Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Zrud » 09 Heinä 2009, 16:24

no toi meni aika ohi. en tajunnu puoliakaa.
Feel the LOVE

Avatar
Sanniwiuh
Alieni
Viestit: 126
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 09:47
Paikkakunta: Orimattila
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Sanniwiuh » 09 Heinä 2009, 17:02

Zrud kirjoitti:no toi meni aika ohi. en tajunnu puoliakaa.


^ joo tiedän. En ole kovin hyvä kertomaan asioita :--D
NOTHING LASTS FOREVER

Avatar
Saxpi
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Maalis 2010, 12:48

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Saxpi » 04 Maalis 2010, 18:51

Ex poikaystäväni sisko kuoli päälle 30-vuotiaana ja minulle ex kertoi että kello oli pysähtynyt samalla hetkellä kuin sisko oli kuollut. Mä ajattelen että henkimaailma yrittää viestiä että elämä jatkuu. Ei sieltä päin taida olla kovin helppo viestiä tänne päin. Tai sitten turvallisuussyistä henget ei halua että 100% maailman ihmisistä tietäisi elämän jatkuvan kuoleman jälkeen koska se aiheuttaisi kaaoksen. Itsemurhat vois lisääntyä.. Ajattelen myös että on haitallista jos henki siirtyy tuonpuoleiseen liian aikaisin, prosessi on kesken. Varsinkin pahojen ihmisten tappamista pidän vaarallisena koska mistä sen tietää millaisena pahana henkenä se sitten vainoaa meitä eläviä?

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 05 Maalis 2010, 12:35

Saxpi kirjoitti:Varsinkin pahojen ihmisten tappamista pidän vaarallisena koska mistä sen tietää millaisena pahana henkenä se sitten vainoaa meitä eläviä?


Ja miten määrittelet pahan?

Itse luulen, että kellon pysähtymiseen löytyy jokin luonnollinen selitys, mutta en ole mikään asiantuntija, joten en heitä nyt esimerkkiä.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Saxpi
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Maalis 2010, 12:48

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Saxpi » 05 Maalis 2010, 14:38

Jos on eläessään esim. tappanut ja raiskannut niin millainen sellainen ihminen on henkenä?
Ajattelen että vanhuus pehmentää ja kuolee parempana ihmisenä kuin mitä oli nuorempana kun ei vielä ymmärtänyt elämän realiteettejä. Kyllähän monet ymmärtää mutta joidenkin kohdalla tuntuu että eivät oikein ymmärrä.

Avatar
Tähtiensusi
Muumio
Viestit: 254
Liittynyt: 18 Heinä 2009, 23:37

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Tähtiensusi » 06 Maalis 2010, 13:22

Saxpi kirjoitti:Jos on eläessään esim. tappanut ja raiskannut niin millainen sellainen ihminen on henkenä?


Pahpahpah, kaikella on kääntöpuolensa. Ja ihminen ei voi olla hyvä, niin kuin Raamatussa sanotaan, joten voiko se sitten olla paha? Ei minusta. Kaikessa on hyvää ja pahaa. :)

Sori, offtopic.
Ehkä koko maailma onkin pelkkä illuusio.

Avatar
Saxpi
Alieni
Viestit: 125
Liittynyt: 04 Maalis 2010, 12:48

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Saxpi » 06 Maalis 2010, 14:27

Yrityksistä huolimatta en keksi mitä hyvää esim. Litvinenkon poloniumilla murhanneessa ihmisessä olisi.

Avatar
Vic Rattlehead
Meedio
Viestit: 675
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Vic Rattlehead » 07 Maalis 2010, 12:30

"Hyvä" ja "paha" on mun mielestä mielenkiintoinen konsepti. Millä perusteella kukaan voi sanoa, mikä on univeraalisti pahaa? Ei kukaan. Kaikki perustuu meidän yhteiskunnan kehittämään moraaliin ym. paskaan mitä ihmiset on keksinyt, jotta tää meidän yhteiselo sujuis helpommin ja tasapuolisemmin.

Olenko mä paha ihminen jos sanon, että jos saisin täydellisen vapauden laeista ym. yksilöä rajottavista säännöistä, joiden tarkotus on vaan olla massalle hyödyksi, niin lähtisin suoraan sanottuna teurastamaan kuta kuinkin jokaisen vastaantulevan ihmisen? Sitähän tapahtuu luonnossakin koko ajan: vahvimmat syö heikot ja pohjimmiltaan "viisaudestaan" huolimatta ihminen on edelleen se eläimellisten vaistojen kontrolloima nisäkäs mitä moni muukin eläin on.

Itse en ylipäätään usko mihinkään henkiajatuksiin, mutta en näe myöskään syytä, jos jokin kuoleman jälkeinen elämä totta olisikin, että miksi eläimet olisivat niin eri tasolla tai eivät olisi millään tasolla ollenkaan? Miksi ihmisen määritelmiin muka voisi perustaa sen, millanen olisi "paha henki" ja eikö pilkkuaviilaamalla jokasesta saisi sellaisen, niin eläimestä kun ihmisestäkin?

Ja voiko sitä mitä ihminen määrittelee "pahaksi", millää keinolla tuomita siksi suoraan? Esim. miehellä menee lapsuus vuodet fanaattis uskonnollisen äidin ja pahoinpitelevän alkoholisti isän kanssa eristetyssä maatilassa kaukana muusta asutuksesta. Äiti pitää perhettä hirmuvallan alla siteeraamalla raamattua, ja kertomalla kuinka kaikki naiset ovat huoria, ja kieltää tätä poikaansa puhumasta kenellekkään ulkopuoliselle.

Miehen äiti kupsahtaa miehen ollessa nelkyt ja tämä menettää täysin vuosia kestäneen eristäytymisen ja sairaan ympäristön luoman skitsofreeniansa hallinnan. Asuttaa vain yhtä huonetta ja jättää roskat lojumaan talon lattioille. Alkaa ryöstelemään hautoja ja tappaa pari naista tehdäkseen heistä puvun itselleen kaiken muun ohella.

Voiko tällaisen ihmisen tuomita "pahaksi" jos se on se ympäristö joka ne tietyst muutokset hänen persoonallisuutensa aiheutti? By the way, tarina on kutakuinkin tosi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ed_Gein#cite_note-ghoul-0 .

Ehkä pikkasen ohi aiheen mutta sain inspiraation tynkää noista edellisista keskusteluista. Itse en muista kuulleeni lähipiirissä mitään kellon pysähtymisiä ja ylipäätään en oikeen usko moisiin tarinoihin ennen kuin itse koen.

littleDragon
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 13:54

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja littleDragon » 12 Maalis 2010, 14:01

mulla ei oo varsinaisia kokemuksia kellon pysähtymisestä jonkun kuolin aikaan, mutta meillä seinäkello lyö aina mun veljen kuolin hetkellä, vaikka sitä ei oo ikinä vedetty. sama tapahtu ku mun kissa kuoli. aika karmivaa :?

Avatar
Oksa
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 20 Maalis 2010, 14:54
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Oksa » 20 Maalis 2010, 15:32

hmm.. isomummoni kuoli tuossa n. 3 viikkoa sitten, valitettavastien ollenkaan tiedä pysähtyikö kelloja tms 8/

mitä luulette voisiko näin käydä eläintenkin kohdalla? siis ei lopetettujen vaan jos esimerkiksi kissa nukkuisi pois itsekseen niin saattaisivatko läheiset kellot pysähtyä? anteeksi jos olette tuosta jo puhuneet, en lukenut kaikkia viestejä :oops:

/ Edit, LittleDragon näköjään mainitsikin tuon että kello pysähtyi kissan kuollessa.
All simple monkeys with alien babies. . .

baranorm
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 28 Touko 2008, 15:43
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja baranorm » 07 Huhti 2010, 10:08

Tämä kellojen pysähtely jonkun kuollessa on mailmanlaajuisesti tunnettu ilmiö. Leea Virtanen on kirjoittanut aiheesta
kirjan "Kun kello pysähtyy". (Hän on kirjoittanut toisenkin kirjan joka käsittelee parailmiöitä "Telepaattiset kokemukset")
Itse muistan kun eräs serkkuni kuoli 1970, niin heidän seinäkellonsa (häälahja?) oli pysähtynyt täsmälleen kuolinhetkenä.
Joskus voi myös henkilöä esittävä valokuva pudota tai jopa särkyä kuolinhetkellä.
Kun isäni kuoli, niin äitipuoleni soitti mulle työpaikalle ja aavistin asian jo siinä vaiheessa kun mua pyydettiin puhelimeen.

Eli kyllähän tällaisia tapauksia löytyy pilvin pimein.
Näi se ny vaa o.....
http://parafact.multiply.com/

Avatar
Jaarno
Isojalka
Viestit: 1756
Liittynyt: 09 Kesä 2008, 16:39

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Jaarno » 07 Huhti 2010, 13:39

baranorm kirjoitti: Kun isäni kuoli, niin äitipuoleni soitti mulle työpaikalle ja aavistin asian jo siinä vaiheessa kun mua pyydettiin puhelimeen.


Samantapaisia juttuja on itsellekin käynyt. Joku tulee puhumaan tai soittaa niin tiedän jos jotain pahaa on tapahtunut. Monesti myös tarkalleen mitä. Tuonhan ny voi monella tavalla normaalistikin selittää. Esim. Heti toisen äänensävystä/puhetavasta kuulee jos jotain on tapahtunut.

Ja kyllähän sitä monesti väärinkin arvaa. Joskus vaan sattuu osumaan tarkempikin veikkaus kohilleen.

Jennifer
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 10 Huhti 2010, 22:57

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Jennifer » 10 Huhti 2010, 23:06

Isäni kuoli 6-vuotta sitten ja tasan sillä hetkellä suvun vanha kaappikello pysähtyi.. Kelloa ei ole vieläkään vedetty takaisin käyntiin. Muistan, että isäni myös itse uskoi kellojen pysähtymiseen ja siihen, että jotain on olemassa, vaikkei uskonnollinen ollutkaan.

Avatar
Sasori
Jäsen
Viestit: 12
Liittynyt: 08 Marras 2010, 14:13

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Sasori » 22 Marras 2010, 14:43

Kun Kaverini pappa kuoli niin kaikki muut kellot paitsi tollaiset digitaalliset pysähtyi :|
Aika jännä juttu :?

dajakra
Jäsen
Viestit: 11
Liittynyt: 03 Joulu 2010, 22:45
Paikkakunta: Kello
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja dajakra » 03 Joulu 2010, 23:13

aikasta karmivaa. en ollut paikalla kun mummini kuoli vanhainkodissa joten en tiedä pysähyikö mikään kello. Mutta aika karmivaa että vuosia toiminut kello pysähtyisi juuri seillä hetkellä kun kuolee. Ei sattumaa ainakaan minun mielestäni.

Elsa Nöpö
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 02 Joulu 2010, 21:32

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Elsa Nöpö » 05 Joulu 2010, 23:35

Meillä käynyt kahdesti. Äitipuoleni isän kuollessa, asunnossa oli kolme kelloa jotka olivat pysähtyneet kuolinaikaan (oletettuun, asui yksin) - mietittiin oliko voinut itse pysäyttää kellot, mutta tähän ei ole vastaustasta.

Vaarini rannekello pysähtyi hänen kuoltuaan samana yönä .

Mene ja tiedä, jotain spookyä tuossa on.

Avatar
yenn
Alieni
Viestit: 105
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 12:01
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja yenn » 21 Kesä 2011, 12:32

Hmm.. tämä vähän sivuaa aihetta, mutta liittyen silti kelloon ja kuolemaan.
Viime kesänä jouduimme silloisen mieheni kanssa tekemään raskaan päätöksen ja veimme vanhan koiramme eläinlääkäriin viimeiselle matkalleen.
Pyysin mieheni viemään koiramme, koska itse en pystynyt edellisen kokemuksen jälkeen sitä tehdä.
Rapsutin koiraani viimeisen kerran ja sanoin että "tulethan sitten aina välillä moikkaamaan mammaa.."
Aika oli varattu klo15. Jäin odottelemaan kotiin , ja muutamaa minuuttia vaille 15 alkoi vierashuoneesta kuulua piipitystä. Ihmettelin että mikä kumma se on, ja menin tonkimaan huonetta. Huoneen herätyskellossa (jota ei ole käytetty aikoihin) meni herätys päälle.. Olin aivan ihmeissäni.
Kolmelta mieheni soitti että koiramme on nyt ikiunessa.. ihmettelin että kuinka jo nyt, niin hän sanoi että olivat päässeet etuajassa lääkärille, ja koiramme nukahti joitain minuutteja ennen kolmea..
Hrrr...
Kotimatkalla tyttöni (silloin 3v), huuteli auton takas osaan koirallemme "R****i herää...herää nyt." Ja samalla työnsi kättä sinne rapsuttaakseen..

Vähän pisti mietityttämään. :o
*Se mikä ei tapa, sattuu muuten aivan vi***ti...*

Avatar
OZONE
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 13:00

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja OZONE » 21 Kesä 2011, 14:04

Olen tuota kellojuttua miettinyt ja yrittänyt etsiä netistä tietoa, mutta en oikein älyä... Joku skeptikko voisi ihan oikeasti kertoa tieteellisen näkemyksensä (siis sellaisen, mikä ihan oikeasti käy järkeen), koska itse ainakin haluan ensin kuulla tieteellisesti selitetyt asiat.

Mutta olen henkilökohtaisesti vahvasti sitä mieltä, että tuo kellojen pysähtyminen on merkki tuonpuoleisesta, että olisikohan niin, että kuolleen omaisen henki ilmoittaa olevansa vielä ikään kuin olemassa? Tai jotain tuollaista... Koska on varmasti olemassa jotain tavallista suurempaa, jota ei ihmismieli pysty käsittämään. Siksi ainakin itse yritän olla avoin tällaisille asioille. Poikkesin hieman aiheesta, mutta palaan siihen nyt takaisin : )

Eli siis, tuota ilmiötä on aika vaikea selittää järkevästi. Koska on se kyllä kummallista, että kello toimi kauan ilman mitään häikkää ja yhtäkkiä jonkun kuoltua se pysähtyy. En usko, että se on sattumaa. Tapauksia on nimittäin lukuisia, ja jos etsii tietoa tästä asiasta, aiheeseen liittyvät keskustelupalstat ovat pullollaan erilaisia kokemuksia.

Muuten, hyvin monet elektroniset laitteethan sekoavat, jos henki on jossain lähettyvillä/kulkee läpi/koskettaa? Ainakin niin olen kuullut... Voipi, että hengen sellainen ihmellinen energia (tai jokin, en keksi toista sanaa) saa kellon sekoamaan ja pysähtymään? Äh, en tiedä...
Don´t approach the glass...
Don´t expect anything from her...
Don´t tell her anything personal...
Never forget...
Who she is!

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 21 Kesä 2011, 15:55

Mietitäämpä asiaa todennäköisimmällä skenaariolla:

Jos maapallolla kuolee vuorokaudessa keskimäärin reilu 150,000 ihmistä ja osa noista suomessa, niin millä todennäköisyydellä aina silloin tällöin sattuu joku kello jossain sammumaan ihmisen kuolinhetkenä?

Mikä on se mahdollisuus sille, että kuolleen ihmisen tuttu tiedostamatta havaitsee ja kerää erilaista tietoa ympäristöstään ja sattuu sopivan tiedon kohdalle ilmestyessään yhdistämään sen edesmenneeseen tuttuun? Ts. sopiva kellonaika joka yhdistetään vasta tapahtuneeseen dramaattiseen tilanteeseen.

Jospa vaikka ne kellot ovat olleet pysähdyksissä muutaman vuorokauden ennen kuolemaa yms., mutta kukaan ei ole jaksanut kiinnittää niihin sen suurempaa huomiota, mutta heti kun "tilaisuus" tulee kohdalle yhdistää tuttu kellonaika johonkin traagiseen, siitä luonnollisesti syntyy yliluonnollinen tapahtuma.

Ainahan se toki on tavalla tai toisella helpottavaa kuvitella, että läheisen sielu tai muu jäljelle jäänyt osio tulee ja vielä vaikuttaa elävien maailmaan. Voi sitten ajatella, että "emme ole onneksi yksin".
Mutta mikä oikeasti on se realistisin todennäköisyys tämän tyylisille asioille?

Tuossa siis yksi realistinen näkökulma asiaan.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Kellon pysähtyminen kuolinhetkenä

ViestiKirjoittaja Wespa » 21 Kesä 2011, 16:09

Näkökulmasi on mielestäni aika hyvin kohdalleen osuva, mutta todennäköisyydet sille ovat hyvin pienet, varsinkin jos kyseessä on monen kellon pysähtyminen samaan aikaan.

Toki asiasta voisi tehdä pienen laskelman. Kuolleiden ihmisten määrä päivässä verrattuna kellon keskimääräiseen kestoon ennen ajan pysähtymistä. Todennäköisyys pienenee myös aika olemattomiin kun katsotaan tiettyä tuntia esim. pelkästään saman päivän sijasta, varsinkin kun monet kellot pyörivät paristoilla useita vuosia.

Kuitenkin pelkästään Suomessa tarinoita kellojen (monesti jopa useiden kellojen) pysähtymisestä kuolinaikaan on useita.

Asiaan tuo lisäihmetystä myös ilmestymiset ja muut merkit, esim. sopimus siitä, että tulee todistamaan kuoltuaan on monesti kerrottu täyttyneen.

Mielenkiintoista on myös kellon pysähtyminen näyttämään kuolinaikaa, ei siis pelkkä pysähtyminen samana päivänä.
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa