Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
Avatar
Hohhoijaa
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 17:16

Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Hohhoijaa » 28 Heinä 2012, 22:38

Olen päättänyt ruveta opiskelemaan magiaa, koska kaikki yliluonnolinen, paranormaali ja maaginen on aine kiehtonut minua. Pääasiassa olisi tähtäimessä Elementit ja niiden hallitseminen. Löysin netistä sivuston jossa saattoi katsoa itselleen sopivan elementin, ja minulle sopisi parhaitan ilma, mikä onkin totta koska se on aina ollut lempi elementtini. Mutta olisiko teillä mitään hyviä ikirja/nettisivusto vinkkejä? Tai ohjeita? Osaako joku teistä harjoittaa magiaa?
On olemassa faktaa, joka hyväksytään, ja faktaa joka on useimpien mielestä järjetöntä. Tämä foorumi käsittelee jälkimmäistä.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja carcass » 01 Elo 2012, 12:18

Hohhoijaa kirjoitti:Olen päättänyt ruveta opiskelemaan magiaa, koska kaikki yliluonnolinen, paranormaali ja maaginen on aine kiehtonut minua. Pääasiassa olisi tähtäimessä Elementit ja niiden hallitseminen. Löysin netistä sivuston jossa saattoi katsoa itselleen sopivan elementin, ja minulle sopisi parhaitan ilma, mikä onkin totta koska se on aina ollut lempi elementtini. Mutta olisiko teillä mitään hyviä ikirja/nettisivusto vinkkejä? Tai ohjeita? Osaako joku teistä harjoittaa magiaa?

Lue, lue, opiskele, älä hätiköi - toimi vastuullisesti.

Speedy
Valaistunut
Viestit: 44
Liittynyt: 24 Joulu 2011, 20:57
Paikkakunta: Nivala

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Speedy » 06 Elo 2012, 23:00

Minuakin magia kiinnostaa. Olisi kiva saada jotain vinkkejä kun netistä ei oikein meinaa löytyä mitään, tai en ole ainakaan itse löytänyt.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Zrud » 11 Elo 2012, 18:03

Moisen opiskelua kyllä vähä vaikeuttaa se että aitoa taikuutta ei ole.
On vain silmänkääntö temppuja ynnä muita tuohon verrattavia jekkuja joita taikuudeksi kutsutaan.
Feel the LOVE

Widow
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 13:56

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Widow » 07 Syys 2012, 22:38

Magiasta en tiedä, mutta jos yrteillä parantaminen kiinnostaa, niin siitä löytyy ainakin kirjoja. Minulla on hyllyssä "Miten luonto parantaa" ja "Nykyajan kasviparantaja". Varoituksen sana kasvien käytöstä: Jos keräät käyttöön, kerää puhtailta alueilta, ei siis tienvierustoilta. Toinen tärkeä asia on se, että kasveissa vaikuttavien aineiden pitoisuudet voivat vaihdella kahden saman lajin eri yksilön välillä, eli ei kannata leikkiä myrkyllisemmillä kasveilla.

Avatar
Wespa
Ylläpitäjä
Viestit: 2091
Liittynyt: 14 Tammi 2008, 01:16
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Wespa » 13 Syys 2012, 08:35

Wiccalaisuuteen ja pakanuuteen kannattaa tutustua. Jos yrteistä puhutaan, niin esim. nokkosta ja koivunlehteä on hyvä kerätä teetä varten...
- Kaikella tiedolla on kolme vaihetta: 1. Sitä pilkataan. 2. Sitä vastustetaan raivokkaasti. 3. Se hyväksytään itsestäänselvyytenä. -Arthur Schopenhauer
Me on Youtube - Meitsi tuubissa
Suomen Galaktinen Liitto
Tärkeät linkkini - Click på here

Avatar
Hohhoijaa
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 17:16

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Hohhoijaa » 13 Syys 2012, 14:15

Selvä, kiitos, jostain on aina hyvä aloittaa. Harmi ettei netistä tosiaan löydy tällaisesta tietoa... :(
On olemassa faktaa, joka hyväksytään, ja faktaa joka on useimpien mielestä järjetöntä. Tämä foorumi käsittelee jälkimmäistä.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Koalani » 16 Syys 2012, 17:41

Mä olin kyl joskus löytänyt nettiryhmiä ja -kirjastoja, joista löytyi vaikka mitä, mut piti maksaa. Sit mun tietokone meni rikki ja menetin kaiken. Ne oli englanninklielisiä, en usko sun löytävän paljon suomeksi.

Kirjoina mä suosittelisin Raymond Buckland's Complete Book of Witchcraft. Mulla on myös Janet and Steward Farrar's a Witch's Bible, joka näyttää hyvältä, vaikka mä en oo sitä lukenut. Jos sä etsit amazonin nettikaupasta sä lyödät runsaasti materiaalia. Ole kuitenkin varovainen, jos teet rituaaleja. Pitää olla aina positiivinen olo ja toimia kaikkien parhaan puolesta.

Avatar
carcass
Peikko
Viestit: 211
Liittynyt: 14 Kesä 2009, 22:57
Paikkakunta: Pohjola
Viesti:

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja carcass » 25 Syys 2012, 10:32

Jos suomenkielisestä kirjallisuudesta haluat aloittaa, niin etsiskele netistä kirjoja jotka käsittelevät magiaa, okkultismia ja esimerkiksi teologiaa ja teosofiaa. -Asiallisen kirjallisuuden haaliminen on kohtalaisen helppoa kotimaisella kielelläkin.
-En ole varmaankaan oikea ihminen neuvomaan, mistä kirjasta tai aihealueesta sinun tulisi aloittaa, mutta jos aihe sinua oikeasti kiinnostaa niin etsi, opiskele ja käytä vaikka paikallisen kirjaston palveluja.

Avatar
portinetsija197
Enkeli
Viestit: 728
Liittynyt: 04 Touko 2010, 10:28
Paikkakunta: Helvetistä itään

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja portinetsija197 » 25 Syys 2012, 15:26

Tuossa on yksi sivusto jossa on jotain magian opiskelusta, noita löytyy netistä jos vaan etsii. ;)

http://www.shamanschool.com/resources/c ... study.html
Tieto lisää tuskaa. Mitä enemmän tiedät jostain asiasta, sitä selvemmin huomaat ettet tiedä siitä riittävästi, on vain hyväksyttävä ettei voi tietää kaikkea kaikista asioista.

Widow
Jäsen
Viestit: 15
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 13:56

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Widow » 06 Loka 2012, 01:07

Ja hei, nokkosista saa aivan jumalattoman hyvää pastakastiketta! Keväällä ne on parhaimmillaan...mutta:
-keitä pastaa
-silppua huuhdellut nokkoset
-kuullota sipuli ja valkosipuli
- lisää nokkoset ja kerma, ehkä myös pekonia
Aivan sairaan hyvää! Ja nokkosissa on ihan yhtä paljon vitskuja ja rautaa kuin pinaatissa. Mmmmmm....
Sori offtopic...

Tai no, lisää loitsu: "Teen ruoan rakkaudella, olkoon huominen hyvä päivä."
-Pyörähdä kolme kertaa myötäpäivään ;)

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Zrud » 06 Loka 2012, 10:33

Widow kirjoitti:Ja hei, nokkosista saa aivan jumalattoman hyvää pastakastiketta! Keväällä ne on parhaimmillaan...mutta:
-keitä pastaa
-silppua huuhdellut nokkoset
-kuullota sipuli ja valkosipuli
- lisää nokkoset ja kerma, ehkä myös pekonia
Aivan sairaan hyvää! Ja nokkosissa on ihan yhtä paljon vitskuja ja rautaa kuin pinaatissa. Mmmmmm....
Sori offtopic...

Tai no, lisää loitsu: "Teen ruoan rakkaudella, olkoon huominen hyvä päivä."
-Pyörähdä kolme kertaa myötäpäivään ;)


.... :D Wat ?
Feel the LOVE

Avatar
Clover
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 09:39

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Clover » 13 Loka 2012, 20:11

Zrud kirjoitti:Moisen opiskelua kyllä vähä vaikeuttaa se että aitoa taikuutta ei ole.
On vain silmänkääntö temppuja ynnä muita tuohon verrattavia jekkuja joita taikuudeksi kutsutaan.


Heeei c'mon, tässä keskustelussa puhutaan magiasta! Sellaisesta voimasta, jota ei voida nähdä silmin eikä sitä esitetä missään julkisesti illuusioin. Eihän niitä silmänkääntötemppuja ja magiaa voi edes verrata keskenään. Toinen on täysin viihteellistä ja toinen on henkistä. Magiaa on jokaisessa meissä, linnussa, puussa ja ilmassa. Voidaan kai puhua elämän energiasta. Sen olemassa oloa et voi kieltää. :D

Peace, love and understanding. <3

Hohhoijaa, onnea sulle magian opiskeluun! :angel: Itsekin olen erittäin kiinnostunut wiccailusta ja lukenutkin siitä kirjallisuutta vaikka kuinka paljon. :) En tosin ole ikinä ryhtynyt minkäänlaisiin toimenpiteisiin, en ole kokenut sitä tarpeelliseksi, mutta jotain pieniä juttuja olen ottanut mukaani arkielämään, mm. tuota yrttitietoisuutta. Magiaa pystyy harjoittamaan niin monella tapaa. :) Netissä on muuten olemassa Varjojen Kirja (http://www.varjojenkirja.com/), ootko käyny jo tutkimassa? :)
One Love <3

Avatar
Hohhoijaa
Valaistunut
Viestit: 26
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 17:16

Re: Ohjeita magian opiskelun aloittamiseen

ViestiKirjoittaja Hohhoijaa » 26 Joulu 2012, 15:07

Joo, tuota varjojenkirjaa olen tutkinut, tosi hyvä paikka täynnä tietoa. Kiitos kaikille vastauksista! (=
On olemassa faktaa, joka hyväksytään, ja faktaa joka on useimpien mielestä järjetöntä. Tämä foorumi käsittelee jälkimmäistä.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa