Äidin kuolema

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
KatieMicaela

Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 09 Elo 2012, 19:13

En löytänyt aiheesta täältä aloitettua kirjoitusta...
Olen aika äskettäin menettänyt äkkiseltään nuorehkon äitini.
Oikeastaan vasta nyt sopiva aika (tai että jaksaa) keskustella aiheesta täällä, rankkaa kun on...

Noin parisen kuukautta ennen ikävää tapahtumaa makasin sängylläni katsellen kattoa, talvi oli poikkeuksellisen hankala ja kuin tyhjästä tuli päähäni lause "kun tässä on ollut paljon tätä ikävää niin toivottavasti äidille ei käy kuinkaan, toivottavasti ei sitä pahinta". Siinä kohtaa hyppäsin petistä ja säikähdin! Ei ikinä ole tuollaisia tullut ajateltua kenestäkään joten jonkun verran järkytyin ja epäilin psyykettäni.

Elo tuosta jatkui ja oli.
Viime ystävänpäivänä juttelimme äidin kanssa puhelimessa. Hän sanoi mm. "vaikka olet tyttäreni niin muista että olet myös paras ystäväni ollut aina" ja kun paasasin taas kerran liikunnan merkityksestä tokaisi siihen äitini yllättäen että ei sillä ole merkitystä kun hän ei elä kauan :?

Sitten yhtenä aamuna heräsin ja huomasin että äitini kotipaikkakunnan lääkäri oli soittanut. Tiesin että turha soittaa takaisinpäin kun yhteys ei toimi niinpäin, mietin mikä soiton syy voisi olla ja kauhukseni tajusin että äitini on kuollut (osittain tuli mieleen tuo 2kk aiemmin mieleen tullut ajatus). Ei mennytkään kuin muutama minuutti ja lääkäri soitti uudelleen ja vahvisti epäilykseni :(

Sen jälkeen on ollut "helvetti" yllä elämässä, suru on kuin musta viitta joka kulkee kaikkialla päälläni...aikaa tapahtumasta on nyt kulunut kuukausia ja juuri saatiin se viimeinen eli hautakivi laitetuksi.
Ajan kuluminen ei ole helpottanut, kyseessä on kuitenkin äiti eli henkilö joka on se ensimmäinen ihminen jonka opimme tuntemaan täällä, joka pisimmän aikaa kulkee kanssamme.

Mutta edelleen tuo hämmentää, että mitä tuossa tapahtui. Äitini oli kaikinpuolin suht terve ja kuolemaan nuori. Ei ollut mitään merkkejä mistä olisi voinut päällepäin tai muutenkaan aavistaa kuolemaa tulevaksi, aavistus silti tuli puolin ja toisin. Jos tuo oli sitä että joku halusi ilmoittaa näin helpottaakseen tulevan koitoksen kohtaamista, niin en tiedä helpottiko juurikaan.
Keskustelu äitini kanssa viimeisen kerran oli siis hänen puoleltaan täynnä "herkistelyä" ja kauniita sanoja joita ei paljoa viljelty eli olin puhelun aikana vähän hämmentynyt.
Meillä oli 500km:a välimatkaa, eikä oltu nähty muutamaan kuukauteen, en siis voinut nähdäkkään olisiko hänen voinnissaan ollut huononemisen merkkejä.

Äitini luona paikanpäällä olleet kertoivat minulle hänen vointinsa huonontuneen myöhemmin samana iltana/aamuna tuon puhelumme jälkeen, jolloin oli ensimmäiset "poislähdön" merkit vasta nähtävissä...

Kaikenlaista on tullut koettua, mutta tällaista mitä nyt ollut niin ei koskaan.

Diakoni kertoi, että hän työssään törmää tuon tuosta ihmisiin jotka tietäävät kertoa kuolevansa pian.

Kuullut kyllä eläimistä jotka tuijottelevat tyhjää seinää tai näkevät innukaisia. Meillä ei sellaista ole koskaan ollut, paitsi nyt. Paikalla oli muitakin todistamassa miten lemmikkini näki äitini kotona jotain keskellä tyhjää lattiaa ja järkyttyi paikalleen sitä tuijottamaan ja osoitti rajusti mieltään.

Hautajaiset eivät menneet ongelmitta, silloinkin sattui pari ei niin normia ilmiötä. Ja nuita tekosia tyyliin "haudan takaa" on ollut muitakin, jotka pistäneet miettimään koittaako nyt joku herätellä ymmärtämään että on elämää kuolemankin jälkeen jossakin.

Mutta se harmittaa, että jos kuoleman jälkeistä jotain on olemassa niin miksi en kykene "keskustelemaan" äitini kanssa. Jotain kommunikointia on ollut, muttei sellaista pidemmällevietyä mitä mm. meediot käyvät kuolleitten kanssa. Sellaista kaipaisi, mutta miten siinä voisi onnistua?

Ja onko muilla vastaavia kokemuksia?

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Elo 2012, 17:51

Ite kyllä tiedän täydellisesti miltä susta tuntuu.
Ite tosin olin vasta 10 vanha kun oma äitini kuoli vuosia syöpää vastaan taistellen lopulta sen levittyä aivoihin.
Ei sitä surua voi muuttaa sanoiksi kovinkaan hyvin.
Ja äitini kuolema on varmaan suurimpia osatekijöitä miksi olen nykyään tälläinen kuin olen.
Tosin äitini kuoleman jälkeen poistui aika piakkoin toinen sedistäni, ja perhe ystävän isä.
Ja viimeisin olikin sitten rakas mummoni joka oli auttanut perhettä vuosien ajan äitini poismenon jälkeen.
Tuli meille siivoamaan ja muutakin. Vaikka kivut olivat hänelläkin kun selkä oli mitä oli ja keuhkot huonossa kunnossa.
Kiitost asbesti keuhkojen johon hän sitten kuolikin ( oli raksalla töissä vielä kun asbestia käytettiin )

Mutta tuo suru muuttui lopulta vihaksi. Viha sitten tappoi tunteeni kokonaan ihmisiä kohtaan.
Aloin vihaamaan ihmisiä ja nykyään olen melkein erakko.

Eipä tässä kai muuta... Mutta toivon ettei sulle käy samaa kuin mulle.

Yritä jaksella...
Feel the LOVE

KatieMicaela

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 12 Elo 2012, 01:42

Ymmärrän myös sinua :(

Oletkin joutunut kokemaan kovia, harmi, nää on asioita joita voi tulla elämässä vastaan halusit tai et. Sanotaan, että onneesi ja elämääsi voit vaikuttaa ja kaikki on itsestä kiinni. Näinhän se ei todellakaan ole, tuo on klisee. Tai tarttis olla sitten valmiiksi mieleltään sairas, jossei iso määrä vastoinkäymisiä ala jo tuntumaan.

Huomaan samaa kyllästymistä, vihaa ja turhautumista itsessänikin josta kerroit.
Sellainen kumpuaa monista kokemuksista jotka liittyy tapahtumaan.
Halunnut olla enempi yksin kuin koskaan ennen. Vanhasta "tottumuksesta" tulee sovituksi vaikka mitä, mutta ne ovat kaatuneet omaan mahdottomuuteensa.

Halu olla itsekseen voi olla myös tapa selvitä siitä kaikesta, jos muita keinoja ei ole ollut tarjolla. Suojata itseään ikäänkuin tulevalta harmilta kun entistäkin on yli oman kantokyvyn.

Kaikki ei kai ole samaa mieltä, mutta... kyllä olisi varmasti helpottanut jos tänäänkin olisi surevalla joku musta kaapu yllään, "suruaika". Että saisi vetää happea rauhassa ja "korjaantua" eikä näin kuin tänään on, että on oltava toimintakykyinen samantien.

En osaa sanoa sinulle mitään lohduttavaa, koska olet varmaan kuullut ihan liikaakin.
Toivon kuitenkin vähempi harmia sinulle tulevaisuuden tielläsi.

Juhan
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Huhti 2016, 11:36

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Juhan » 02 Huhti 2016, 12:11

Minulla kuoli äiti vastikään ja kävi aika samanlainen juttu kuin ketjun aloittajalla. 2kk ennen äidin äkikkistä pois menoa, joka ei edes varoittanut millään tavalla tulostaan ( äiti oli terve,reipas, iloinen, raitis ja kaikkea muuta mitä muutkin ihmiset niin tapahtui seuraavaa. Oli jonku sortin ahdistusta ja autolla hiljaa ajellellessa tuli mieleen siskot ja veli, että he tarvitsisivat tukeani johonkin.. nooh, aattelin että kyse on taloudellisista jutuista.. vähän aikaa tästä tuli radiosta se biisi en tiedä esittäjää mut meni jotenkin että " äiti nukkui pois" joku suomalainen mies esittäjä.. laulun aikana tuli kyyneleitä ja ajatuksia äidin kuolemasta mihin yhtäkkiä " heräsin" että elä v*ttu ajattele tommosia.. tästä noin kaksi kuukautta kuljin useamman kerran vikkossa kotona katselemassa että eihän mtm muutoksia ole havaittavissa.. noh kaikki alkoi näyttää hyvältä ja huokaisin että huhuh mitä sitä välillä kuvittelee. Lauantaina ennen kuolemaansa äidillä oli normi flunssaa johon minä vain niinkuin joka tapauksessa että sinä kyllä tuon hoidat äiti, johon äiti vastasi että elähän sano! Tuli aika outo olo että mitä helev... noh ei kummempaa maanataina menin töihin ja isäukko oli jäänyt petiin ja äiti töihin. Koitin soittaa äitille, että onko isä ihan ok muttei vastannut tai soittanut takas. Illalla samana päivänä heräsin avovaimon luona puheluun. Isä soitti ja kertoi äidin kaatuneen pihalla, oli elvytykset yritetty eikä mitään tehtävissä. Tipahdin polvilleen ja vaan huusin ja märisin, katoin puhelinta uudelleen että sainko edes puhelua vai sekoilinko unissaan. Kaikki oli kuitenkin totta. Nyt sitä saa jankata jos ne ajatukset oli varoituksia, miksen tehnyt enempää tai koittanut muuttaa tilannetta.. ihan hullua.. luultavasti äkillinen sydänkohtaus.. 4kk erittäin kovaa ahdistusta ja kysymyksiä, miksen tehnyt sitä ja tätä ja asiat ois niin ja näin..

Andromedan Council
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 18:44

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Andromedan Council » 03 Huhti 2016, 17:24

Osanottoni Äitisi poislähdön johdosta.
Mikä on tarkoitettu se tapahtuu, tavalla tai toisella. Jos se yhtään voi lohduttaa, en usko että vaikka olisit toiminut jollain toisella tavalla, tapahtunutta olisi voinut juurikaan pitkittää tuonnemmaksi. Kannattaako siis kokea syyllisyyttä jos sellaista koet, itse tiedät parhaiten.

Juhan
n00b
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Huhti 2016, 11:36

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Juhan » 07 Huhti 2016, 13:11

Tästä asiasta muutakin. Eli oli juttuja, joista keskustelun seurauksena sanoin isälleni" poikaani kiusattaisiin ja äiti sais sydärin ku tapahtuis noin". Noh just muutama päivä ennen poismenoa poikaa oli koulumatkalla kiusattu.. eka kerta.. ja keskusteltiin siitä johon minä annoin omat neuvoni ja äiti (mummo) omansa. Lisäksi useamman kuukauden oli tuntoja äidin ongelmista, jotka paljastuivat vasta kuoleman jälkeen. En tiijä onko se intuitio vaa mikä mutta on kyllä tympee.. Alkomaholi auttaa olemaan noiden juttujen kans mut loppuunsa repii kehon palasiksïi

KatieMicaela

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 15 Huhti 2016, 05:42

Tuo aloitukseni on senverran vanha, että sen jälkeen on ehtinyt tapahtua.

Olen menettänyt sarjana (kuin sodassa kaatuneita) jokaikisen perheenjäseneni tässä.
Ja nyt puhutaan päällepäin kohtuu hyväkuntoisista, jopa nuoristakin ihmisistä.

Kuolemien ennalta tietämiset ovat toistuneet. Mystiset tapahtumat arkipäivää.

Juhan kirjoitukseen...ei meidän kannata pitää väkisin ihmisiä elossa vaikka se olisi mahdollista, useinkaan ei edes ole.
Minulle se oppi tuli tässä, tein kaikkeni torjuakseni kuolemaa ja sairastuin siinä itse...väsyin loppuun. Yksilöillä on oltava oma vastuu elämästään...me emme saa kiintyä liikaa, helppo sanoa ja vaikea toteuttaa.
Surut on silti surtava.

Oma suhtautumiseni kuolemaan on tervetullut, otan sen riemulla vastaan ja toivon että mahdollisimman vähän kipua tulisi koska sitä on nyt jo liiaksi. Ei ole tarkoitus hankkiutua täältä pois, enkä ole masentunut. Olen vain realisti. Mulla ei ole paljoa enää menetettävää koska koko perheeni on taivaissa. Nykyään elämä on siis tekoelvytystä ja hyvin raskasta väkisin hymyilemistä. Turhaannun hyvin äkkiä, koen ulkopuolisen tunteen joka hetki täällä. Nään tänään kirkkaammin kuin koskaan ja valitettavasti ihmisten turhan ahertamisen myös, jonka otan raskaasti.
Vertaistukea ja kohtalotovereita ei ole muualla kuin hautuumaalla...ei ole ihmisiä jotka olisivat menettäneet molemmat vanhemmat näin nuorella iällä sekä isovanhemmat, nuoren miehensä, lemmikin...kaiken.
Vaikeinta on käsittää, että jokaisen kanssa yhteiset traditiot, huumori jne. se yhteinen tie jota rakensimme taiten on nyt katki.
Ei tässä uutta taloa enää rakenneta, koska luomistyö kesti jo yli 30 vuotta.
On ihme että vielä hengittelen, minun ei kuuluisi olla enää elossa.
Toivoisin, että saisin syvyysastetta (sisältöä) tähän elämään enemmän, mutta sitä ei ole nyt luvassa.
Nämä on asioita joista ei voi puhua oikeastaan missään, minut vaiennetaan heti jos yritänkin...nyt tässä kuitenkin olen rehellinen, tämän pienen hetken, kun taas palaan tuohon teennäiseen moodiin mukaan jossa linnut laulaa ja kukat kukkii ja hymyilen.

Andromedan Council
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 18:44

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Andromedan Council » 15 Huhti 2016, 11:28

Onpa ollut rankkaa sinulla. Sielunsuunnitelmat ja elämänpituudet ovat jokaisella erilaisia. Voimia ja jaksamista sinulle. Uskon että kun olet valmis Universumi vastaa toiveisiisi, mitä ne ikinä sitten ovatkin.

KatieMicaela

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 17 Huhti 2016, 23:04

Jep, kohtuus on kadonnut elämästäni kokonaan.
Olen rukoillut apuja suuntaan tai toiseen...mitä se universumi sitten parhaaksi katsookin ja en ole saanut apuja. Tässä ollaan.
Siis en sellaista konkreettista joka muuttaisi laivan suuntaa tästä tilasta pois.
Imenyt valtavasti kirjallisuutta ja keskustellut erilaisten gurujen ja life coachien kanssa nyt jo kyllästymiseen saakka...silti teen sitä vieläkin vaikka olen väsynyt siihenkin. Meditoin, teen EFT:tä ja lukuisia muita harjotteita, harrastan liikuntaa ja syön terveellisesti.
Olen silti aivan liikaa sairaalassa ja kuntoutuksissa.
Autan muita ihmisiä ongelmissa, teen töitä sen minkä jaksan ja lepään paljon.
Käytän kukkatippoja, ihan kaikkea :D
Selväähän se, tää on niin tolkutonta ettei tässä ole enää mieltä pyöritti sen miten päin hyvään. Siis on normaalia että kokemuksista kärsii ja ihme on se kun vielä hengittelen tässä.

Joskus ihmettelee miten näitä "arpoja" jaetaan, kun toiset menehtyy jo synnytyslaitoksella ja toiset ei kirveelläkään eli niinku mä.

Kerran olen mielikuvaharjoituksen avulla onnistunut lähes lähtemään täältä...syvennyin kunnolla aiheeseen "kuolema" ja sydämeni pysähtyi. Sain sydänkohtauksen ja löysin itseni lattialta aivan kamalassa kunnossa (olin pudonnut tästä tietokoneelta tuolilta). Herätessä oli hirveä meteli niinkuin eri ihmiset olisivat puhuneet yhtäaikaa mutta siitä ei saa selvää...vaikka olin yksin kotona. Minut herätettiin siis huutamalla, oli pakko palata takaisin sen takia.
Ensimmäisenä yritin soittaa kuolleelle miehelleni :) en tajunnut että hän oli kuollut, hetken aikaa siis kaikki kuolleet olivat luuloissani eläviä. Eli kävinkö portilla? Vai mikä muutti noin paljon käsityksiä.
Sitten sain vaivoin soitettua ambulanssin joka korjasi minut päiväkausiksi teholle. EKG:stä nähtiin rytmissä muutos ja tuo sydänkohtaus.
Tuosta toipuminen vei aikaa viikkoja, enkä ole vieläkään ehkä siitä täysin toipunut...siksi näillä asioilla ei voi leikkiä.
En ole uusinut tuota tekoa.

Andromedan Council
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 18:44

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Andromedan Council » 19 Huhti 2016, 19:19

Minustakin näyttää siltä, että olet liikaa sairaalassa ja kuntoutuksissa. Aika haavat parantaa, sanotaan.
Oletko lukenut, kuullut sielunsuunnitelmasta? Synnytyslaitoksella kuoleva lapsi voi olla jonkinlainen opinpaikka lapsen vanhemmille. Kovin raa'alta se toki tuntuu, miksi tällaisia asioita pitää tapahtua, mikä voi olla niin tärkeä oppi, että tällaista pitää sitten joutua kokemaan. Onko ennen kehollistumaa sovittu mitä asioita on tultu tässä kehollistumassa kohtaamaan. Rauni-Leena totesi ettei kuolemaa ole. Meillä oli 3-päivää synttäreidemme välissä, toki hän oli joitakin vuosia minua vanhempi. Miten tuo liikunta, liikutko myös luonnossa, ulkosalla? Varmasti vaikeaa löytää sopivasti sitä omaa aikaa, toisaalta ei ole ehkä hyväksi olla liikaa ihan omissa oloissakaan. Tuo nyt riippuu siitä miten asian itse koet. Tee asioita joista tulee hyvä fiilis, kunhan et riko vaan lakia.
Voimia ja jaksamista arkeen!

KatieMicaela

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja KatieMicaela » 20 Huhti 2016, 02:54

Sielunsuunnitelma teoria tuttu on kyllä, silti sitä pohtii näitä arpaonni asioita.

Rauni-Leenan tuon kirjan "kuolemaa ei ole" lukaisin hetki kuolemansa jälkeen. Sitä ennen olin nähnyt vain nettivideointejaan.
Hänen elämänkaarensa oli kyllä mielenkiintoinen seurata.
Upeata että omaiset arvostivat ja laittoivat lehteen kuolinilmoitukseensa tuon maininnan "kuolemaa ei ole" :)

Jospa ne lain rikkomiset ois jääneet sinne nuoruuden uhman kokeiluihin ;D
Kiitos Andromedan Council <3

Andromedan Council
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 20 Helmi 2016, 18:44

Re: Äidin kuolema

ViestiKirjoittaja Andromedan Council » 20 Huhti 2016, 10:23

Kiitos vaan itsellesi. Nikkini tosiaan hieman muuttui koska en päässyt tänne, enkä edes omalle foorumillenikaan kirjautumaan. Tukifoorumi sitten hoiti asian kuntoon. Ei ollut eka kerta kun tällaista sattui ja kun paljon sattuu, siihen alkaa tottuu.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa