Spiritismin jälkeen

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...
wentorf
Jäsen
Viestit: 7
Liittynyt: 09 Joulu 2012, 20:33

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja wentorf » 14 Joulu 2012, 17:24

Tiedonhaku- ja kontaktivälineitä tuonpuoleiseen on tarjolla useampia, kirjainlauta, automaattikirjoitus, transsi, heiluri, pelikortit, tarotkortit, ennustajan kortit, konnan selkäkilpi, I-ching ja muut. Jostain syystä menetelmien välillä on eroja hyvyys/pahuus? tai turvallisuus/vaarallisuus akselilla, näin kuvittelen. Minua kiinnostaisi näiden erojen ymmärtäminen, ja sen ymmärtäminen mistä ne johtuisivat.

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 14 Joulu 2012, 19:02

wentorf kirjoitti:Tiedonhaku- ja kontaktivälineitä tuonpuoleiseen on tarjolla useampia, kirjainlauta, automaattikirjoitus, transsi, heiluri, pelikortit, tarotkortit, ennustajan kortit, konnan selkäkilpi, I-ching ja muut. Jostain syystä menetelmien välillä on eroja hyvyys/pahuus? tai turvallisuus/vaarallisuus akselilla, näin kuvittelen. Minua kiinnostaisi näiden erojen ymmärtäminen, ja sen ymmärtäminen mistä ne johtuisivat.


Harmi vaan että nuokaan ei todista millään tapaa mitään yliluonnollista / elämää tuonpuoleisesta / henkiä jne jne.
Hauskaha se o varmaan USKOA että noin asia on.
Feel the LOVE

Mandi
n00b
Viestit: 4
Liittynyt: 18 Syys 2012, 22:09

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Mandi » 15 Joulu 2012, 09:11

Kaikilla foorumeilla näkyy aina olevan näitä toisten solvaajia... Peräänkuuluttaisin foorumin ylläpitoa pitämään energiat korkeammalla ja poistamaan häiriötekijät. Tämä sivu lentää täältä silmille ja poistaa foorumilta kaikki asialliset keskustelijat.

Johan
Valaistunut
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Loka 2012, 17:37

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Johan » 15 Joulu 2012, 13:02

Olen pelannut spiritismiä useamman kerran ja koskaan ei ole mitään tapahtunut, eikä tule tapahtumaakaan. Spritismi kuulostaa erittäin jännittävältä ja useimmat sitä ainakin kerran elämässä kokeilee. Ei siinä ole mitään vaarallista, mutta tietyissä tilanteissa se varmasti jännää on.

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Serafi » 15 Joulu 2012, 16:04

Zrud kirjoitti:Ei se uskominen itsessään se ongelma ole. Vaan mihin uskoo ja miten.
Ja migreenin olemassaololle on todisteita. Vaikkakaan ei tiedetä mistä se saa alkunsa. Että tässä kohassa jauhot sulle kurkkuun.

Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.
En verrannut päänsärkyä ja uskomista keskenään, vaan tarkoitin sitä että vaikka jotakin ei ole pystytty todistamaan tieteellisinkokein todeksi ei se tarkoita sitä etteikö asiaa ole olemassa. Ymmärrätkö?
Turhaan väität ettet mene asiattomuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin, jokainen foorumia lukenut tietää millaista soopaa suollat aina joka väliin. Paranormaalifoorumille on kaikki tervetulleita, mutta kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ja missä.

En usko että ihmisillä, ei ainakaan minulla, ole riittämättömyyden tunteesta kyse uskonnossa/uskomuksissa. Monilla paranormaaleista asioista kiinnostuneilla on omakohtaisia kokemuksia asioista joita ei pystytä selittämään. Maailma on täynnä kertomuksia kokemuksista ja paljon on materiaalia ja todisteita. Se että ovatko kaikki sitten totta on toinen juttu enkä lähde siitä väittelemään.
Ei minulla ole tarvetta uskoa olemattoman olevan totta koska minulle eikä suurimmalle osasta maapallon väestöstä se ole olematonta. Se on vain selittämätöntä. Ihmiskunta on pieru avaruudessa kyllä, mutta ei se tarkoita sitä että yhden ihmisen elämä olisi merkityksetöntä. Ennen kuin tämän ymmärrät niin ei sinun kanssa voi asiasta keskustella koska kantasi on liian kyyninen. Enkä muuten pelkää kuolemaa millään tavoin. En "tuudittaudu" jumaluskoon ja ajattele että meidät palkitaan kuoleman jälkeen, lähinnä ajattelen toisia ulottuvuuksia joista muuten on tehty monia eri teorioita ( en tiedä kokeista) teoreettisen fysiikaan saralla nyt ainakin.
Lähinnä siksi puutun nyt ja sanon varmasti vastaisuudessakin koska viljelet hullua ja mielisairasta joka välissä. Lopeta se. Mun puolesta sut vois potkia foorumilta pysyvästi pois koska vaikka bannit kärsitkin ei käytöksesi muuttunut lainkaan.
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 15 Joulu 2012, 17:39

Serafi kirjoitti:Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.


Migreenin olemassaolo on lääketieteellisesti todistettu, mutta sen tarkka syy on vielä hämärän peitossa. Tosin genetiikka ja ympäristön vaikutukset ovat nykytutkimusten valossa suurimmat syypäät.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Serafi » 15 Joulu 2012, 20:06

OSITutkimusseura kirjoitti:
Serafi kirjoitti:Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.


Migreenin olemassaolo on lääketieteellisesti todistettu, mutta sen tarkka syy on vielä hämärän peitossa. Tosin genetiikka ja ympäristön vaikutukset ovat nykytutkimusten valossa suurimmat syypäät.


Missä? Miten? Mikä tutkimus? En usko ennen kuin näen. Jos diagnoosi tehdään ilman löydöksiä, siis uskoen potilasta, on todentaminen kyllä erittäin epätieteellistä. Ja migreenihän diagnosoidaan uskomalla potilasta. Kokeet joita diagnoosin yhteydessä, niiden tarkoitus on sulkea muut sairaudet/syyt pois.
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 15 Joulu 2012, 21:43

Serafi kirjoitti:
Zrud kirjoitti:Ei se uskominen itsessään se ongelma ole. Vaan mihin uskoo ja miten.
Ja migreenin olemassaololle on todisteita. Vaikkakaan ei tiedetä mistä se saa alkunsa. Että tässä kohassa jauhot sulle kurkkuun.

Kaiva minulle esiin tutkimus jossa todistetaan migreenin olemassa olo. Ei muuten löydy.
En verrannut päänsärkyä ja uskomista keskenään, vaan tarkoitin sitä että vaikka jotakin ei ole pystytty todistamaan tieteellisinkokein todeksi ei se tarkoita sitä etteikö asiaa ole olemassa. Ymmärrätkö?
Turhaan väität ettet mene asiattomuuksiin ja henkilökohtaisuuksiin, jokainen foorumia lukenut tietää millaista soopaa suollat aina joka väliin. Paranormaalifoorumille on kaikki tervetulleita, mutta kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ja missä.

En usko että ihmisillä, ei ainakaan minulla, ole riittämättömyyden tunteesta kyse uskonnossa/uskomuksissa. Monilla paranormaaleista asioista kiinnostuneilla on omakohtaisia kokemuksia asioista joita ei pystytä selittämään. Maailma on täynnä kertomuksia kokemuksista ja paljon on materiaalia ja todisteita. Se että ovatko kaikki sitten totta on toinen juttu enkä lähde siitä väittelemään.
Ei minulla ole tarvetta uskoa olemattoman olevan totta koska minulle eikä suurimmalle osasta maapallon väestöstä se ole olematonta. Se on vain selittämätöntä. Ihmiskunta on pieru avaruudessa kyllä, mutta ei se tarkoita sitä että yhden ihmisen elämä olisi merkityksetöntä. Ennen kuin tämän ymmärrät niin ei sinun kanssa voi asiasta keskustella koska kantasi on liian kyyninen. Enkä muuten pelkää kuolemaa millään tavoin. En "tuudittaudu" jumaluskoon ja ajattele että meidät palkitaan kuoleman jälkeen, lähinnä ajattelen toisia ulottuvuuksia joista muuten on tehty monia eri teorioita ( en tiedä kokeista) teoreettisen fysiikaan saralla nyt ainakin.
Lähinnä siksi puutun nyt ja sanon varmasti vastaisuudessakin koska viljelet hullua ja mielisairasta joka välissä. Lopeta se. Mun puolesta sut vois potkia foorumilta pysyvästi pois koska vaikka bannit kärsitkin ei käytöksesi muuttunut lainkaan.


No anteeksi vaan prinsessa jos vähän karumpi kieleni häiritsee sinun pyhää kuplaasi.
Se että ihminen luulee / haluaa uskovansa johonkin yliluonnolliseen / uskoo että vähän kun jotain erikoista tapahtuu niin se on heti jotain paranormaalia. Ei tee siitä totta edes sille henkilölle vaikka hän itse luulee sen olevan totta.
Malliesimerkkinä vedän nyt taas hulluus kortin. Täydellisesti hullulle ihmiselle tämä realiteetti on AIVAN erilainen kuin mitä se on meille. Joten tekeekö se siitä sitten totta ? Nope. Se 1 vitun pahanen skitsofreenikko vain luuleee sen mitä hän kokee olevansa realismia.

Se että miljardi ihmistä haluaau skoa / uskoo tietävänsä Johonkin pyhään pieruun, ei myöskään tee siitä totta.
Niinkauan kunnes asiasta saadaan todisteita. Ja niin kauan ku nei saada asia pysyy fiktiona.

Ja ongelma esiintyy siinä että vaikka mut täältä bannittais. Ei se estäis mua tänne luomasta tunnuksia alternative nimillä. Eli toisinsanoen se että joittenkin uskoja häiritsevä puhetyylini täällä hihhuleita häiritsee ja sen nojalla minut bannittaisiin. Ei se tulisi auttamaan yhtään mitään.

Että jos mun tekstit ei miellytä. NIIN ÄLÄ LUE NIITÄ! Gabish ?

PS: Harvemmin puhun henkilökohtaisesti vaan ihmismassata kokonaisuudessa.
Feel the LOVE

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 15 Joulu 2012, 21:51

Serafi kirjoitti:Missä? Miten? Mikä tutkimus? En usko ennen kuin näen. Jos diagnoosi tehdään ilman löydöksiä, siis uskoen potilasta, on todentaminen kyllä erittäin epätieteellistä. Ja migreenihän diagnosoidaan uskomalla potilasta. Kokeet joita diagnoosin yhteydessä, niiden tarkoitus on sulkea muut sairaudet/syyt pois.


Jos ajattelet, että lääketieteellinen tutkimus on vain potilaan kertomisen kuuntelua, elät varmaankin pimeällä keskiajalla? MRI, TT/CAT, tietokonetomografia... Kertooko kyseiset tutkimusmenetelmät mitään? Migreenikohtaus tuottaa melko vahvoja stressireaktioita keholle ja migreenikohtauksia on saatu tallennettua ko. laitteilla, eli sen olemassaolo on todistettu.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Serafi » 15 Joulu 2012, 23:35

OSITutkimusseura kirjoitti:Jos ajattelet, että lääketieteellinen tutkimus on vain potilaan kertomisen kuuntelua, elät varmaankin pimeällä keskiajalla? MRI, TT/CAT, tietokonetomografia... Kertooko kyseiset tutkimusmenetelmät mitään? Migreenikohtaus tuottaa melko vahvoja stressireaktioita keholle ja migreenikohtauksia on saatu tallennettua ko. laitteilla, eli sen olemassaolo on todistettu.


Migreenin diagnostiset kriteerit ovat täysin vain kasa tunnistettavia oireita joista pitää täyttyä määrä x ja avot! saat diagnoosin ja lääkkeet. Mitään kuvantamistutkimuksia ei migreeniä toteamista varten tehdä, vain ja ainostaan muiden sairauksien poissulkemista varten KOSKA sitä ei voida todentaa kuvantamalla millään tavoin jos ei ole kohtausta päällä.
Totta kai kipu aiheuttaa keholle sterssireaktion, se aiheuttaa samanlaisen reaktion myös silloin kun kipu on psykosomaattista. Molemmat voidaan todentaa, onko molemmat silloin totta? Jos sinusta oire todistaa jonkin olemassa olon todeksi niin hyvä sulle. Savuava ase tosiaan voi joskus vastata kysymyksiin mitämissämilloin, mutta ei todellakaan aina.
Itsehän siis olen sitä mieltä että migreeni on inhottava sairaus, mutta tämän kokojutun lähinnä heitin Zrudille vain pointtina koska hän on aina haluamassa todisteita joka asiaan ennen kuin uskoo sen olevan totta ja vertasin sitten lääketieteeseen ja sen tiettyihin normeihin. Yleisesti hyväksytty sairaus on eri asia kuin todistettavasti löydetty sairaus ( edelleen se syy-yhteys) Ei vissiin ois kannattanut koska joutuu alkamaan väittelemään asioista joista ei edes lääketiede ota selvää, saatika sitten meidän foorumilaiset :D
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Serafi
Valaistunut
Viestit: 47
Liittynyt: 03 Touko 2012, 09:21

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Serafi » 15 Joulu 2012, 23:51

Zrud kirjoitti:
Että jos mun tekstit ei miellytä. NIIN ÄLÄ LUE NIITÄ! Gabish ?

PS: Harvemmin puhun henkilökohtaisesti vaan ihmismassata kokonaisuudessa.


Hankala olla lukematta kun joka välissä tuuttaat omaa shaibaas ja todistaen vain oman typeryytesi.
Eikä varmaan kannata alkaa filosofiasta sun kanssa keskustelemaan mitä todellisuus on, saatika sitten tieteellisestä tai uskonnollisesta näkemyksestä samaan asiaan. Ja edelleen, lopeta haukkumasta ihmisiä hulluiksi ja mielisairaiksi.

Ja se kirjoitetaan capish, CAPISH?
Elämä ei ole ongelma, joka pitäisi ratkaista, vaan todellisuus joka on koettava.
-Sören Kierkegaard

Avatar
Zrud
Loch Nessin Hirviö
Viestit: 2563
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 22:43
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Zrud » 16 Joulu 2012, 02:40

Empä mä sun kaltase kanssa jaksais paljoo jauhaakka.
Mutta ku vapaata aikaa on niin tökin muurahaiskekoa tylsistyksissäni.

Mutta uskonnot ei ole osa todellisuutta. Like it or not. Se o turhanpäiväistä fiktiivi haihatelua.

Todellisuus ja tiede on site aihe erikseen. Siitä jopa puhun mielelläni.

Ja juu ellet jo tiennyt niin olen hyvin ihmis negatiivinen persoona. En siedä ihmisten läsnäoloa,
ja kien valtaosan ihmismassasta aivottomaksi lammas katraaksi.
Foorumeilla on hauska provosoida hihhuleita, uskiksia ja foliohattuja heidän tyhjänpäiväisen ja typerän uskonpohjan takia.

Mutta eiköhä tää riittäny tältä erää. En viitti harmistuttaa pikku prinsessaa enempää.
Feel the LOVE

Turri
Jäsen
Viestit: 8
Liittynyt: 09 Joulu 2012, 23:36

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Turri » 19 Joulu 2012, 00:58

Zrud kirjoitti:Empä mä sun kaltase kanssa jaksais paljoo jauhaakka.
Mutta ku vapaata aikaa on niin tökin muurahaiskekoa tylsistyksissäni.

Mutta uskonnot ei ole osa todellisuutta. Like it or not. Se o turhanpäiväistä fiktiivi haihatelua.

Todellisuus ja tiede on site aihe erikseen. Siitä jopa puhun mielelläni.

Ja juu ellet jo tiennyt niin olen hyvin ihmis negatiivinen persoona. En siedä ihmisten läsnäoloa,
ja kien valtaosan ihmismassasta aivottomaksi lammas katraaksi.
Foorumeilla on hauska provosoida hihhuleita, uskiksia ja foliohattuja heidän tyhjänpäiväisen ja typerän uskonpohjan takia.

Mutta eiköhä tää riittäny tältä erää. En viitti harmistuttaa pikku prinsessaa enempää.
Jotenkin meikäläisellä menee ns. sähkö silmään aina kun joku viljelee jatkuvasti ilmaisuja, jotka tavalla tai toisella kuvastavat lähtökohtaista paremmuutta toisiin ihmisiin nähden. Tämä ei luonnollisestikaan koske pelkästään käyttäjää Zrud, vaan kyllä tätä esiintyy tälläkin foorumilla jatkuvasti monessa eri muodossa. Silloin tulee jotenkin paha maku suuhun, kun omaa "ylemmyyttä" pyritään korostamaan leimaamalla muita lampaiksi, ihmismassaksi tai muulla tapaa vajavaisiksi, oli kyseessä sitten elämänkatsomus tai uskomukset. Maailmanhistoriasta löytyy surullisia, mutta samalla opettavaisia esimerkkejä siitä, miten käy kun esimerkiksi projektiodefenssiä käytetään laajasti ja se saavuttaa yhteiskunnallisen totuuden ja järjestelmän statuksen.

Mitä muuten mahdat tarkoittaa todellisuudella, jonka ulkopuolelle rajaat esimerkiksi uskonnot? Todellisuus, sikäli kuin minä sen ymmärrän, merkitsee eksistenssiä sen objektiivisessa muodossa. Et avannut tarkemmin myöskään sitä, mitä tässä yhteydessä tarkoitat uskonnolla. Uskonto on mielestäni yksiselitteisesti ja kiistattomasti todellista ja tästä johtuen osa todellisuuskäsitettä. Se on sitten eri asia, onko esimerkiksi kristinuskon Jumalaa olemassa. Eihän voida ajatella, että uskonto itsessään katoaa mikäli siihen liitettyihin uskomuksiin lakkaa uskomasta? Uskonnothan ovat muovanneet maailmanhistoriaa koko ikiaikaisessa mittakaavassa, ja näin uskonnosta on tullut lähtemätön osa todellisuutta. Uskontohan perustuu nimensä mukaisesti uskolle, mutta emmehän voi ajatella, että ihmiskunnan historiasta voidaan valita vain itseä miellyttävät osat ja heittää epämieluisat ainekset romukoppaan? Vaikka uskon itsessään voi hyljätä ja olla siitä jopa täysin tietämätön, ei uskonnon merkitys todellisuudessa horju. Tarkoitan tällä sitä, että uskonto on siis osa todellisuutta jo itseisarvona, riippumatta uskooko uskontoon sisältyviin myytteihin vai ei.

Millainen ihminen hyökkää "apinan raivolla" vastakkaista näkökantaa edustavaa ihmistä vastaan ja vieläpä tölvii ala-arvoisilla henkilöön menevillä nimityksillä? Eikö se kerro jotain siitä oman sivistyksen tasosta? Eikö asioista voi keskustella kiihkotta ja toista osapuolta kunnioittaen? Paljon olisi ammennettavaa antiikin stoalaisesta perinteestä...

johannes
n00b
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Tammi 2013, 11:38

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja johannes » 04 Tammi 2013, 11:43

Kerron oman mielipiteeni tähän väittelyyn.

Ihmettelen termiä "yliluonnollinen", mielestäni mikään mitä maailmassamme tapahtuu ei ole yliluonnollista. Kaikki mikä tapahtuu on luonnollista. On eri asia että pystyykö tämän hetkinen tieteemme selittämään kaikkia ilmiöitä.

En ymmärrä Zrudin ajatusta että hän ei voi uskoa muutakuin sellaista mikä on koulussa opetettu tai tieteellä todistettu. Pari sataa vuotta sitten kaikki olisivat ajatelleet samalla tavalla langattomasta viestinnästä, bluetoothista, wlanista, kamerapuhelimista jne.. Me olemme loppupeleissä vielä aika alkukantaisella tasolla.

Itse haluan pyrkiä löytämään kaikkeen selityksen tieteen nimessä, mutta en tyrmää kenenkään kokemuksia. Itselle on sattunut sellaisia tapahtumia joita on vaikea tieteellä selittää, sattumanakaan niitä on vaikea pitää.

Spiritismikeskusteluun vielä lisään, että en usko alkuunkaan että spiritismissä olisi mitään sääntöjä, miten peli pitää aloittaa tai lopettaa että se toimii oikein. Lapsellinen ajatus...

Citrofortunella
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Kesä 2013, 06:49
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Citrofortunella » 24 Kesä 2013, 10:06

En nyt jaksa alkaa ketomaan omia spiritismi kokemuksiani, koska toi keksutelu tässä on jo mennyt niin ulapalle, mutta haluisin kuitenki esittää pointin.

Eli onko kukaan ajatellut asiaa näin. JOs me "hullut/mielisairaat henkiin yms uskojat" kerta ollaan hulluja ja mielisairaita ja muuut, jotka eivät niihin usko jotekin terveempiä jne. Ett mitä jos se onkin toisipäin?

Ne jotka istuu mielisairaalassa oikeesti näkisivätkin maailman todellisen laidan/puolen? Ja skeptikot yms oliskin niit oikeesti sairaita.

Tollasta oon miettiny jo useamman vuoden. Anyone else?

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 24 Kesä 2013, 21:41

Se "terve" on massan keskiarvo, eli jos esimerkiksi vain promille maapallon väestöstä pitäisi lihan syömisestä, voitaisiin sitä pitää sairaana toimintana. Yleensä myös mielisairaalassa istuvat ovat pari pykälää huonommassa jamassa verrattuna siihen muun väestön keskiarvo-olotilaan, eli on niitä potentiaalisia itsensä ja muiden vahingoittajia jne. Ei siellä turhaan olla (Ellei tykkää foliohattuteorioista ja kaikista muista "maailma on minua vastaan koska lelurobotit juttelevat minulle ja koska asia X").
Mutta sinänsä tuo on kuitenkin ihan mukava ajatusleikki kaiken muun vastaavan kaveriksi.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

Avatar
aava
Alieni
Viestit: 128
Liittynyt: 15 Kesä 2011, 18:01

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja aava » 25 Kesä 2013, 09:01

Citrofortunella kirjoitti:En nyt jaksa alkaa ketomaan omia spiritismi kokemuksiani, koska toi keksutelu tässä on jo mennyt niin ulapalle, mutta haluisin kuitenki esittää pointin.

Eli onko kukaan ajatellut asiaa näin. JOs me "hullut/mielisairaat henkiin yms uskojat" kerta ollaan hulluja ja mielisairaita ja muuut, jotka eivät niihin usko jotekin terveempiä jne. Ett mitä jos se onkin toisipäin?

Ne jotka istuu mielisairaalassa oikeesti näkisivätkin maailman todellisen laidan/puolen? Ja skeptikot yms oliskin niit oikeesti sairaita.

Tollasta oon miettiny jo useamman vuoden. Anyone else?


itelle on tullu mieleen että jos ns "hullut" onkin vähän kun rikkinäiset radiot ihmis-tasolla.. eli ottaavat vastaan jotain mitä muut ei huomaa.. mutta mutta se miksi he näkevät tai tuntuu näkevän pelkkää pahaa? voisikohan olla jos ihmisen mieli ei ole tottunut tälläiseen muuhun kun ympäröivään maailmaan ja on täten altis pahalle. (eli haavoittunut mieli minkäs muun on helppo putkahtaa näkösälle kun pahan esim).. mutta on siinä se puoli että miksi sitten hyvä ja suojeleva ei näyttäydy taas toisaaltaan ns "hullulle"?? vai ollaankohan toisellakin tasolla samaan tyyliin kun ihmiset täällä? paha vaan kiusaa toisia ja vaikka hyvä näkeekin ei viitsi siihen puuttua.. vai onkohan se niin että kukin on elämänsä ja piinansa valinnut? oli se hulluus rahahuolet etc etc.. ja se on vaan käytävä läpi.

itse olen tälläsiä miettinyt niin hulluista/terveistä elämäntilanteista.. (lähinnä omien kokemusten ja kirjallisuuden jota olen lukenut kautta) (koko elämäni olen kokenut jos jonkin moista siis ja aina niillä on ollut jokin tarkoitus kuolema syntymä jne jne:D) (eli olen tiennyt tavallaan kuolemia etukäteen mutta ainoastaan vaan tapahtuman/etiäisen voimakkuuden perusteella onko läheisestä tai vähemmän läheisestä kyse ja kerran tiesin että kenestä on kyse)..

siksi olenkin pohtinut myös näitä että onko hulluja vai vaan herkkiä ja mieleltään liian herkkiä olemassakaan loppujen lopuksi koska ns "normaalitkin ihmiset" kokee toisinaan vaikka mitä ja minkälaista. mielenkiintoinen aihealue tämä kuitenkin on:) mutta vaikka olenkin itse paranormaali/normaali "uskovainen" niin motto on kuitenkin: jos kuoleman jälkeen on elämää se on ok:) mutta jos ei ole eipä se jää potuttamaankaan;D
jos kuoleman jälkeen on elämää ok hienoa jos ei ole eipä se jää hatuttamaankaan;D

Teresia_
Maahinen
Viestit: 156
Liittynyt: 27 Syys 2011, 00:01

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Teresia_ » 13 Syys 2013, 15:35

Osa kuvailemistanne mielisairaista omaavat varsin vaikuttavan älykkyyden. Mielenterveys on muutoinkin varsin joustava käsite ja potilaina on paljon henkilöitä, jotka omaavat toisaalla uskottavan statuksen. Vainoharhaisuuden raja on häilyvä, kuten neroudenkin, kuten terveyden. On olemassa sairauksia, jotka vääristävät kaikkea ihmisen vastaanottamaa informaatiota. On kuitenkin mielenterveysongelmia, joissa tällaista ominaisuutta ei ole.

On terveitä, ns. normaaleja ihmisiä, joiden pitäisi olla hoidossa, jotka tekevät perheensä, työtovereidensa etc. elämästä surkeaa ja helvettiä. Silti heitä jopa ihaillaan, kuunnellaan, pidetään yhteiskunnan tukipylväinä. On halveksittuja mielenterveysongelmaisia, jotka kärsivät hiljaa itsekseen, jotka eivät olemassaolollaan hankaloita ja vaikeuta kenenkään elämää. On vääriä diagnooseja, täysin vääriä diagnooseja, täysin diagnosoimattomia mielenterveysongelmia ja hulluja.

Pitäisikö jokaisen täälläkin palauttaa se näkö niihin ylempiin silmiin, jompaan kumpaan, tai siihen keskimmäiseen, ja lakata tuijottamasta lähimmäisiä sen synkimmän silmän kautta?

Vallanhimoiset ja ahneet ihmiset ovat hulluja pahimmasta päästä. Heitä kohtaa perheissä, suvuissa, juhlissa, kaduilla aivan liikaa. Edellisen vastapainoksi haluan sanoa, että tämä on ollut todella ihana foorumi, täällä on paljon hyviä ihmisiä, nekin, joista sitä ei äkkiseltään arvaisi, ja itselläni on ollut lukemattomia nautinnollisia hetkiä tämän foorumin parissa. Suurkiitos kaikille tekijöille ja kävijöille ja kirjoittajille täällä. Rakastan teitä kaikkia suunnattoman paljon ja toivon päiviinne iloa, lempeyttä ja aivan uudenlaista välittämisen tunnetta kanssaihmisiänne kohtaan. Ottakaa tämä vastaan lumouksena, kirouksena, ohjauksena, hoitona tai houreena tai horinana. Ja muistakaa, että kaikesta epäoikeudenmukaisuudesta ja vastoinkäymisistä ja menetyksistä huolimatta elämä on kuitenkin ihanaa, se on aina puolellamme, kohtalo ohjaa jalkojamme ja tekojamme ja ystävämme sen näkymättömän verhon takaa kulkevat joukossamme vain odottaen tilaisuutta auttaa ja parantaa ja lohduttaa meitä sekä jakaakseen ilomme ja naurumme ja rakkautemme.

Spiritismi on saanut hyvin mustan sävyn ylleen, sillä sitä on paljon käytetty tuottamaan pahaa ihmisille. Kaikki on energiaa, myös jokainen aie ja teko, ja ne vetävät puoleensa olentoja, joille energia on tutunomaista tai josta ne ovat kiinnostuneet. Jos pelaajilla, tilalla tai esineillä on voimakasta energiaa, vetää se puoleensa yhä enemmän energiaa. Siellä missä on energiaa on myös haaskoja. On hyvin merkityksellistä se, millaisia tunteita pelaajat sisällään kantavat. Kaunaa, kateutta, vihaa, katkeruutta, mustasukkaisuutta, pelkoa? Vastaavasti, puhdasmieliset voivat olla oikeita herkkupaloja ja heitä yritetään houkutella ns. mieron tielle. Pahat henget tai olennot etsivät väyliä toteutuakseen, aivan samoin kuin hyvätkin. Olennaisin ero heillä on se, että edellinen pyrkii tuhoamaan sieluja, jälkimmäinen pelastamaan. Ei tähän sen enempää yksityiskohtia siitä. Jos kutsut tekijää toiselta puolen etkä määritä mitenkään yhteyttä etkä sitä, kehen haluat yhteyden - mitä ajattelet tulevan ovesta? Jätätkö ovesi lukitsematta yöllä siinä toivossa, että sisään astelee elämäsi nainen tai mies? Jaatko avaintasi tuntemattomille? Energian kanssa puuhastelevat tietävät, että on tärkeää sillä, minkälaista aitoutta sisällään pyörittelee. Aitoahan voi olla kauna ja katkeruuskin. Tai välinpitämättömyys, ahneus. Aivan samoin kuin koti siivotaan, myös energioita pitää puhdistaa. Ilmasta, tiloista, esineistä, ihmisistä. On siis sekä hyville hengille suotuisia reittejä että pahoille hengille suotuisia reittejä. Mitä eroa on teorialla ja käytännöllä? Teoriassa ei mitään. Käytännössä paljonkin. Siispä emme leiki spiritismillä, sillä vaikka pelissä olisi vain esineitä ja kokeilunhaluisia ihmisiä, kaiken takana piilee ja vaanii myös sisältöä, ilmaisua, eikä pelkkää aineellista muodostumaa.

Avatar
Koalani
Poltergeist
Viestit: 347
Liittynyt: 17 Loka 2010, 01:03
Paikkakunta: Kreikka
Viesti:

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Koalani » 19 Joulu 2013, 19:42

Kalkkaropää: Vastaus viipyi vähän, sillä jostain syystä en saa enää ilmoituksia, enkä pääse foorumille, ellei Vesa päästä mun aina vaihtelevaa IP-osoitetta. Mä tiedän, että mun henkiopas on valosta, koska mä pyysin sellaisen. Ja kun niin tekee, ei voi tulla pahoja henkiä. Ja vaikka tulisikin, mä oon puhunut sen verran monen hengen kanssa valosta ja pimeydestä, että osaan erottaa niitä.

Migreeni mun kokemuksen mukaan johtuu negatiivisesta tai vahvasta energiasta, joka kohdistuu eräälle ihmiselle. Kyseessä oleva energia voi tulla ihmiseltä, eli sen tunteista tai ajatuksista, tai hengeltä. Tällöin puhutaan psyykkisestä hyökkäyksestä. Vielä voimakkammat migreenit johtuu pahojen avaruusolentojen laittamista implantteista tai niiden poisottamisesta. Tietysti siihen vaikuttavat myös fyysiset ja ympäristösyyt.

Aava: Kyllä hyvyys näyttäytyy meille, jos me halutaan se löytää. Se ilmentyy tavallisille ihmisille eri merkkinä meidän kysymyksien ja toivojen johdosta. Ennen vanhaan ihmiset kiinnitti enemmän huomiota tällaisiin merkkeihin. Hyvyys ei meitä häiritse, sillä meillä on vapaata halua, jota se kunnioittaa. Pahuus ei sen sijaan sitä kunnioita, siksi se vaivaa ihmisiä niin, että niitä kutsutaan mielisairaiksi. No, mut täähän on keskustelu spiritismistä ja Teresia on antanut loistavan vastauksen.

Zon
Jäsen
Viestit: 20
Liittynyt: 11 Touko 2013, 22:12

Re: Spiritismin jälkeen

ViestiKirjoittaja Zon » 02 Tammi 2014, 16:19

munaa
Viimeksi muokannut Zon, 12 Huhti 2015, 16:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hulluuden ja viisauden ero on hiuksenhieno.


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa