopeta se. Mun puolesta sut vois potkia foorumilta pysyvästi pois koska vaikka bannit kärsitkin ei käytöksesi muuttunut lainkaan.
Serafi kirjoitti:Missä? Miten? Mikä tutkimus? En usko ennen kuin näen. Jos diagnoosi tehdään ilman löydöksiä, siis uskoen potilasta, on todentaminen kyllä erittäin epätieteellistä. Ja migreenihän diagnosoidaan uskomalla potilasta. Kokeet joita diagnoosin yhteydessä, niiden tarkoitus on sulkea muut sairaudet/syyt pois.
OSITutkimusseura kirjoitti:Jos ajattelet, että lääketieteellinen tutkimus on vain potilaan kertomisen kuuntelua, elät varmaankin pimeällä keskiajalla? MRI, TT/CAT, tietokonetomografia... Kertooko kyseiset tutkimusmenetelmät mitään? Migreenikohtaus tuottaa melko vahvoja stressireaktioita keholle ja migreenikohtauksia on saatu tallennettua ko. laitteilla, eli sen olemassaolo on todistettu.
Zrud kirjoitti:
Että jos mun tekstit ei miellytä. NIIN ÄLÄ LUE NIITÄ! Gabish ?
PS: Harvemmin puhun henkilökohtaisesti vaan ihmismassata kokonaisuudessa.
Jotenkin meikäläisellä menee ns. sähkö silmään aina kun joku viljelee jatkuvasti ilmaisuja, jotka tavalla tai toisella kuvastavat lähtökohtaista paremmuutta toisiin ihmisiin nähden. Tämä ei luonnollisestikaan koske pelkästään käyttäjää Zrud, vaan kyllä tätä esiintyy tälläkin foorumilla jatkuvasti monessa eri muodossa. Silloin tulee jotenkin paha maku suuhun, kun omaa "ylemmyyttä" pyritään korostamaan leimaamalla muita lampaiksi, ihmismassaksi tai muulla tapaa vajavaisiksi, oli kyseessä sitten elämänkatsomus tai uskomukset. Maailmanhistoriasta löytyy surullisia, mutta samalla opettavaisia esimerkkejä siitä, miten käy kun esimerkiksi projektiodefenssiä käytetään laajasti ja se saavuttaa yhteiskunnallisen totuuden ja järjestelmän statuksen.Zrud kirjoitti:Empä mä sun kaltase kanssa jaksais paljoo jauhaakka.
Mutta ku vapaata aikaa on niin tökin muurahaiskekoa tylsistyksissäni.
Mutta uskonnot ei ole osa todellisuutta. Like it or not. Se o turhanpäiväistä fiktiivi haihatelua.
Todellisuus ja tiede on site aihe erikseen. Siitä jopa puhun mielelläni.
Ja juu ellet jo tiennyt niin olen hyvin ihmis negatiivinen persoona. En siedä ihmisten läsnäoloa,
ja kien valtaosan ihmismassasta aivottomaksi lammas katraaksi.
Foorumeilla on hauska provosoida hihhuleita, uskiksia ja foliohattuja heidän tyhjänpäiväisen ja typerän uskonpohjan takia.
Mutta eiköhä tää riittäny tältä erää. En viitti harmistuttaa pikku prinsessaa enempää.
Citrofortunella kirjoitti:En nyt jaksa alkaa ketomaan omia spiritismi kokemuksiani, koska toi keksutelu tässä on jo mennyt niin ulapalle, mutta haluisin kuitenki esittää pointin.
Eli onko kukaan ajatellut asiaa näin. JOs me "hullut/mielisairaat henkiin yms uskojat" kerta ollaan hulluja ja mielisairaita ja muuut, jotka eivät niihin usko jotekin terveempiä jne. Ett mitä jos se onkin toisipäin?
Ne jotka istuu mielisairaalassa oikeesti näkisivätkin maailman todellisen laidan/puolen? Ja skeptikot yms oliskin niit oikeesti sairaita.
Tollasta oon miettiny jo useamman vuoden. Anyone else?
Palaa sivulle “Parapsykologia”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa