Vampyyri - Vampaanesi

Tuntemattomat olennot, erikoiset arkeologiset löydöt, oudot sateet ja muu poikkeava
Avatar
Doc
Jäsen
Viestit: 16
Liittynyt: 03 Marras 2008, 16:23

Vampyyri - Vampaanesi

ViestiKirjoittaja Doc » 08 Marras 2008, 12:44

Kai joku muukin kuin minä on lukenut maineikasta vampyyrikirjasarjaa Darren Shania? Englanniksi "Saga of Darren Shan", jossa täysivampyyri Crespley Larten antaa vertansa nuorelle pojalle Darrenille jotta hänestä tulisi puolivampyyri. Mutta sitten itse asiaan. Tässä kirjassa on kaksi rotua, vampyyrit ja vampaanesit. Vampaanesit ovat vampyyreitten kansasta eronnuita vampyyreitä, tosin hieman oudompia. Vampaanesit tappavat ihmisen jotta saavat verta, kun vampyyrit vain ottavat. Vampaanesit eivät jätä myöskään merkkiä "verikiveen" josta voi jäljittää muita olentoja. Vampaanesit ovat myös erinlaisia, ja heillä ei ole samanlaista hierarkiaa kuin vampyyreillä. He uskovat että joskus tulee vampaneesimestari, joka johtaa heidät sotaan vampyyreitä vastaan.
Ja kysymykseni kuuluu, voiko näitä vampaaseja olemassa? Itse uskon että toki jos vampyyreitäkin. Sama kuin on neekereitä ja valkoisia.
Lisäksi kirjasarjassa kerrotaan "huhuna" että vampyyrit ovat susien sukulaisia, aoikoinaan jotkun sudet oppivat kävelemään ja alkoivat myöskin viisastumaan. Sama kuin apina-ihminen serkkusuhde. Lisäksi kirja-sarjassa on muitakin paranrormaaleita otuksia.
Suosittelen kaikille.
P.S. Jos tämä kuuluu jonnekkin kirja-osastolle niin sinne vaan lykätkää ;)
Kuva
Uskokoon ken tahtokoon

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Vampyyri - Vampaanesi

ViestiKirjoittaja Regendos » 08 Marras 2008, 18:10

viewtopic.php?f=17&t=436

Sinne vain rohkeasti ;)


Palaa sivulle “Kryptotieteet ja taruolennot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa