Oletko nähnyt kummituksia?

Kummitukset, henkimaailma, telepatia, psykokinesia, selvänäkö, kanavointi, spiritismi, shamanismi, evp...

Oletko nähnyt kummituksia?

Olen.
56
46%
En
65
54%
 
Ääniä yhteensä: 121

Avatar
Twisted
Kummitus
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Touko 2008, 22:09

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Twisted » 18 Touko 2008, 17:18

Nojuu, mutta jos hän asuukin omakotitalossa?

Avatar
Riikervo
Muumio
Viestit: 291
Liittynyt: 14 Touko 2008, 21:59
Paikkakunta: Satakunnan rajamailla.

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Riikervo » 18 Touko 2008, 18:42

Twisted kirjoitti:Nojuu, mutta jos hän asuukin omakotitalossa?

Rivitalossa asun, mutta silti minua karmii kaikki öiset äänet. Kerran minun tietokoneeni pärähti käyntiin ihan itsestään keskellä yötä, jolloin olin liian väsynyt ottaakseni selvää mikä moisen aiheutti, mutta sen jälkeen olen ollut melkoisen varuillani. Viemärit pitävät varsinkin öisin ihan kamalia ääniä, jolloin mielikuvitukseni alkaa hyrrätä ja minun on pakko mennä katsomaan keittiöön. :lol:
On olemassa 3 tapaa tehdä asioita: oikea tapa, väärä tapa ja minun tapani.

"Minäkö väärässä? En todellakaan, vaikka kaikki todisteetkin siihen viittaisivat."

Avatar
villeje
Jäsen
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Elo 2008, 23:26
Paikkakunta: Liminka
Viesti:

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja villeje » 21 Elo 2008, 23:08

Kyllähän ne putket paukkuu päivisin ja öisin, muttei niitä päiväl ajattele. Yöl ko rauhotut ja kuuntelet sängys ääniä, nii johan mielikuvitus laukkaa. ;)

Avatar
tuputhy
Velho / Noita
Viestit: 496
Liittynyt: 19 Tammi 2008, 13:59
Paikkakunta: Imatra

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja tuputhy » 21 Elo 2008, 23:41

Mullakin kuuluu kaikenlaista, mutta laitan kaiken naapurin piikkiin. Silloin, jos naapurissa ei ole ketään kotona, vois kuvitella, että kuulemani äänet olis kotoisin muusta, kuin ihmisestä, mutta silloinkin kaikenmaailman paukkeet voivat johtua lämpötilan muutoksista, koska kattorakenteet kuitenkin ovat puuta.
Jalat maassa, pää pilvissä

carezze
Jäsen
Viestit: 10
Liittynyt: 28 Elo 2008, 21:27

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja carezze » 28 Elo 2008, 21:40

Mammani kuoli minun ollessa 9 v. Eräänä kesäiltana kuoleman jälkeen olin kaverini kanssa kahdestaan kotona. Huoneestani kuului outoa rapinaa, ja fiksuna sanoin, että mamma oli varmaan tullut käymään. Vitsailin kaverini kanssa että: "Mamma, jos oot tässä huoneessa, anna joku merkki!" Siinä samassa kattolamppu alkoi vilkkua vimmatusti. Juoksimme huoneestani ulos ja kun tulimme takaisin ovelle, lamppu paloi rauhallisesti. Sanoimme sen uudestaan, ja taas sama alkoi. Valo rauhottui, kun pyysimme mammaa lopettamaan.

En tiedä, oliko tapahtunut vain sattumaa, mutta kummallista se oli. Lamppu oli vielä aika uusi, ja ilmakin kesäinen ja tyyni, joten ukkosestakaan moinen ei voinut johtua. Harmittaa vaan, jos tuli mammaa häirittyä... :angel2:

Avatar
ninjani
Muumio
Viestit: 274
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 11:43

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja ninjani » 28 Elo 2008, 21:49

Enpä ole nähnyt, kun ei niitä ole olemassakaan. Ei ainakaan tässä ulottuvuudessa.
Ilman sotaa ei ole rauhaa.

Avatar
4li3nb0y
Kummitus
Viestit: 57
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 14:46
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja 4li3nb0y » 29 Elo 2008, 21:56

ninjani kirjoitti:Enpä ole nähnyt, kun ei niitä ole olemassakaan. Ei ainakaan tässä ulottuvuudessa.


Ei niitä tässä ulottovuudessa olekkaan! :) Normaalisti henget ovat tuonpuoleisessa mutta jotkut joko haluavat jäädä tänne katsomaan jälkeläisiään tai joutuvat jäämään tänne. Itse uskon näin.
Olen oikeasti Gh0stb0y :D

Avatar
Wendigo
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 01 Syys 2008, 16:26
Paikkakunta: Turku

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Wendigo » 02 Syys 2008, 08:23

Ajattelin nyt tämän vielä kirjoittaa tänne:
Olimme perheeni kanssa mökillämme. Olin silloin noin 9 vuotias. Nukuimme veneessä joka oli kiinnitettynä rantaan. Tavalliseen tapaani heräsin aikaisin ja lähdin metsään kävelemään. Lähistöllä oli vanha ja rikkinäinen ulkohuussi. Kun katsoin sinne niin olin näkevinäni ihmiskäden joka tuli läpi ulkohuussin ovesta. Lähdin peloissani juoksemaan pakoon.

Sama asia on pelottanut minua pitkän aikaa, mutta koskaan en uudestaan ole kyseistä "ilmiötä" nähnyt. En usko käden olevan kenenkään ihmisenkään, sillä tonttimme on TODELLA suuri, enkä usko että kukaan liikkuisi siellä aamuyöllä muuten vain heiluttelemassa kättään. Saattaa olla mielikuvitustakin vain, mutta yleensä mielikuvitukseni alkaa laukkaamaan vasta silloin kun olen muutenkin peloissani, ja olin silloin ihan rauhallinen.

Avatar
4li3nb0y
Kummitus
Viestit: 57
Liittynyt: 06 Huhti 2008, 14:46
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja 4li3nb0y » 02 Syys 2008, 20:53

Wendigo kirjoitti:Ajattelin nyt tämän vielä kirjoittaa tänne:
Olimme perheeni kanssa mökillämme. Olin silloin noin 9 vuotias. Nukuimme veneessä joka oli kiinnitettynä rantaan. Tavalliseen tapaani heräsin aikaisin ja lähdin metsään kävelemään. Lähistöllä oli vanha ja rikkinäinen ulkohuussi. Kun katsoin sinne niin olin näkevinäni ihmiskäden joka tuli läpi ulkohuussin ovesta. Lähdin peloissani juoksemaan pakoon.

Sama asia on pelottanut minua pitkän aikaa, mutta koskaan en uudestaan ole kyseistä "ilmiötä" nähnyt. En usko käden olevan kenenkään ihmisenkään, sillä tonttimme on TODELLA suuri, enkä usko että kukaan liikkuisi siellä aamuyöllä muuten vain heiluttelemassa kättään. Saattaa olla mielikuvitustakin vain, mutta yleensä mielikuvitukseni alkaa laukkaamaan vasta silloin kun olen muutenkin peloissani, ja olin silloin ihan rauhallinen.

Järkevä selitys on tuohon se että olit väsynyt.
Olen oikeasti Gh0stb0y :D

Friikkipupu
Jäsen
Viestit: 21
Liittynyt: 27 Helmi 2009, 16:17
Paikkakunta: Oulu

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Friikkipupu » 01 Maalis 2009, 20:18

Olen saattanut nähdä.
Kerran, kun olin aamulla olkkarissa pukemassa, näin yhtäkkiä sellaisen korkean vaalean hahmon juoksevan huoneestani kylppäriin. Lisäksi yhteen aikaan aistin kyseisessä kylppärissä todella voimakasta kauhua, sellaista, joka pakotti ryntäämään sieltä ulos tuli hännän alla.
Jos hulluus olisi viisautta, olisin Einstein.

Avatar
Wolfie
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Huhti 2008, 05:46
Paikkakunta: Häme

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Wolfie » 10 Huhti 2009, 20:41

Olen vaan nähny ne keltaset silmät sängyn alla, kissamaiset läpinäkyvät. Näkyi vaan tietyst kohtaa, hereil silloin klo 3 ku heräsin ja olin hereillä noin 1h ku kävin hakee maitoa. Mutta täs on sattunut ihme juttujakin, niistäkin maininnu tääll jo, mut jatkan nyt tästä tääll. Eli tos alle 1kk sitten kun tuli tv.stä ohjelma spiritismistä, heitin vitsinä miehelleni ett koht tapahtuu kummia. Ja sain sanottua juuri lauseeni loppuun kun wc ovemme aukesi, eikä se ole koskaan ennen auennut, ja ei helposti aukee kun siinä on kunnon lukko, jäi isolle raolle ja näin kun oven kahva oli alhaalla. Hassu sattuma.
Viimeksi muokannut Wolfie, 10 Huhti 2009, 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Regendos
Ylläpitäjä
Viestit: 1297
Liittynyt: 15 Tammi 2008, 07:04
Viesti:

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Regendos » 10 Huhti 2009, 21:28

Wolfie kirjoitti:Olen vaan nähny ne keltaset silmät sängyn alla, kissamaiset läpinäkyvät. Näkyi vaan tietyst kohtaa, hereil silloin klo 3 ku heräsin ja olin hereillä noin 1h ku kävin hakee maitoa. Mutta täs on sattunut ihme juttujakin, niistäkin maininnu tääll jo, mut jatkan nyt tästä tääll. Eli tos alle 1kk sitten kun tuli tv.stä ohjelma spiritismistä, heitin vitsinä miehelleni ett koht tapahtuu kummia. Ja sain sanottua juuri lauseeni loppuun kun wc ovemme aukesi, eikä se ole koskaan ennen auennut, ja ei helposti aukee kun siinä on kunnon lukko. se jäi isolle raolle ja näin kun oven kahva oli alhaalla. Nyt äsken katoin yht A Haunting sarjaa mitä olen joskus kattonu, niin youtubesta. Tuli siin sellanen kohta mis ovi aukee ittekseen ja henkäys ja juuri samaan aikaan kissani hyppäs ikkunan laudalta tuolille jähmettyi kattoo wc oven suuntaan kuin pelästynyt ja jäi tuijottaa noin 2minuutin verran yhteen kohtaan ja jäykistyneenä. lopetin sen videon siihen, katon joskus sen sit loppuun :ghost:

Ei loukkauksena, mutta saisiko tämän selkokielellä? :|

Avatar
Wolfie
Jäsen
Viestit: 19
Liittynyt: 02 Huhti 2008, 05:46
Paikkakunta: Häme

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Wolfie » 10 Huhti 2009, 22:23

lyhensin viestiäni, jos oli liikaa asiaa. Jos ymmärtäminen on vaikeaa niin kertokaa se lause, älkää lainatko koko tarinaa.

Ulwoja
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 16:01
Paikkakunta: Haamulandia

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Ulwoja » 23 Loka 2009, 10:11

Uskon että olen nähnyt. Eilen myös näin jalat. Kun olin menossa nukkumaan. Kävelin aukiolevan oveni ohi ja katsoin käytävään ja alhaalla näkyi pari jalkaa. Vaalean harmaat sukat/kengät ja tummemmat lahkeet. Niistä näkyi hieman läpi ja ne katosivat ja kuului siitä askelten ääniä. Kiva mennä nukkumaan.
Kun tunnet käden olkapäälläsi, tiedä että minä olen turvanasi.

Avatar
Niatra
Jäsen
Viestit: 6
Liittynyt: 02 Huhti 2009, 18:52
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Niatra » 24 Loka 2009, 22:40

Äääh, minä uskon ja en usko kummituksiin - tilanteesta riippuen.

Ainoa tapahtuma jota voisi pitää kummituksen näkemisenä tapahtui tämän vuoden alkupuolella kun kuvittelin nähneeni vuosi sitten lokakuussa kuolleen ukkini istumassa eräässä tuolissa, joka oli meille ostettu varta vasten häntä varten. Viikon ajan tapahtumasta olin varma että olin nähnyt hänet siinä punaruudullisessa flanellipaidassaan... Sittemmin olen epäillyt näkemääni, sehän kesti vain muutaman sekunnin kunnes räpäytin hämmentyneenä silmiäni - tosin mummini sanoo törmäävänsä yhä edelleen ukkiin heidän talossaan ja on nähnyt tämän keinumassa pihalla sellaisessa vanhassa puukeinussa jossa on katos. Joskus minusta tuntuu kuin jokin hyvä ja tuttavallinen voima tavallaan pitäisi minulle seuraa ja antaisi minulle iloa, silloin haluan uskoa että se olisi ukkini.

"Hauskaa" tässä on se, että ukki asui mummini kanssa naapurissa, tien toisella puolella, ja kuoli kotonaan. Siinä mumminikin edelleen siis asuu.
Kertaheitolla kohti oman tuhosi tietä.

hiijenlampi
Valaistunut
Viestit: 31
Liittynyt: 30 Elo 2009, 04:23

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja hiijenlampi » 29 Loka 2009, 22:46

En.
Olen nukkunut kolmessa eri paikkakunnilla sijaitsevissa taloissa, joissa on "tunnetusti" kummiteltul
Itse oleskelin ja nukuin e.m. taloissa...ja niinkuin arvasittekin, like a log.
En aistinut yhtään mitään kuin omat ääneni.
Sori kun oon näin tylsä, mulla ei oo ikinä mitään jänskää.

Avatar
Anyara~Esse
Valaistunut
Viestit: 45
Liittynyt: 10 Syys 2009, 09:06

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Anyara~Esse » 30 Loka 2009, 07:39

Riippuu miten "kummitus" ja "henki" määritellään, sillä mielestäni niillä on melko iso ero. Kummitus-sanan assosioin ainakin itse automaattisesti agressiiviseen tai muuten vain vahingolliseen henkeen, kun taas henki voi olla tietyn ihmisen energia, jonka päämääränä ei ole tuottaa vahinkoa. Tällaiset henget eivät tosin pysy luonamme pitkään, vaan ne ovat poismenneiden läheistemme sieluja, jotka käyvät pikavisiitillä.

Olen mielestäni nähnyt kumpaistakin, tosin enemmän noita kummituksia. Henget taitavat olla harvinaisempia ja vaikeasti havaittavampia, mikä johtuu ehkäpä siitä, että yleensä tulee otettua kontaktia vain läheisensä henkeen/sieluun, mutta voi nähdä täysin ventovieraan ihmisen kummittelevan. Niinhän ne tarinatkin yleensä kulkevat, että läheiset tulevat heittämään vain rakkailleen ne viimeiset hyvästit, mutta katkeroituneen kummituksen voimme me kaikki nähdä. Eniten kyllä ärsyttää se, että poismenneiden läheisten sanotaan jostain syystä aina olevan "enkeleitä" tehdessään vierailua, mutta eiväthän ihmiset enkeleiksi muutu... :roll:

Avatar
OSITutkimusseura
IhmisSusi
Viestit: 979
Liittynyt: 04 Touko 2009, 22:59
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja OSITutkimusseura » 03 Marras 2009, 00:19

Minulle kummitus ja henki tarkoittavat täysin samaa asiaa. Melkeimpä kuin peruna ja potaatti.
Jos kummitukset ovat edesmenneitä ihmisiä, voi heitä olla samanlaisia kuin eläviäkin, eli hyviä ja pahoja. On tietysti erittäin harvinaista, että törmäisit oikeasti pahaan ihmiseen elämäsi aikana. Joten mikä on todennäköisyys, että törmäisit oikeasti pahaan kummitukseen elämäsi aikana?
Tosin kaikki on hyvin, hyvin tulkinnanvaraista.
- Pasi

Oulun Selittämättömien Ilmiöiden Tutkimusseura
OSIT Ry

http://www.osit.fi
http://ositutkimusseura.blogspot.com

S-postit:
ositutkimusseura[at]gmail.com
pasi[at]osit.fi

HyväSylvi
n00b
Viestit: 3
Liittynyt: 31 Loka 2009, 16:40

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja HyväSylvi » 03 Marras 2009, 17:40

Minulle myös kummitus ja henki on sama asia. Tai ainakin puhun sekasin kummituksista ja hengistä tarkoittaessani "henkimaailmasta vierailemaan tullutta tyyppiä". Ei muutenkaan oo mulla nää "oikeat termit" hallussa ;)

Asiaan...olen nähnyt kummituksen aivan pienenä. Istuin olohuoneen lattialla leikkimässä ja huomasin tätini miehen istuvan edessäni tuolilla ja hän sanoi "kaikki on hyvin". Sitä en muista, että tapahtuiko tämä ennen kun kuulin hänen kuolemasta vai vasta sen jälkeen.

Aikuisiällä olen nähnyt joitain vilahduksia silmäkulmassa, kuullut ääniä, tuntenut puhalluksia ja sensellaista, mutta en ole nähnyt ketään.
Tosin kerran heräsin keskellä yötä ja hetken ajan näin vanhan naisen hahmon sänkyni vieressä...tästä en mene takuuseen, saattoi olla untakin.
-HyväSylvi-

Yugata
Kummitus
Viestit: 71
Liittynyt: 24 Loka 2009, 13:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Oletko nähnyt kummituksia?

ViestiKirjoittaja Yugata » 20 Marras 2009, 20:41

En usko, ennenkuin näen, mutta tänään sain edesmenneen mummini 30- vuotta vanhan ompelukoneen. Saas nähdä, onko mummin jäännösenergiaa jäänyt siihen...

Pahinta on vielä se, että mieheni lähti juuri tänään yöksi vanhempiensa luokse ja olen yksin asunnolla... : D


Palaa sivulle “Parapsykologia”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa