Tontut / Menninkäiset

Tuntemattomat olennot, erikoiset arkeologiset löydöt, oudot sateet ja muu poikkeava
Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 01 Kesä 2008, 20:49

Todennäköisesti lintu ollut, jos sattuu pesä olemaan siellä puskassa tai jotain :P

Avatar
Trauma
Vampyyri
Viestit: 833
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 13:47

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Trauma » 01 Kesä 2008, 20:52

Linnut majailevat harvemmin ojan pohjalla. :roll: Mutta linnun nyt voi rinnastaa mihin tahansa muuhun eläimeen.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 01 Kesä 2008, 20:58

Totta... Voihan siellä olla sammakkojakin siellä ojassa :D

Avatar
ridikulous
Demoni
Viestit: 542
Liittynyt: 16 Tammi 2008, 13:12

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja ridikulous » 01 Kesä 2008, 21:07

Äh, oletteko täysiverisiä kaupunkilaisia vai miksi se on niin vaikea uskoa lintujen piileskelevän pusikossa :mrgreen: No, samapa tuo. Itse tiedän olevani oikeassa, se riittää :alien:

Mutta aiheeseen palatakseni. Jos metsissä on tällaisia ikään kuin "metsänhenkiä", onko niitä myös meidän ihmisten keskuudessa? Tyyliin kotitonttuja ja vastaavia. Vai kallistuvatkohan ne jo enemmän tuonne enkeleiden puolelle...

P.S. (En voinut olla vastustamatta kiusausta :P)
Wikipedia: Pesä on maassa, tavallisesti pellon pientareella korkean heinikon suojassa. Peltopyy tekee noin 20 (10–27) munaa maahan rakentamaansa pesään.
yes, it may seem ridiculous.

Anti-Gravity
Alieni
Viestit: 146
Liittynyt: 20 Touko 2008, 20:21

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Anti-Gravity » 01 Kesä 2008, 21:15

ridikulous kirjoitti:Äh, oletteko täysiverisiä kaupunkilaisia vai miksi se on niin vaikea uskoa lintujen piileskelevän pusikossa :mrgreen: No, samapa tuo. Itse tiedän olevani oikeassa, se riittää :alien:

Mutta aiheeseen palatakseni. Jos metsissä on tällaisia ikään kuin "metsänhenkiä", onko niitä myös meidän ihmisten keskuudessa? Tyyliin kotitonttuja ja vastaavia. Vai kallistuvatkohan ne jo enemmän tuonne enkeleiden puolelle...

P.S. (En voinut olla vastustamatta kiusausta :P)
Wikipedia: Pesä on maassa, tavallisesti pellon pientareella korkean heinikon suojassa. Peltopyy tekee noin 20 (10–27) munaa maahan rakentamaansa pesään.


Minä en väittänyt ettei linnut voisi puskassa mjailla, päin vastoin sanoinhan niiden siellä majailevan koska tiesin asian olevan niin :D
Periaatteessa olen täysiverinen kaupungislainen mutta mökillä ollaan joka kesä päälle kuukausi joten tulee siinä landeiltuakkin :D Talvellakin käydään välillä.

Missäspäin sinä sitten asut kun pitää meitä kaupunkilaisia noin pilkata? :lol:

Avatar
Mya_
Kummitus
Viestit: 89
Liittynyt: 30 Huhti 2008, 18:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Mya_ » 05 Kesä 2008, 13:08

Voihan siellä ojassa olla joku ötökkäkin ! Itsekin olen lenkillä kuullut rapinaa, ja uteliaisuudessani mennyt katsomaan että mikä siili se siellä rapisee. Mitään suurikokoisempaa eläintä (lintu, hiiri, siili tms...) en nähnyt, ja asia jäikin vaivaamaan, sillä rapina jatkui. Kuitenkin päätin sitten tutkia asiaa, ja hetken kummasteltuani tajusin että siellä oli koppakuoriainen. En todella uskonut että ne pitäisivät niinkin kovaa rapinaa, mutta niin se vain oli.

Itse uskon sinänsä että metsässä olisi jotakin.. energiaa, tai siis ennen tätä energiaa on kutsuttu esimerkiksi haltijoiksi tms. Itse pidän ajatuksesta, että siellä olisi jotakin joka vartioi metsää, mutten silti usko kovinkaan paljoa joihinkin metsää huoltaviin tonttuihin... mutta kuka tietää..

Avatar
Korvapuikko
Meedio
Viestit: 663
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 14:11
Paikkakunta: jossain päin suomea

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Korvapuikko » 05 Kesä 2008, 16:12

En voi kyllä mitenkään käsittää miten jotkut ihmiset voi joihinkin tonttuihin tai menninkäisiin uskoa katsos kun ette sentään joulupukkiin usko. Ei johonkin asiaan saa uskoa sen takia että siihen on hauska uskoa ja kun siitä ei ole todisteita että sellainen ei olisi olemassa (ei joulupukin olemassa olemattomuudestakaan ole todisteita)
Uskotko sinä paranormaaliin sen takia että todisteet viittaisivat siihen vai koska haluat uskoa?
Valaisevia linkkejä: LINKKI LINKKI LINKKI

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 02 Heinä 2008, 00:43

Äitini on nähnyt keijuja ja menninkäisiä. Itse olen nähnyt kotitontun, joka ennen asui meillä, mutta on tainnut muuttaa pois, sillä siitä ei ole kuulunut moneen vuoteen. :( :? :cry:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Stinttunen
Alieni
Viestit: 122
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 21:03
Paikkakunta: Ranua
Viesti:

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Stinttunen » 07 Heinä 2008, 19:55

Minen kyllä usko noihin tonttuihin ja menninkäisiin.
Elämässä ei ole voittajia, on vain selviytyjiä.

Avatar
domino
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja domino » 09 Heinä 2008, 00:51

Vaikea uskoa tuollaisiin olentoihin. Nämä tontuthan sun muut menninkäiset ovat kehittyneet erilaisista saduista ja tarinoista. Nyt niihen pitäisi uskoa ihan tosissaan, että sellainen pieni ihminen kävelee metikössä ja syö käpyjä. Huuhaa hommaa sanon minä.

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 09 Heinä 2008, 14:33

Kaikkeen pitäisi suhtautua puolueettomasti. Tämä ei onnistu kylläkään minun kohdallani tässä aiheessa. En pysty uskomaan näihin....
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Twisted » 09 Heinä 2008, 15:04

domino kirjoitti:Vaikea uskoa tuollaisiin olentoihin. Nämä tontuthan sun muut menninkäiset ovat kehittyneet erilaisista saduista ja tarinoista. Nyt niihen pitäisi uskoa ihan tosissaan, että sellainen pieni ihminen kävelee metikössä ja syö käpyjä. Huuhaa hommaa sanon minä.


Kuinka joku sitten on alunperin keksinyt nämä sadut? Omista henk. kohtaisista kokemuksista? xD
No ei vaan, itse en osaa sanoa juuta enkä jaata. Silti vaan välillä tuntuu, että jotain mystistä noissa metsissä on.. : /

Pitäisi varmaan nakata kourallinen cubensiksia naamariin ja mennä luonnon keskelle levittelemään chakroja..

Avatar
domino
Alieni
Viestit: 103
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja domino » 09 Heinä 2008, 18:35

Twisted kirjoitti:
domino kirjoitti:Vaikea uskoa tuollaisiin olentoihin. Nämä tontuthan sun muut menninkäiset ovat kehittyneet erilaisista saduista ja tarinoista. Nyt niihen pitäisi uskoa ihan tosissaan, että sellainen pieni ihminen kävelee metikössä ja syö käpyjä. Huuhaa hommaa sanon minä.


Kuinka joku sitten on alunperin keksinyt nämä sadut? Omista henk. kohtaisista kokemuksista? xD


En minä tiedä mistä nuo tarinat on keksitty. Jollain varmaan ollut vain hyvä mielikuvitus. Ennen vanhaanhan kerrottiin paljon taruja, joilla säikytellä lapsia.

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Twisted » 09 Heinä 2008, 21:36

Voisin väittää, ettei jokaista satua (tai ei ) oltu tarkoitettu lasten pelästyttämiseksi :D Kyllähän niitä kilttejä tonttujakin löytyy sadusta jos toisesta..

Mutta kyllähän varmasti esim. jonkun lapsen vanhemmat saatoivat sanoa hänelle, ettei hän saa mennä läheiseen metsään koska siellä on über paha mörkö. Se on eri juttu sitten...

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 11 Heinä 2008, 19:23

Domino, TONTUT EI SYÖ KÄPYJÄ!!!! :demoni: :evil: :demonbunny: Sitä paitsi minulla on eräs kirja, joka käsittelee tonttuja. Siinä kerrotaan kaikki mahdollinen. Elintavat yms. Sen on kirjoittanut joku tonttu tukia. Kirjan nimi on SUURI TONTTUKIRJA ja siitä on 2 osaa. Minulla on se ensimmäinen, mutta olen lukenut myös sen toisen. :| :geek:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Heinä 2008, 21:39

Uskon, että käpyjen ei pitäisi olla olla suuri hiiltymisen aihe. Eihän niistä saa edes kunnollista hiillosta...
Mutta. Voisit vaikka tontulla... anteeksi Tonttukirjallasi valaista meitä tonttujen syvimmästä olemuksesta?
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 11 Heinä 2008, 21:52

No mitä Aqua Vitae haluaisit tietää? Voin yrittää vastata. :|
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Aqua vitae
Vuoden foorumilainen 2009
Viestit: 2572
Liittynyt: 20 Touko 2008, 16:54
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Aqua vitae » 11 Heinä 2008, 21:59

No, mitäs sitten tontut syövät? Marjoja ja kasveja, tulen todennäköisesti kuulemaan vastauksena. Joten en kysy sitä.
Vaan... Tontuilla, onko niillä mm. eri rotuja? (Todennäköisesti on...)
Ihminen halajaa taivaalle, koska sieltä näkee enemmän.

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 11 Heinä 2008, 22:01

Onhan niitä, ihan perus kotitontusta siperiantonttuun. :D
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...

Avatar
Elisabeth
Maahinen
Viestit: 187
Liittynyt: 02 Heinä 2008, 00:19
Paikkakunta: Periferia Etelä-Suomessa

Re: Tontut / Menninkäiset

ViestiKirjoittaja Elisabeth » 11 Heinä 2008, 22:04

Ja kyllä tontut syövät muutakin kuin pelkkiä kasveja ja marjoja. Ne eivät varsinaista lihaa syö, mutta eivät ne vegaanejakaan ole. Esim. kirjassa sanottiin, että tontut syövät muurahaisen munia (huom. yksi niistä ruuista mitä ne syö). :lol:
Ihmiset ovat tyhmiä olentoja, jotka eivät opi virheistään...


Palaa sivulle “Kryptotieteet ja taruolennot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa